» اجتماعی » بزرگداشت سالروز تأسیس کانون‌های مساجد در حرم سیدعلاالدین حسین(ع)
اجتماعی - شهرستان
کد خبر:21934 | ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۲۳:۱۱

بزرگداشت سالروز تأسیس کانون‌های مساجد در حرم سیدعلاالدین حسین(ع)

پرتو جنوب

مراسم بزرگداشت سالروز تأسیس کانون‌های مساجد در حرم مطهر حضرت سید علاالدین حسین(ع) برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پرتو جنوب؛ استاندار فارس در این مراسم گفت: مشکل موقوفه‌ عمران مساجد در شهر صدرا به تازگی حل و از سوی رئیس جمهور ابلاغ شده است و می‌تواند پشتوانه خوبی برای بحث سخت‌افزاری مساجد و ایجاد خانه عالم در جوار مساجد استان کمک نماید.

محمدهادی ایمانیه در گردهمایی اصحاب، مدیران کانون‌های فرهنگی هنری و فعالان مساجد استان فارس افزود: مساجد استان بسیاری از ساعات شبانه روز تعطیل است و فعالیت آنها محدود به ساعت‌های نماز ظهر و عصر و مغرب و عشا است، بارها مسافران گلایه کرده‌اند که مساجد بین‌راهی بسته بوده، در داخل شهر نیز مساجد تعطیل بوده‌اند و ناچار به نمازخواندن در گوشه پیاده رو شده‌اند.

وی با تاکید براین مطلب که این شرایط زیبنده استان فارس و شیراز نیست عنوان کرد: درخواست من از ائمه جماعت مساجد این است که ساعت فعالیت مسجدها را افزایش دهند و مسئولان هم برای تامین خانه عالم تلاش می‌کنند.

ایمانیه اظهار کرد: اگر خانه عالم در کنار مساجد وجود داشته باشد شرایط برای افزایش ساعت فعالیت مساجد نیز مهیا خواهد شد.

استاندار فارس گفت: اگر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد به طور جدی فعال شوند و حضور پیدا کنند، هزینه این فعالیت‌ها با همراهی خود مردم تامین می‌شود و این بسته به جنوب یا شمال شهر هم نیست.

وی اظهار کرد: فعالیت در این عرصه و جذب جوانان به مسجد خوش سلیقگی و وقت گذاشتن می‌خواهد و لازم است هر کسی اقدامی انجام داده یک گام به پیشتر بیاید.

ایمانیه تاکید کرد: اگر محلات ما مسجد محور اداره شوند مشکلات اجتماعی و اقتصادی و آسیب‌ها بهبود مییابد و به مدینه فاضله نزدیک می‌شویم.

خبرنگار: مازیار فتحی

Print Friendly, PDF & Email
  • ×