» اجتماعی » رایزنی‌ استاندار فارس برای نام‌گذاری خیابانی به نام حافظ در مراکز استان‌ها
اجتماعی
کد خبر:29202 | ۱۶ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۰۳

رایزنی‌ استاندار فارس برای نام‌گذاری خیابانی به نام حافظ در مراکز استان‌ها

پرتو جنوب

استاندار فارس با تاکید بر اینکه همواره از نام شاعران برای نام‌گذاری اماکن، ابنیه‌ها و خیابان‌ها استفاده ‌می شود، گفت: رایزنی‌ با سایر استانداران برای نام‌گذاری خیابانی به نام حافظ شیرازی در سایر مراکز استان‌ها در حال انجام است.

به گزارش پایگاه خبری پرتو جنوب به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری فارس، محمدهادی ایمانیه در جلسه هماهنگی روز بزرگداشت حافظ شیرازی با اشاره به جایگاه ملی و بین‌المللی این شاعر گرانقدر قرن هشتم با تاکید بر لزوم هماهنگی بیشتر، هم‌افزایی مؤثرتر و مشارکت هرچه بهتر برای برگزاری مراسم سالروز این شاعر برجسته اظهار کرد: اداره کل ارشاد اسلامی فارس و اداره کل میراث فرهنگی استان و شهرداری شیراز تا روز برگزاری این مراسم جلسات مستمر و منظم منعقد و موانع و مشکلات احتمالی را بررسی و رفع کنند.

وی با تاکید بر اینکه همواره از نام شاعران برای نام‌گذاری اماکن ابنیه‌ها و خیابان‌ها استفاده می‌شود، افزود: رایزنی با سایر استانداران برای نام‌گذاری خیابانی به نام حافظ شیرازی در سایر مراکز استان‌ها در حال انجام است.

استاندار فارس در ادامه با اشاره به هفتادمین سال تأسیس بخش زبان و ادبیات فارسی در دانشگاه شیراز تصریح کرد: مراسمی نیز برای گرامیداشت هفتادمین سال تأسیس بخش زبان و ادبیات فارسی در حاشیه برنامه‌های بزرگداشت روز حافظ پیش‌بینی شود.

ایمانیه از اختصاص اعتبار لازم و متناسب با برنامه‌های بزرگداشت مقام حضرت حافظ خبر داد و خاطرنشان کرد: تولید اقلام فرهنگی از جمله لوازم‌التحریر، لباس و سایر محصولات فرهنگی و هنری به ویژه برای جوانان و نوجوانان با محوریت این شاعر بین‌المللی، بیش از پیش مورد توجه متولیان حوزه فرهنگ و هنر قرار داشته باشد.

وی اضافه کرد: کتابخانه‌ای مرتبط با آثار حضرت حافظ در یکی از فرهنگسراهای شیراز تأسیس شود و نسخه‌ای از تمام آثار مرتبط با حافظ و همچنین سایر اقلام فرهنگی و هنری این حوزه در آن مجموعه در دسترس علاقمندان و حافظ دوستان قرار گیرد.

*جمع‌آوری و ساماندهی متکدیان و معتادان از بافت پیرامون حافظیه و سایر بناهای تاریخی و فرهنگی

استاندار فارس همچنین در این جلسه خواستار ارائه و نمایش صنایع دستی استان در ایام بزرگداشت این شاعر شیرازی در آرامگاه ایشان و همچنین در گذر حافظیه شد و با تاکید بر لزوم بهسازی گذر حافظیه تاکید کرد: معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی و معاون هماهنگی امور گردشگری و زائران استانداری ستادی مرکب از نیروی فراجا، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، اداره کل ارشاد اسلامی و سایر دستگاه‌ها و نهادهای مسئول تشکیل و نسبت به جمع‌آوری و ساماندهی متکدیان، معتادان و سایر مواردی که چهره مجموعه و بافت پیرامون حافظیه و بافت اطراف سایر بناهای تاریخی و فرهنگی را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد، اقدام کنند.

ایمانیه برگزاری مسابقات حافظ‌خوانی را اقدامی ارزشمند و قابل توجه دانست و ادامه داد: برگزاری این قبیل مسابقات زمینه تشویق و ترغیب نوجوانان و جوانان و همه گروه‌های جامعه را به افتخارات اصیل، کهن و سرآمد ایرانی فراهم می‌آورد.

Print Friendly, PDF & Email
  • ×