» آرشیو » ساخت یازده پایگاه اورژانس توسط خیرین تامین سلامت فارس
آرشیو - شهرستان
کد خبر:10205 | ۴ شهریور ۱۴۰۲ ساعت ۲۲:۳۲

ساخت یازده پایگاه اورژانس توسط خیرین تامین سلامت فارس

پرتو جنوب

مدیر عامل مجمع خیرین تامین سلامت فارس:

توجه خیرین به نوسازی ۵۰ درصد از خودروهای آمبولانس ناوگان اورژانس

به گزارش پایگاه خبری پرتو جنوب به نقل از روابط عمومی مجمع خیرین تامین سلامت فارس؛ خیرین با انعقاد تفاهم نامه از ابتدای سال جاری تاکنون بانی ساخت یازده پایگاه اورژانس شده اند.

مدیرعامل مجمع خیرین تامین سلامت فارس گفت: مجمع خیرین تامین سلامت فارس، آمارها بیانگر این است که خیرین در استان فارس تاکنون ۱۰۸ پایگاه اورژانس شهری و بین جاده ای احداث کرده اند که با افزوده شدن این یازده پایگاه این آمار به ۱۱۹ پایگاه اورژانس خواهد رسید

دکتر رامجردی مدیر عامل مجمع خیرین تامین سلامت فارس و مدیر سازمانهای مردم نهاد دانشگاه با اشاره به تاثیر پایگاههای اورژانس در سریع تر رساندن بیماران به مراکز درمانی گفت: ساخت پایگاه های اورژانس، بخصوص پایگاههای بین جاده ای با توجه به گذر جاده های مواصلاتی کشور از استان فارس بسیار مهم و تاثیرگذار است.

دکتر رامجردی در ادامه گفت: خیرین با توجه به نیاز سنجی های کارشناسان این مجمع نیات خود را بیشتر در مناطق کم برخوردار و نیازمند ، اجرایی می کنند خیرین امسال با انعقاد تفام نامه با مجمع خیرین بانی ساخت پایگاهای اورژانس جاده ای واقع در استهبان، ارسنجان، درودزن، اقلید، مرودشت، نودان، سرچهان، دشت مرغاب و سه پایگاه اورژانس شهری دیگر در قیرو کارزین، مرودشت و صدرای شیراز شدند.

دکتر رامجردی در پایان با اشاره به تجهیز پایگاههای اورژانس یادآور شد: علاوه بر ساخت، در حال حاضر ۵۰ درصد از خودروهای آمبولانس ناوگان اورژانس فارس نیاز به جایگزینی دارند که باید مورد توجه خیرین قرار گیرد.

شایان ذکر است امسال با تصویب قانون معافیت مالیاتی از طرف دولت در حمایت از خیرین، واردات آمبولانس توسط خیرین با مجوز وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، از پرداخت حقوق ورودی و عوارض گمرکی، معاف است و با توجه به اینکه بجز مراکز اورژانس سایر مراکز درمانی از جمله مراکز بیمارستانی و درمانگاهی نیز نیازمند آمبولانس هستند کارشناسان این مجمع با توجه به نیازسنجی انجام شده آماده همکاری و راهنمایی در این زمینه به خیرین هستند.

شایان ذکر است کلیه پایگاههای اورژانس و خودروهای آمبولانس اهدایی از طرف خیرین به نام ایشان نامگذاری می گردد تا این فرهنگ نیک در بین مردم اشاعه یابد و نامی نیک از آنان به یادگار ثبت گردد.

Print Friendly, PDF & Email
  • ×