» آرشیو » تائید صلاحیت ۱۰۰۳ نفر برای حضور در کارزار انتخابات دوازدهم مجلس در فارس
آرشیو - سیاسی
کد خبر:15628 | ۲۲ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۴۴

تائید صلاحیت ۱۰۰۳ نفر برای حضور در کارزار انتخابات دوازدهم مجلس در فارس

پرتو جنوب

رئیس ستاد انتخابات فارس گفت: ۶۷ درصد ثبت نام کنندگان از سوی هیات های اجرایی و نظارت استان تایید صلاحیت شدند.

حوزه انتخابیه شیراز و زرقان بیشترین و داراب و زرین دشت کمترین میزان تائید صلاحیت دواطلبان را دارد

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پرتو جنوب، رئیس ستاد انتخابات فارس گفت: از مجموع یک هزار و ۴۹۵ نفر داوطلب نمایندگی انتخابات مجلس دوازدهم در ۱۵ حوزه انتخابیه این استان، یک هزار و سه نفر معادل ۶۷ درصد ثبت نام کنندگان از سوی هیات های اجرایی و نظارت استان تایید صلاحیت شدند.

اسماعیل قزل سفلی در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز افزود: میانگین تایید صلاحیت در کشور ۶۴ درصد بود که این میزان در فارس ۶۷ درصد بوده است.

۲۳ انصراف دادند

او ادامه داد: تعداد ۲۸۲ نفر معادل ۱۸ و هفت دهم درصد صلاحیتشان تایید نشد، ۱۷۷ نفر معادل ۱۱ و هشت دهم درصد نیز عدم احراز صلاحیتشان جهت داوطلب بودن انتخابات مجلس اعلام شد و ۳۳ نفر معادل ۲ و سه دهم درصد نیز در این مرحله انصراف دادند.

قزل سفلی با اشاره به افزایش سه برابری ثبت نام داوطلبان انتخابات مجلس دوازدهم در مقایسه با دوره یازدهم در سطح استان فارس اظهار کرد: بیشترین تعداد داوطلبان نمایندگی مجلس با ۵۳۱ نفر مربوط به حوزه انتخابیه شیراز و زرقان بود که از این تعداد ۳۵۷ نفرشان تایید شدند و کمترین تعداد افراد ثبت نام شده برای انتخابات دوازدهم مربوط به حوزه انتخابیه اقلید است.

به گفته قزل سفلی کمترین میزان تایید صلاحیت نیز با ۲۷ نفر مربوط به حوزه انتخابیه داراب و زرین دشت است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس گفت: از مجموع یک هزار و سه نفر داوطلب نمایندگی مجلس که در این مرحله صلاحیتشان تایید شد، ۸۸ درصد از آقایان و ۱۲ درصد بانوان هستند.

۱۷ نماینده فعلی استان تائید صلاحیت شدند

قزل سفلی در بخش دیگری از این کنفراس خبری افزود: از ۱۸ نماینده فعلی استان در مجلس شورای اسلامی نیز ۱۷ نفر اقدام به ثبت نام کردند که صلاحیت همه آنها تایید شد و نماینده لارستان، خنج، گراش، اوز و جویم هم در انتخابات امسال ثبت نام نکرد.

او اظهار کرد: افراد تایید صلاحیت نشده و عدم احراز شده از روز یکشنبه بیست و یکم تا چهارشنبه بیست و چهارم آبانماه جاری فرصت دارند اعتراض خود را به شکل کتبی به فرمانداری‌ ارایه دهند یا با مراجعه به پنجره واحد خدمات وزارت کشور به آدرس https://keshvar.moi.ir نسبت به ثبت آن اقدام کنند تا از سوی هیات نظارت استان مورد بررسی قرار گیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس با اشاره به اینکه اولین نتایج تایید صلاحیت افراد در ١۴ دی ماه منتشر خواهد شد، تصریح کرد: ١٩ بهمن اولین نتایج تایید صلاحیت توسط شورای نگهبان به افراد ابلاغ خواهد شد.

به گفته این مقام مسئول، ظرفیت های موجود در ٨٠ دستگاه دولتی احصا شده که می تواند در اختیار نامزدهای انتخاباتی قرار گیرد.

او تاکید کرد: در انتخابات امسال چهره‌های شاخص و مطرح از سلایق مختلف سیاسی و فکری به میدان آمده اند و از تمام طیف ها در تمام حوزه های انتخابیه مشارکت و حضور دارند.

معاون استاندار فارس در خصوص ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری در فارس نیز اعلام کرد: تعداد ٢٠ نفر ثبت نام کرده اند که یک نفر خانم و ١٩ نفر آقا هستند.

او افزود: سه نفر از این داوطلبان، سابقه نمایندگی خبرگان رهبری را در کارنامه دارند.

برگزاری انتخابات تمام الکترونیک در حوزه انتخابیه شیراز و زرقان

قزل سفلی این نکته را نیز یادآور شد که امکان برگزاری انتخابات تمام الکترونیک در حوزه انتخابیه شیراز و زرقان فراهم است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار فارس در بخش دیگری از این کنفراس خبری خاطر نشان کرد: در حوزه اجتماعی و فرهنگی رویکرد سه گانه نشاط ، شور و کاهش آسیب های اجتماعی اولویت های است که در معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری به دنبال تحقق آن هستیم.

معاون استاندار فارس با بیان اینکه بهبود سرمایه اجتماعی، یکی از اهداف مهمی است که در استان فارس در حال اجرا بوده عنوان کرد: با ایجاد قرارگاه های اجتماعی، تلاش برای کاهش معضلات اجتماعی نظیر طلاق، معتادین متجاهر و خودکشی و … در حال انجام است.

به گفته این مقام مسئول؛ ٣٢ معضل اجتماعی در سطح کشور احصا شده که ٢٢ معضل توسط وزارت کشور در حال پیگیری است.

به باور قزل سفلی در راستای توسعه فعالیت های اجتماعی و بهبود سرمایه اجتماعی، تلاش ها برای حضور انجمن های مردم نهاد، سازمان های مردم نهاد، گروه های مردمی در حال انجام است.

او دباره طرح «خانواده متعالی» نیز یادآور شد: این طرح یکی از موضوعاتی است که در سند مهندسی فرهنگی دیده شده ولی تاکنون مغفول مانده است از این رو در تلاش هستیم تا علاوه بر این طرح، زمینه تحقق قانون جوانی جمعیت در فارس فراهم شود.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری جمعه ۱۱ اسفند برگزار می‌شود.

خبرنگار و عکاس: مازیار فتحی

Print Friendly, PDF & Email
  • ×