» اجتماعی » ستاره دار شدن ۶۴ پروژه برای پیشرفت استان فارس
اجتماعی - شهرستان
کد خبر:23964 | ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۴۸

ستاره دار شدن ۶۴ پروژه برای پیشرفت استان فارس

پرتو جنوب

استاندار فارس خبر داد:

ایجاد بازارچه صنایع دستی در تمام شهرهای استان

راه اندازی دفتر حمایت از سرمایه گذاران خارجی در شیراز

استاندار فارس  با بیان اینکه در سال گذشته بالغ بر دو میلیون و ۲۰۰ هزار دلار صنایع‌ دستی از تولیدات استان به خارج از کشور صادر شده است گفت: ثبت شهر خشت به عنوان شهر حصیربافی و رند بافی تنگ چوگان  افتتاح و راه‌اندازی ۳۵ کارگاه تولیدی صنایع دستی در سال گذشته از دیگر اقدامات انجام شده مثبت در روستای تنگ چوگان است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پرتو جنوب ؛محمدهادی ایمانیه،  در اولین نشست خبری خود با خبرنگاران در سال جاری با موضوع مباحث گردشگری گفت: فارس در ایام نوروز ۱۴۰۳ رتبه نخست اسکان، رتبه نخست ثبت آثار جهانی و تاریخی و ملی، رتبه نخست  برگزاری و ارایه خدمات در ستاد اربعین به فارس، رتبه نخست بهره‌گیری از فرصت‌های جام جهانی وزارت ورزش و جوانان به فارس هر چند کم بود، رتبه نخست شهرها و روستاهای جهانی ثبت شده در حوزه صنایع دستی، رتبه نخست پرداخت تسهیلات کم‌بهره به حوزه صنایع دستی، رتبه نخست برپایی چادرهای عشایری، رتبه سوم کشوری در تعداد مراکز درمانی  برای پذیریش بیماران بین‌المللی و رتبه دوم کشوری شیراز از نظر تعداد پذیرش بیماران بین المللی  را کسب کرده است.

ایمانیه همچنین از رونمایی پلتفرم بازاریابی توانمندی های تولیدی صنایع دستی استان فارس  برای قرار گرفتن در معرض دید عموم خبرداد و گفت: یکی از مشکلات اصلی کشور، نبود بازاریابی مناسب  است که در نمایشگاه اکسپو ۱۴۰۳ از پلتفرم بازاریابی توانمندی های تولیدی رونمایی شد.

وی، با بیان اینکه به دنبال راه اندازی و ایجاد بازارچه صنایع دستی در تمام شهرستان های فارس هستیم افزود: اگر بتوانیم این مهم را عملیاتی کنیم تولیدکنندگان دلگرم به عرضه محصولات تولیدی خود می شوند و از هزینه های آنها نیز از جمله در بحث اجاره مکان کاسته خواهد شد.

استاندار فارس همچنین درباره ایجاد شهرک صنایع دستی در کنار نمایشگاه بین المللی واقع در شهرک گلستان شیراز گفت: با رفع موانع پیش رو، طی روزهای آتی شاهد آغاز عملیات اجرایی این شهرک خواهیم بود.

عدم ثبت آثار جهانی زندیه به دلیل هتل آسمان شفاهی اعلام شده 

ایمانیه همچنین درباره عدم ثبت آثار جهانی زندیه به دلیل اثر گذاری منفی طبقات هتل آسمان نیز گفت: تاکنون موارد مبنی بر عدم ثبت جهانی زندیه به دلیل هتل آسمان بصورت شفاهی بوده است اما طی صحبت با مالک هتل آسمان مقرر شد اگر این مورد اعلام گردد دو طبقه از این هتل حذف گردد تا مانع ثبت جهانی آثار زندیه نباشد.

استاندار فارس همچنین از برگزاری جلسه منتخبان مردم در مجلس دوازدهم و مجلس خبرگان برای هدف گذاری اهداف استان در ۴ استان آینده خبر داد و گفت: در این جلسه مقرر شد ۶۴ پروژه کلان استان پیگیری و تا تحقق کامل آنها اجرایی شود، پروژه های که نگاه آنها معطوف به تمام استان و بعضا پروژه های مشترک با سایر استان ها است و لیست آن در اختیار اصحاب رسانه قرار می گیرد.

استاندار فارس  در ادامه همچنین از جلسه با سرمایه گذاران استان فارس مقیم تهران جهت تدوین راهکارهایی برای تامین منابع مالی جهت پیشبرد پروژه های در دست اجرای  استان اشاره کرد.

ایمانیه ادامه داد: در سفر دوم هیات دولت به فارس (مهرماه ۱۴۰۲) ۲۰۱ تفاهم نامه به ارزش پنج هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال در استان منعقد شد که برای عملیاتی شدن هر بخش، جلسات هفتگی در استان برگزار می شود.

استاندار فارس  همچنین از ساماندهی راهنمایان گردشگران سلامت با ارائه ۷۰۰ کارت و ۸۵ مجوز کار به آژانس‌های خدمات مسافرت هواپیمایی در عرصه ارائه خدمات سلامت به گردشگران  خبر داد و گفت: ۲۸ واحد بیمارستانی فعال پذیرش بیماران بین‌الملل را برعهده دارند که بیشترین مراجعه بیماران از کشورهای عمان، عراق و افغانستان بوده است.

ایمانیه همچنین از افتتاح دفتر حمایت از سرمایه‌گذاران در شهر شیراز خبر داد و تصریح کرد: سومین دفتر به صورت رسمی در کشور، در شهر شیراز افتتاح می‌شود و  در این دفاتر در کنار ارایه ویزا، خدمات حمایتی از گردشگران خارجی ارایه می گردد.

آنچه خبرنگاران از استاندار فارس پرسیدند

استاندار فارس در بخش دوم این نشست خبری پاسخگوی سوالات خبرنگاران بود. ایمانیه درباره وضعیت پروژه های نهضت ملی مسکن گفت:  برای تامین زمین ۲۰ هزار واحد مسکونی در شهر شیراز با ایجاد شهرک در روستاهای داریون و کهمره سرخی در شورای عالی  شهرسازی موافقت شده است.

ایمانیه  همچنین از اعتبار ۲ هزار میلیارد تومانی برای تکمیل بخش پروازهای فرودگاه بین المللی شهید دستغیب خبر داد و گفت: این پروژه بعد از ۷ سال و تغییر مدیرکل به زودی وارد فاز اجرایی می گردد.

رایزنی با شهرداری شیراز برای تعیین تکلیف ۲.۵ کیلومتر  مسیر باقی مانده جاده صدرا قره پیری با تغییر کاربری اراضی اطراف در کمیسیون ماده ۵ برای تامین اعتباری پروژه، تعیین تکلیف هتل خلیخ فارس در ابتدای جاده صدرا، پیگیری برای جابجایی بنای قدیمی  ساختمان مخابرات در اطراف مجموعه زندیه برای ثبت جهانی این مجموعه از جمله موضوعات مطرح شده در این نشست خبری بود.

خبرنگار و عکاس: مازیار فتحی

Print Friendly, PDF & Email
  • ×