» آرشیو » دو مرکز علمی جدید در دانشگاه سلمان فارسی کازرون راه‌اندازی شد
آرشیو - شهرستان - فرهنگی هنری
کد خبر:20825 | ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۳۵

دو مرکز علمی جدید در دانشگاه سلمان فارسی کازرون راه‌اندازی شد

پرتو جنوب

ورود دانش‌بنیان دانشگاه سلمان فارسی کازرون به حوزه‌های هوش مصنوعی و پردازش داده

با حضور دکتر علیرضا فارسی‌نژاد، رئیس دانشگاه و اعضاء هیئت رئیسه دانشگاه سلمان فارسی کازرون، نماینده کازرون و کوهچنار در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان و دانشگاهیان شهرستان کازرون، آیین افتتاح «مرکز هوش مصنوعی» و «مرکز مشاوره آمار، داده‌کاوی و علم ‌داده» دانشگاه سلمان فارسی کازرون برگزار شد.
به گزارش پرتو جنوب به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه سلمان فارسی کازرون، چندی پیش دکتر علیرضا فارسی‌نژاد، رئیس دانشگاه سلمان فارسی کازرون، در آستانۀ ورود به چهارمین دهۀ فعالیت این دانشگاه، از تحول در حوزۀ شرکت‌های دانش‌بنیان و آغاز به کار مراکز علمی جدید در دانشگاه سلمان فارسی کازرون خبر داده بود و با تشریح هدف‌گذاری‌های مدیریتی این دانشگاه در راستای تحقق سیاست‌های کلان کشور و همچنین راهبردهای وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان و بسترسازی جهت کمک به دانشجویان و دانش‌آموختگان جهت ایجاد اشتغال و کمک به چرخۀ تولید کشور خبر داده بود. اقدامی که از ۲۹ بهمن و با راه‌اندازی دو مرکز علمی جدید دانشگاه سلمان فارسی کازرون، وارد مرحلۀ عملیاتی شد.

دکتر احسان احمدی، عضو هیئت علمی دانشگاه سلمان فارسی کازرون در این نشست ضمن قدردانی از رئیس و مجموعه مدیریتی دانشگاه و همچنین نماینده شهرستان کازرون و کوهچنار در مجلس شورای اسلامی جهت پشتیبانی و حمایت از راه‌اندازی مرکز هوش مصنوعی و مرکز مشاوره آمار، داده‌کاوی و علم داده، حرکت در مسیر هوشمندسازی را امری ناگزیر در سطح جوامع مختلف دانست و خاطر نشان نمود: هرجایی که داده، انسان و استنتاج وجود داشته باشد، زمینه برای هوش مصنوعی مهیا است. خوشبختانه از امروز مرکز هوش مصنوعی دانشگاه سلمان فارسی کازرون با دو سیستم پردازش بسیار قوی راه‌اندازی می‌شود و می‌تواند آغازی برای یک کار بزرگ باشد چراکه از این پس و به دنبال راه‌اندازی این دو مرکز جدید در دانشگاه سلمان فارسی کازرون، توانایی این منطقه در پردازش اطلاعات با گذشته فرق کرده است.

بیشتر بخوانید:

کلنگ احداث مسکن دانشگاهیان دانشگاه سلمان فارسی کازرون به زمین خورد

در ادامه، مرکز هوش مصنوعی و مرکز مشاوره آمار، داده‌کاوی و علم داده دانشگاه سلمان فارسی کازرون در طبقه دوم ساختمان دانشکده فنی و مهندسی این دانشگاه مورد بهره‌برداری قرار گرفت. در حال حاضر این دو مرکز دارای دو سوپرکامپیوتر هستند و به زودی تجهیزات دیگری نیز به آنها افزوده خواهد شد.

Print Friendly, PDF & Email
  • ×