» اجتماعی » سهم هشت درصدی فارس از مصرف سوخت کشور
اجتماعی - شهرستان
کد خبر:22759 | ۱۵ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۴۸

سهم هشت درصدی فارس از مصرف سوخت کشور

پرتو جنوب

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه فارس از سهم هشت درصدی فارس از مصرف سوخت کشور خبر داد.

وی گفت: در سال ۱۴۰۲ نزدیک به شش میلیارد لیتر انواع فرآورده‌های نفتی در فارس تأمین و توزیع شد.

به گزارش پرتو جنوب به نقل از روابط عمومی  شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه فارس، اسداله طاهری مدیر منطقه از تأمین و توزیع نزدیک به شش میلیارد لیتر انواع فرآورده‌های نفتی در سال ۱۴۰۲ در استان فارس خبر داد و گفت: سوخت‌رسانی به فارس به عنوان چهارمین مصرف‌کننده سوخت کشور بدون وقفه انجام پذیرفته است.

طاهری ضمن تبریک سال نو از همکاری و تلاش تمامی همکاران منطقه و نواحی قدردانی کرد و افزود: سوخت‌رسانی در سال ۱۴۰۲ با تمام فراز و نشیب‌هایش به ویژه در زمان حمله سایبری دشمن به سامانه هوشمند سوخت جایگاه‌ها بدون وقفه و مشکلی انجام شد و این مهم با همکاری و همراهی شرکت‌های حمل و نقل فرآورده‌های نفتی، رانندگان پر تلاش نفتکش‌ها، مالکان مجاری عرضه سوخت مایع (بنزین و نفتگاز ) و سی‌ان‌جی، شرکت‌های موزع گاز مایع و همچنین شرکت‌های صاحب نشان به خوبی محقق شده است.

مدیر منطقه فارس با بیان این موضوع که سهم استان فارس از مصرف سوخت کشور حدود هشت درصد است اظهار کرد: در سال گذشته تمامی ۴۶۹ باب مجاری عرضه سوخت مایع و سی‌ان‌جی در سطح استان فعال و سوخت‌رسانی به مردم شریف فارس به طور مطلوب انجام شد.

وی عمده مصرف فوق را مربوط به دو فرآورده بنزین و نفتگاز عنوان کرد و گفت: در سال ۱۴۰۲ بیش از دو میلیارد و ۸۰۰ میلیون لیتر بنزین و دو میلیارد و ۳۰۰  میلیون لیتر نفتگاز در استان مصرف‌شده که به ترتیب نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۲ درصد و هفت درصد رشد داشته واین میزان از مصرف منجر شده تا فارس از جمله استان‌های پر مصرف کشور باشد.

این مقام مسئول تصریح کرد در سال گذشته حدود ۸۰ میلیون نفت سفید، ۱۲۰ میلیون لیتر نفت‌کوره و ۵۱۵  میلیون لیتر نفت گاز به عنوان سوخت دوم به نیروگاه‌ها و کارخانجات سیمان  تأمین و تحویل شده است.

طاهری با اشاره به  نقش جایگاه‌های سی‌ان‌جی در کاهش مصرف سوخت‌های فسیلی گفت: در سال گذشته حدود ۵۵۲ میلیون متر مکعب گاز سی‌ان‌جی از طریق ۱۳۳ باب جایگاه سی‌ان‌جی فعال در استان به خودروهای دوگانه‌سوز تحویل شده که نسبت به  سال ۱۴۰۱  حدود سه درصد کاهش  و به همین میزان در مصرف بنزین صرفه‌جویی شده است.

وی مصرف سوخت گاز مایع (ال‌پی‌جی) را در استان را ۱۰۶ هزار تن بیان کرد و افزود: اقداماتی همچون اجرای طرح توزیع الکترونیکی گازمایع، برخورداری خانوارها از نعمت گاز طبیعی و همچنین نظارت و پایش مستمر بر مصرف‌کنندگان گاز مایع منجر شده تا مصرف این فرآورده در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال گذشته ۲۴ درصد کاهش داشته باشد.

مدیر منطقه فارس تحویل سوخت هوایی با استانداردهای روز دنیا را از دیگر خدمات ارائه شده توسط شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی به مردم برشمرد و اظهار کرد: در حال حاضر چهار مرکز سوختگیری هواپیمایی در شیراز، لارستان، لامرد و جهرم سوخت مورد نیاز پروازهای داخلی و خارجی را بر عهده داشته که در سال گذشته ۶۵ میلیون لیتر سوخت هوایی تأمین و توزیع شد که از رشد هفت درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱ برخوردار بوده که مراکز سوختگیری هواپیمایی  لارستان ولامرد بدلیل افزایش پرواز های داخلی و خارجی دارای رشد قابل توجهی بوده‌اند.

طاهری تصریح کرد، با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری ونام‌گزاری سال جدید با عنوان “جهش تولید با مشارکت مردم” بهترین و مؤثرترین شاخص برای حمایت از تولید مدیریت و مصرف بهینه فرآورده‌های نفتی با مشارکت مردم و تمامی بخش‌های مربوطه است که می‌تواند نقش مؤثری در رشد اقتصادی و عمران و آبادانی کشور داشته باشد.

Print Friendly, PDF & Email
  • ×