» آرشیو » هشدارها و توصیه های ستاد اربعین فارس
آرشیو - شهرستان
کد خبر:10166 | ۳ شهریور ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۲۲

هشدارها و توصیه های ستاد اربعین فارس

پرتو جنوب

دبیر ستاد اربعین استان فارس گفت: زائران مدت سفر خود را در عراق کوتاه و پس از انجام پیاده روی و زیارت به کشور برگردند.
به گزارش پرتو جنوب به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری فارس، سید مجتبی علوی اردکانی دبیر ستاد اربعین استان فارس در گفتگو با رادیو اربعین به زائران توصیه کرد موارد ایمنی و امنیتی را در طول سفر خود رعایت کنند و به هشدارهای صادره جدا توجه نمایند تا در طول سفر دچار مشکل نگردند .
وی با توجه به هشدارهای صادر شده از سوی ستاد مرکزی اربعین اعلام کرد ، زائران بایستی حتما در سامانه سماح ثبت نام نموده و گذرنامه معتبر جهت عبور به همراه داشته باشند.گذرنامه ارائه شده بایستی با شخص زائردر هنگام تردد از مرز تطابق داشته باشد و افراد از گذرنامه غیر استفاده ننمایند.همچنین زائران بایستی اطمینان حاصل نمایند که مهر ورود به کشور عراق در گذرنامه آنها خورده باشد زیرا عدم ثبت مهر ورود در گذرنامه به منزله ورود غیر مجاز به این کشور تلقی شده و امکان بازداشت فرد زائر در ایست و بازرسی های مسیر را به دنبال دارد. همچنین زائران بایستی به قوانین کشور عراق احترام بگذارند و از حمل مواد یا داروهای ممنوعه خود داری نمایند .
علوی به زائران توصیه کرد در شهرهای غیر زیارتی و اماکن ممنوعه تردد ننمایند، نام و شماره تلفن همراه خود را بر روی وسایل خود بنویسند و برنامه رادیو اربعین را در گوشی های همراه خود فعال نمایند تا از اطلاعیه های ستاد اربعین مطلع شوند .
مدیر کل امور زائرین و گردشگری استانداری فارس همچنین از زائران محترم خواست باتوجه به فصل گرما و حرارت هوا در عراق در ساعت هایی که آفتاب به طور مستقیم از بالای سر به آنها می تابد حرکت نکنند و پیاده روی را در ساعت های خنک (غروب و صبح زود) انجام دهند.

وی همچنین از زائران خواست با توجه به پیش بینی ازدحام جمعیت و فصل گرما و همچنین برای ایجاد فرصت زیارت برای همه، مدت سفر خود در عراق را تا حد امکان کوتاه نمایند. و پس از انجام پیاده روی و زیارت به کشور برگردند.

Print Friendly, PDF & Email
  • ×