» شهرستان » زنگ مهر در مدارس کازرون همزمان با سراسر کشور به صدا درآمد
شهرستان
کد خبر:32720 | ۱ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۲۱

زنگ مهر در مدارس کازرون همزمان با سراسر کشور به صدا درآمد

پرتو جنوب

مراسم نمادین نواختن زنگ مهر به مناسبت بازگشایی مدارس و آغاز سال جدید تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴ با شعار «برای ایران، برای مدرسه» و با حضور دانش‌آموزان، والدین و مسئولین در همه مدارس کازرون برگزار گردید که این برنامه در دو مدرسه دبیرستان شهید محسن‌پور و دبستان شاهد شهید خرسند نیز با حضور مسئولین شهرستان برپا شد.

به گزارش پرتو جنوب؛ در این مراسم که با شور و نشاط دانش آموزان در اولین روز سال جدید تحصیلی همراه بود، امیرحسین جمشیدی معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش کازرون ضمن قدردانی از حاضرین و تبریک بازگشایی مدارس و با اشاره به تقارن هفته دفاع مقدس اظهار داشت: در برگزاری این مراسم مدیون خون شهدا هستیم و با تمام وجود در این روز مجددا با شهدا بیعت می بندیم تا در مسیر تعلیم و تربیت رو به رشد باشیم و در تحقق شعار سال تحصیلی جدید بکوشیم.

وی در ادامه به بیان گزارش مختصری از اقدامات اخیر آموزش و پرورش کازرون پرداخت و گفت: این مجموعه تابستان سختی را گذراند، اما ۲۸ هزار دانش اموز کازرونی در پروسه سنگین پروژه مهر ساماندهی شدند.

جمشیدی گفت: تاکنون مشکل کمبود نیروی انسانی نداریم و همه مدارس ما از نظر نیروی انسانی تکمیل هستند و از لحاظ تجهیزات و امکانات مورد نیاز نیز تلاش های بسیاری برای برآوردن آن شده است.

او ادامه داد: حدود ۳۰۰ نفر از همکاران امسال بازنشسته شده‌اند که تامین جایگزین آنها دشواری‌هایی را به دنبال داشت اما به لطف خداوند در منطقه تحت پوشش کازرون، کلاس بدون معلم نداریم و این به همت و تلاش همکاران و مسئولین عزیز بوده است.

مدیر آموزش و پرورش کازرون با آرزوی موفقیت برای دانش آموزان و فرهنگیان در سال جدید تحصیلی گفت: کارهای بنیادین و زیربنای فکری را که جزو سند چشم انداز آموزش و پرورش نیز هست را سرلوحه کار خود قرار داده و اجازه تحقق اهداف دشمن را ندهیم. چنانکه بازدارندگی از معصیت و تهاجم فرهنگی دشمن، در نتیجه در مسیر دین قدم برداشتن است.

سپس حجت‌الاسلام محمد صباحی امام جمعه کازرون با تبریک آغاز ماه مهر و آغاز رشد و شکوفایی آینده سازان ایران اسلامی و گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس گفت: تمام پیشرفت و تحول بشری از همین مدرسه شروع شده که موجب سرافرازی یک ملت گردیده است.

وی با تاکید بر اینکه تمام ظرفیت های آینده یک کشور در همین مدارس وجود دارد و سالهای آینده ثمره نهال‌های مدارس مشخص می شود، گفت: به یاری خداوند با نگاه بلند به آینده، سال جدید را آغاز می‌کنیم و با نگاه به رتبه های خوب کنکور و درخشش کازرونی‌ها در سطح استان و توجه به دانش آموزان مستعد، تحقق ایران قوی را هرچه بهتر رقم بزنیم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی کازرون با ابراز امیدواری از موفقیت ایران با توجه به دانش آموزان توانمند گفت: رهبر معظم انقلاب با نگاه به شما و امید به دانش شما دانش‌آموزان فرمودند که به قله نزدیک شده ایم و پیشرفت ها را مشاهده کرده و خواهیم کرد.

گفتنی است امسال حدود ۲۸ هزار دانش آموز کازرونی در بیش از ۲۰۰ مدرسه شهر و روستا مشغول به تحصیل خواهند بود.

Print Friendly, PDF & Email

دیدگاهتان را بنویسید

  • ×