» ورزشی » دیدار رئیس انجمن ورزش های همگانی نابینایان و کم بینایان استان فارس با سالمندان پارک سلامت روان
ورزشی
کد خبر:32970 | ۱۲ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۵۹

دیدار رئیس انجمن ورزش های همگانی نابینایان و کم بینایان استان فارس با سالمندان پارک سلامت روان

پرتو جنوب

محمدرضا جعفری رئیس انجمن ورزش های همگانی نابینایان فارس به مناسبت روز جهانی سالمند، ضمن بازدید از بخش های مختلف پارک سلامت بر ضرورت توجه ویژه به نیازها و امکانات این مراکز تأکید کرد.

به گزارش پرتو جنوب به نقل از روابط عمومی انجمن ورزش های همگانی نابینایان و کم بینایان استان فارس؛ جعفری افزود: این مراکز باید دوستدار افراد دارای معلولیت و سالمند باشند و علاوه بر دارا بودن شاخص‌های فیزیکی باید بتوانند آسایش و آرامش ذهنی لازم برای سالمندان و معلولان را ایجاد کرده و از حضور افراد متخصص و خبره بهره گیرند و همچنین سالمندان به صورت متمرکز خدمات درمانی و توانبخشی دریافت کنند.

وی در ادامه این بازدیدها از دست اندرکاران و کارکنان هتل سالمندی پارک سلامت این مراکز نیز تقدیر کرد، در این بازدید دانشجویان و اساتید مرکز آموزش علمی کاربردی سلامت دهکده سبز نیز جعفری را همراه و با اهدای گل از سالمندان بازدید و تکریم بعمل آمدند.

در حاشیه این بازدید بهمن حاجات نیا موسس و مدیرعامل پارک سلامت روان حاجات گفت : هتل آپارتمان سالمندی پارک سلامت روان حاجات، به صورت شبانه روزی با طراحی منحصر به فرد خود محیطی فرا انتظار جهت اقامت سالمندان عزیز فراهم نموده است. این مرکز در نقطه ای خوش آب و هوا و استثنایی از شهر شیراز واقع شده است. وجود فضای سبز، آب نما، زمین چمن و… در تلطیف فضای مرکز نقش موثری دارد.

وی افزود: در این مرکز تمامی خدمات نگهداری مراقبتی سالمندان از قبیل ویزیت هفتگی پزشک و خدمات تخصصی پرستاری، مددکاری اجتماعی، روانپزشکی و روانشناسی، کارشناس تخصصی تغذیه، کاردرمانی، فعالیتهای هنری، مهارتی و ادبی به مهمانان گرامی ارائه می شود. در کنار خدمات نگهداری مراقبتی خدمات تفریحی و شاداب سازی مهمانان گرامی نیز از قبیل، موسیقی درمانی، جشن ها و گردهمایی های گروهی، کتابخوانی و یوگا، و… ارائه می شود به منظور رفاه حال سالمندان و خانواده ایشان پذیرایی و مراقبت از سالمند در این مرکز در بازه های زمانی کوتاه مدت و بلند مدت از قبیل ساعتی، روزانه، هفتگی، ماهیانه و … صورت می پذیرد که تمامی مهمانان از خدمات مختلف شامل خدمات سالمندی و پرستاری روان شناسی، رفاهی، سرگرمی و… برخوردار می شوند.

Print Friendly, PDF & Email

دیدگاهتان را بنویسید

  • ×