» آرشیو » رتبه سوم دانشگاه پیام نور کازرون در استان فارس
آرشیو - شهرستان
کد خبر:16096 | ۱ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۲۴

رتبه سوم دانشگاه پیام نور کازرون در استان فارس

پرتو جنوب

دکتر عیسی زارع درنیانی، رییس دانشگاه پیام نور مرکز کازرون در گفت و گویی اختصاصی با خبرنگار پایگاه خبری پرتو جنوب با اشاره به وجود سیستم متمرکز در دانشگاه پیام نور اظهار داشت: دانشگاه پیام نور، مستقیما زیر نظر وزارت علوم نیست، بلکه توسط ستاد استانی و سازمان مرکزی و تفویض اختیارات با رییس دانشگاه پیام نور مرکزی کشور است و بحث مالی و تصمیم گیری های کلان همگی توسط سازمان مرکزی اخذ می شود و رییس واحد اختیارات محدودی دارد.

تصمیم گیری فروش اموال مازاد، توسط مرکز استان اخذ می شود

زارع درنیانی در پاسخ به پرسشی درخصوص فروش اموال دانشگاه پیام نور کازرون گفت: براساس روال قانونی، با توجه به اختیارات محدود رییس واحد در شهرستان ها، تصمیم گیری ها با کارگروه پیام نور مرکز استان و برخی اوقات نیز برعهده سازمان مرکزی است. بنابراین ظرفیتهای بلااستفاده دانشگاه را به مرکز استان معرفی کردیم تا درخصوص آنها تصمیمات مقتضی اتخاذ شود. از جمله باغ متعلق به دانشگاه که به دلیل عدم رسیدگی و مراقبت های لازم در حال خشک شدن بود و با تصمیم مرکز استان به فردی واگذار شد و در حال حاضر وضعیت مطلوبی پیدا کرده است.

وی افزود: یک خودروی نیسان نیز در محوطه دانشگاه به صورت بلااستفاده و در حال نابودی وجود داشت که پلاک و مدارک آن به نام شخصی با هویت معلوم بود و از زمان ساخت و احداث دانشگاه در این مکان باقی مانده بود و حتی به صورت هدیه نیز به دانشگاه واگذار نشده بود. بنابراین جهت یافتن مالک خودرو از مرکز استان یاری خواستیم و طی جلسات متعدد کارگروه اقتصادی و مکاتبات مکرر با مرکز استان، نهایتا با مالک صحبت کردیم و با رضایت و هماهنگی ایشان خودروی مذکور به مزایده گذاشته شد و توسط کارشناس رسمی دادگستری قیمت گذاری صورت گرفت و پس از شناخته شدن برنده مزایده، مدارک خودرو به نام وی انتقال یافت.

وی همچنین خاطر نشان کرد از محل همین درآمدها و تنخواهی که در اختیار داشته ایم امسال حدود ۱۷۰ میلیون تومان هزینه تعمیرات دانشگاه شده است.

رتبه سوم دانشگاه پیام نور کازرون در استان فارس

رییس دانشگاه پیام نور مرکز کازرون درخصوص وضعیت فعلی دانشگاه گفت: در حال حاضر دانشگاه پیام نور کازرون در استان فارس پس از واحد شیراز و جهرم، حایز مقام سوم می باشد. براساس لیست سازمان سنجش در سال گذشته ۶۳۰ نفر پذیرش دانشجو داشته ایم و این رقم در سال جاری به ۵۹۱ نفر رسیده است اما پذیرش نهایی دانشجویانی که تشکیل پرونده داده اند در سال گذشته ۳۵۰ نفر و امسال ۲۶۸ نفر بوده است و البته افت دانشجو در تمامی دانشگاهها به دلایل مختلف وجود دارد.

سیاست دانشگاه پیام نور به سمت قطب مجازی آموزش پیش می رود

وی در تشریح دلیل عدم برگزاری کلاسهای حضوری اظهار داشت: براساس سیاست ها و آیین نامه آموزشی دانشگاه های پیام نور؛ به جز کلاسهای عملی و دروسی که توسط هیأت علمی تدریس می شود، مابقی دروس می بایست به صورت قطب مجازی ارایه شود. در حال حاضر نیز کلاسهای عملی دانشگاه پیام نور کازرون به صورت حضوری دایر است و دروسی که توسط هیأت علمی تدریس می شوند نیز به صورت حضوری برگزار می شود، ولی دروسی که عضو هیأت علمی برای تدریس آنها در کازرون نیست، به صورت مجازی برگزار می شود.

در دانشگاه پیام نور کازرون هیچگاه کارشناسی ارشد ایجاد نشده

عیسی زارع درنیانی درخصوص رشته های تحصیلی دانشگاه گفت: از ابتدای تأسیس دانشگاه پیام نور کازرون تاکنون هیچ رشته ای در مقطع کارشناسی ارشد در این دانشگاه وجود نداشته و متأسفانه تاکنون هیچ تدبیری در این خصوص اندیشیده نشده است.  دانشگاه پیام نور مرکز کازرون در حال حاضر فقط ۴ نفر اعضای هیأت علمی دارد و علیرغم پیگیری های فراوان، به دلیل عدم احراز شرایط مورد نیاز، موفق به دریافت حکم اختصاص کارشناسی ارشد از مرکز استان نشده ایم. اما همچنان پیگیر انتقال عضو هیأت علمی در رشته های پرمتقاضی از مراکز دیگر به کازرون هستیم.

افزایش یک رشته تحصیلی در سالجاری

وی افزود: در حال حاضر با توجه به افزایش یک رشته کارشناسی در سال جاری، ۲۲ رشته کارشناسی در دانشگاه پیام نور کازرون تدریس می شود.

رییس دانشگاه پیام نور مرکز کازرون خاطرنشان کرد: امسال با یاری خدا و همکاری پرسنل دانشگاه توانسته ایم در بحث توانمندسازی دانشجو موفق عمل کنیم و جدا از شهریه و درآمدهای اختصاصی توانسته ایم دو برابر سالهای قبل درآمدزایی داشته باشیم. همچنین از طریق برگزاری دوره های مهارتی و آزمون های سازمان سنجش کسب درآمد چشمگیری داشته ایم.

دعوت به همکاری از سرمایه گذاران

وی ضمن اشاره به ظرفیت های مختلف دانشگاه جهت سرمایه گذاری در زمینه های مختلف کشاورزی، ورزشی و فرهنگی بیان کرد: سرمایه گذاران می توانند جهت کاشت گیاهان دارویی، اجاره مجتمع فرهنگی و سالن آمفی تئاتر، باشگاه ورزشی، بوفه، سالن غذاخوری و یا برگزاری آزمون های مختلف از ظرفیت های دانشگاه پیام نور کازرون استفاده کنند.

همچنین با توجه به قرار گرفتن دانشگاه در مسیر دهکده توریستی دوان، می توان از فضاهای موجود جهت جذب توریست و بوم گردی استفاده بهینه نمود.

برگزاری اولین همایش ملی در دانشگاه پیام نور کازرون

دکتر زارع درنیانی از برگزاری اولین همایش ملی در دانشگاه پیام نور کازرون خبر داد و گفت: برای اولین بار، اولین همایش ملی مدیریت پویا با تأکید بر اقتصاد دانش بنیان در این دانشگاه برگزار خواهد شد و در این راستان فراخوان دریافت مقاله نیز منتشر شده  است.

گلایه از عدم استفاده از ظرفیت های علمی شهرستان

وی که سابقه مدیریت کارآفرینی پیام نور استان را در کارنامه خود دارد با گلایه از عدم استفاده از ظرفیت های علمی شهرستان در تصمیم گیری های کارگروه های مختلف اظهار داشت: شهرستان کازرون با دارا بودن تمامی دانشگاه ها اعم از آزاد، پیام نور، سلمان فارسی، علمی کاربردی، فرهنگیان وجهاد دانشگاهی از ظرفیت عظیم علمی در بخش دانشگاهی برخوردار است ولی متأسفانه از آنها به نحو مطلوب استفاده نمی شود.

برای مثال در بحث دفع پسماند، جاده، کشاورزی، اقتصادی، معضلات اجتماعی و… از علم و دانش اساتید و کارشناسان متخصص هیچ استفاده ای نمی شود در حالی که در کارگروه های مختلف شهرستان می بایست از این متخصصین و توانمندی های آنان جهت یافتن بهترین راهکار و برون رفت از مشکلات و پایین آوردن میزان آسیب های مختلف اجتماعی استفاده شود. همانگونه که در کل دنیا از این روش و تشکیل اتاق فکر برای حل مسایل و مشکلات بهره می برند.

زارع درنیانی خاطرنشان کرد: اگر از این ظرفیت عظیم علمی جهت مشاوره و تصمیم گیری استفاده شود، ۹۰ درصد مشکلات شهرستان برطرف خواهد شد.

خبرنگار: الهام ضرغام

Print Friendly, PDF & Email
  • ×