» حوادث » دستگیری زن و شوهری که در مشهد و سمنان کلاهبرداری کرده بودند توسط پلیس فارس
حوادث
کد خبر:21479 | ۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۰۹

دستگیری زن و شوهری که در مشهد و سمنان کلاهبرداری کرده بودند توسط پلیس فارس

پرتو جنوب

وعده پوچ پرداخت سودهای کلان با راه‌اندازی کارخانه صنایع غذایی
فرمانده انتظامی استان فارس از دستگیری زن و شوهری در مشهد و سمنان خبر داد که با وعده پوچ پرداخت سودهای کلان، ۴ بیلیون ریال (۴۰۰ میلیارد تومان) از شهروندان کلاهبرداری کرده بود.
به گزارش پرتو جنوب به نقل از خبرگزاری پلیس؛ سردار “رهام‌بخش حبیبی” در تشریح ماجرای این کلاهبرداری اظهار داشت: در پی ارجاع چندین پرونده و شکایت شهروندان مبنی بر کلاهبرداری از آنان از طریق اقدامات پوچ تجاری و شرکت در راه‌اندازی کارخانه صنایع غذایی، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس امنیت اقتصادی استان قرار گرفت.
وی بیان داشت: در این پرونده مالباختگان از طریق آگهی‌های پوچ و فریبنده مسئولین شرکت مبنی بر انجام اقدامات تجاری و راه اندازی کارخانه صنایع غذایی و تراش‌های قیمتی و ساخت و ساز و … نسبت به واریز وجه به حساب آنان اقدام می‌کنند.
فرمانده انتظامی استان فارس ادامه داد: کلاهبرداران (زن و شوهر) با ترفندهای زیرکانه و از روش‌های متداول پرداخت سود به عده‌ای اندک استفاده و مردم را به خرید مجدد سهام و سرمایه‌گذاری ترغیب اما در ادامه پس از دریافت مبالغ هنگفتی حدود ۴۰۰ میلیارد تومان، دیگر به هیچ طریق پاسخگوی مراجعان و مالباختگان نبوده‌اند و به مشهد و سمنان متواری می‌شوند.

بیشتر بخوانید:

 کلاهبرداری ۵۹ میلیاردی در شیراز با ادعای فروش خودرو به قیمت درب کارخانه

سردار “حبیبی” خاطرنشان کرد: ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان فارس پس از اخذ نیابت قضایی به سمنان و مشهد اعزام و با همکاری کارکنان پلیس امنیت اقتصادی آن استان‌ها مخفیگاه متهمین را شناسایی و آنان را دستگیر می‌کنند.
این مقام ارشد انتظامی با اشاره به اینکه متهمین تاکنون حدود ۴ بیلیون ریال (۴۰۰ میلیارد تومان) با ترفندهای تبلیغی دروغین و وعده پرداخت سودهای هنگفت ماهیانه و سالیانه از ۹۰۰ نفر کلاهبرداری کرده‌اند، گفت: زن و شوهر کلاهبردار برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند.
وی عنوان داشت: افراد سودجو غالباً از سادگی و زود باوری طعمه‌های خود نهایت بهره را می‌برند، لذا از شهروندان و کاربران انتظار داریم به تبلیغات اغوا کننده و دروغین در شبکه‌های اجتماعی اعتماد نکنند و به هیچ وجه اطلاعات شخصی خود را در اختیار دیگران قرار ندهند تا مورد کلاهبرداری قرار نگیرند.

Print Friendly, PDF & Email
  • ×