» اجتماعی » راه اندازی اولین فن بازار تخصصی زیست بوم دانش بنیان و محصولات فناورانه در فارس
اجتماعی - شهرستان
کد خبر:24033 | ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۵۲

راه اندازی اولین فن بازار تخصصی زیست بوم دانش بنیان و محصولات فناورانه در فارس

پرتو جنوب

معاون نوآوری و فناوری سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان فارس گفت: در راستای توسعه زیست بوم نوآوری و دانش بنیان در استان فارس و با هدف تسهیلگری و بازارسازی محصولات فناورانه در سطح داخلی و بین المللی، اولین فن بازار تخصصی زیست بوم نوآوری و دانش بنیان فارس آغاز به کار کرد.

به گزارش پرتو جنوب به نقل از روابط عمومی سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان فارس، دکتر سجاد اکبرپور اظهار داشت: این شبکه فن بازار که ذیل سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان فارس و به عنوان یکی از واحدهای اصلی شبکه خلاق، نوآور و دانش بنیان فارس و جنوب کشور فعالیت می‌کند، به طور تخصصی در حوزه فناوری‌های نوین با اولویت شهر هوشمند، اینترنت اشیا و هوش مصنوعی به ارائه خدمات می‌پردازد.

وی راه اندازی این فن بازار تخصصی را در راستای رویکرد نوآوری در زیست بوم دانش بنیان و خلاق استان دانسته و آن را به عنوان یک الزام و مکمل برای این زیست بوم معرفی کرد.

اکبرپور خواستار حمایت همه جانبه و حداکثری مجموعه‌های مرتبط دولتی و خصوصی در استان برای هرچه بهتر شدن عملکرد این فن بازار شد و پیرامون اهمیت راه‌اندازی فن بازار تخصصی در زیست بوم دانش بنیان بیان کرد: فن بازارها به عنوان پل ارتباطی میان ایده‌های نوآورانه و بازار، نقشی کلیدی در رونق و توسعه اقتصاد دانش بنیان ایفا می‌کنند. این مراکز با فراهم آوردن بستری مناسب برای تبادل دانش، فناوری و تجارب بین دانشگاه‌ها، مراکز تحقیقاتی، شرکت‌های دانش بنیان و سرمایه‌گذاران، به تسریع فرآیند تجاری‌سازی دستاوردهای فناورانه کمک می‌کنند.
وی ادامه داد: فن بازار تخصصی زیست بوم دانش بنیان و محصولات فناورانه فارس نیز با تمرکز بر حوزه‌های فناوری‌های نوین، می‌تواند نقش موثری در ارتقای جایگاه استان در این عرصه‌ها و همچنین توسعه اقتصاد دانش بنیان در منطقه داشته باشد.

معاون نوآوری و فناوری سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان فارس با اشاره به انتظارات از فن بازار تخصصی گفت: از این فن بازار انتظار می‌رود که با ارائه خدمات متنوعی از جمله ایجاد پایگاه داده جامع از محصولات و خدمات فناورانه، برگزاری رویدادهای تخصصی و نمایشگاهی، تسهیل فرآیند مذاکره و انعقاد قرارداد بین عرضه‌کنندگان و متقاضیان فناوری، ارائه خدمات مشاوره‌ای در زمینه‌های بازارسازی و تجاری‌سازی و جذب سرمایه‌گذاری برای شرکت‌های دانش بنیان به رونق بازار محصولات فناورانه در استان فارس و جنوب کشور کمک کند.

وی با تاکید بر امیدواری‌هایی که برای آینده با راه اندازی فن بازار تخصصی وجود دارد، اذعان داشت: با راه‌اندازی این فن بازار تخصصی، گامی مهم در جهت توسعه زیست بوم نوآوری و دانش بنیان در استان فارس برداشته شده است. با حمایت و همکاری همه جانبه مسئولان و فعالان این حوزه، می‌توان شاهد شکوفایی هرچه بیشتر این فن بازار و نقش‌آفرینی موثر آن در رونق اقتصاد دانش بنیان در استان فارس و در منطقه بود.
اکبرپور همچنین گفت: این اقدام می‌تواند الگویی برای سایر استان‌ها در جهت راه‌اندازی فن بازارهای تخصصی در حوزه‌های مختلف فناوری باشد.
وی در پایان متذکر شد: با توجه به ظرفیت‌های بالای استان فارس در حوزه‌های مختلف علمی و فناوری، انتظار می‌رود که این فن بازار تخصصی به عنوان یک مرکز مرجع در سطح ملی و بین‌المللی مطرح شده و به تبادل دانش، فناوری و تجارب بین ایران و سایر کشورهای جهان کمک کند.

Print Friendly, PDF & Email
  • ×