» آرشیو » رکورد ثبت نام دوره قبل مجلس شکسته شد
آرشیو - سیاسی
کد خبر:8776 | ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۳۰

رکورد ثبت نام دوره قبل مجلس شکسته شد

پرتو جنوب

سخنگوی ستاد انتخابات وزارت کشور گفت: امروز چهارشنبه با تکمیل فرآیند ثبت نام ۱۷۳۴۱ نفر موفق شدیم از آمار ۱۶۰۳۳ نفری ثبت نام کنندگان انتخابات مجلس یازدهم عبور کرده و رکورد را شکستیم.

به گزارش پرتو جنوب به نقل از خبرگزاری مهر، محسن اسلامی سخنگوی ستاد انتخابات وزارت کشور در خصوص آخرین آمار متقاضیان ثبت نام در مرحله پیش ثبت نام انتخابات گفت: در ساعت ۱۴ امروز چهارشنبه (۱۸ مرداد ۱۴۰۲) با تکمیل فرآیند ثبت نام ۱۷۳۴۱ نفر موفق شدیم از آمار ۱۶۰۳۳ نفری ثبت نام کنندگان انتخابات مجلس یازدهم عبور کرده و رکورد دور قبل را بشکنیم.

وی افزود: مستحضر هستید که با توجه به اینکه قانون انتخابات به تازگی تغییر کرده است و فرآیند ثبت نام دو مرحله‌ای و به صورت الکترونیکی و بر خط انجام می‌شود، این امر تسهیلات خوبی برای متقاضیان صورت داده و موجب افزایش سرعت و آمار ثبت نام شدگان شده است.

اسلامی اظهار داشت: خارج از موضوعات شکلی در بخش محتوایی ما شاهد هستیم که جوانان علاقه بسیاری را برای ورود به مجلس و نمایندگی آن و کنشگری سیاسی از خود نشان می‌دهند.

سخنگوی ستاد انتخابات وزارت کشور با بیان آمارهای تفکیکی از ثبت نام کنندگان تشریح کرد: ۷۵ درصد ثبت‌نام کنندگان در بازه زمانی ۳۰ تا ۵۰ سال، ۱۶ درصد در بازه سنی ۳۰ تا ۳۵ سال، ۲۳ درصد در بازه سنی ۳۵ تا ۴۰ سال، ۲۱ درصد در بازه سنی ۴۰ تا ۴۵ سال و ۱۵ درصد در بازه سنی ۴۵ تا ۵۰ سال قرار دارند. همچنین کمتر از یک درصد شرکت کنندگان در فاصله سنی ۷۰ تا ۷۵ سال بود و حدود ۵ درصد شرکت کنندگان در فاصله سنی ۶۰ تا ۷۵ سال قرار دارند.

وی ادامه داد: ضمن استقبال بسیار خوب جوانان در داوطلبی انتخابات مجلس نکته دیگر حضور زنان است که امروز با افزایش یک درصدی، آمار حضور آنان از ۱۲ به ۱۳ درصد افزایش یافت و آمار آقایان به ۸۷ درصد متقاضیان رسید.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور در خصوص میزان تحصیلات شرکت‌کنندگان بیان کرد: ۱۴ درصد متقاضیان با مدرک دکترا و ۷۲ درصد آنان با مدرک کارشناسی ارشد ثبت نام کرده‌اند ضمن آنکه ۳ درصد متقاضیان دارای مدارک حوزوی هستند. در عین حال که ۱۱ درصد شرکت کنندگان دارای مدرک کارشناسی هستند که این افراد یا سابقه نمایندگی در مجلس دارند و یا سابقه ایثارگری را دارا می‌باشند.

Print Friendly, PDF & Email
  • ×