» آرشیو » برگزاری سومین گردهمایی استانی رابطین HSE با محوریت ایمنی و آتش نشانی در شیراز+تصاویر
آرشیو - شهرستان
کد خبر:14382 | ۲۴ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۲۰:۱۲

برگزاری سومین گردهمایی استانی رابطین HSE با محوریت ایمنی و آتش نشانی در شیراز+تصاویر

پرتو جنوب

سومین گردهمایی استانی رابطین HSE با محوریت ایمنی و آتش نشانی در شیراز برگزار شد.

به گزارش پرتو جنوب به نقل از روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز، سومین گردهمایی استانی ویژه رابطین HSE دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی شیراز در سطح استان فارس در شیراز با حضور رئیس و مدرسین سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز در روز یکشنبه مورخه ۲۳ مهرماه در شهر شیراز برگزار شد.

این دوره به مدت ۲ روز با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و آتش نشانی شیراز، بصورت تئوری در مجتمع ولایت علوم پزشکی و عملی در سایت آموزش و تاکتیک سازمان آتش نشانی شیراز برگزار شد.

محور های گردهمایی شامل؛ مدیریت حوادث حریق و کنترل و مهار آتش – آشنایی با ایمنی در کار با مواد شیمیایی و الکتریکی و تکنیک های مورد نیاز برای پیشگیری از حوادث – آشنایی با روش های بازرسی ایمنی و آتش نشانی – بررسی اصول ایمنی و چگونگی تهیه نقشه های خطر – شناسایی و کاربرد ابزارآلات و تجهیزات آتش نشانی – شناسایی سیستم های اعلام و اطفاء حریق دستی و خودکار – برگزاری کارگاه های عملی کار با خاموش کننده های دستی ، نجات از کانال دود و… بود.

همچنین به گزارش روابط عمومی معاونت توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه ضمن قددرانی از تلاشگران حوزه HSE در دانشگاه عنوان کرد: ماموریت ذاتی حوزه سلامت، حفظ و ارتقاء سلامت مردم است و برای دستیابی به این رسالت، ضروری است، ایمنی، بهداشت کارکنان نیز فراهم شود.

دکتر «سید ابوالفضل هاشمی اصل» با اعلام اینکه دانشگاه علوم پزشکی شیراز به عنوان نخستین مجموعه دانشگاهی که به صورت جدی و ساختارمند، اقدام به تشکیل اداره HSE کرده است، افزود: یکی از فعالیت های مهم HSE در دانشگاه در حوزه فرهنگسازی و آموزش، برگزاری این گردهمایی با محوریت «ایمنی و آتش نشانی» با همکاری سازمان آتش نشانی شیراز در راستای ارتقاء سطح دانش و مهارت کارکنان است.

او از رابطان HSE واحدهای تحت پوشش دانشگاه خواست تا با بهره مندی از این دوره آموزشی، نسبت به شناسایی خطرات محیط کار خود اقدام کنند.

مدیر کل بحران استانداری فارس از دیگر سخنرانان سومین گردهمایی استانی رابطان HSE در دانشگاه بود که بر اهمیت پیشگیری از وقوع حادثه و بحران، تاکید کرد: برخی از دستگاه های متولی حوزه بحران، رویکرد واکنشی به این حوزه دارند و این درحالی است که پیش از وقوع حادثه و بحران، باید نسبت به پیش بینی، پیشگیری، مقابله، بازسازی و بازتوانی اقدام موثر صورت پذیرد تا بتوان به نحو شایسته بحران را مدیریت کرد.

مهندس «فرهاد سعدی» با اشاره به ماهیت حساس و حیاتی خدمات ارائه شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، گفت: حفظ سرمایه های انسانی و حفاظت از ساختمان ها و تجهیزات، امری ضروری است که به همین منظور، توجه به حوزه ایمنی باید در دستور کار تمامی سازمان ها قرارگیرد.

او ضمن قدردانی از تلاش ارزنده دانشگاه علوم پزشکی شیراز در راستای تشکیل ساختار HSE و برگزاری گردهمایی استانی با محوریت «ایمنی و آتش نشانی»، گفت: تشکیل ساختار HSE در دانشگاه علوم پزشکی، گامی مهم و قابل تقدیر است که در آینده نزدیک، شاهد اثرات مثبت آن در شهر و استان خواهیم بود.

مهندس سعدی افزود: بهتر است دیگر نهادها و سازمان ها نیز با بهره گیری از تجربه موفق دانشگاه علوم پزشکی در راستای تشکیل ساختار HSE، با قرار دادن این مهم در دستور کار خود به ارتقاء سطح ایمنی استان کمک کنند.

رئیس سازمان آتش نشانی شیراز نیز در این همایش گفت: رویکرد سازمان آتش نشانی شیراز تنها مقابله با حوادث نبوده و همواره در تلاش است در سطح وسیع به فرهنگسازی و ارتقای سطح دانش شهروندان، کمک کند، چرا که تصمیم و رفتار صحیح افراد در زمان حادثه، نقش بسیار مهمی در توسعه و وسعت ابعاد حادثه دارد.

مهندس «هادی عیدی پور» به نقش و اثرگذاری طرح جامع ایمن سازی مراکز تابعه دانشگاه اشاره کرد و افزود: این طرح می تواند در حوزه ایمنی دانشگاه به صورت فاز به فاز در راستای ارتقای ایمنی مراکز به کارگیری شود و الگویی برای استفاده در دستگاه های دیگر باشد.

او اضافه کرد: برگزاری گردهمایی دو روزه «ایمنی و آتش نشانی» با همت دانشگاه علوم پزشکی شیراز در راستای همین هدف است و سازمان آتش نشانی، آمادگی کامل خود را بر همکاری همه جانبه در راستای برگزاری چنین گردهمایی های آموزشی با هدف توسعه آموزش و فرهنگ سازی در حوزه ایمنی اعلام می کند.

در روز نخست این گردهمایی، نشست های آموزشی به صورت تئوری و در روز دوم، آموزش های عملی در محل سایت آموزشی سازمان آتش نشانی شیراز برگزار شد.

سومین گردهمایی استانی رابطان HSE دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در مجتمع ولایت دانشگاه برگزار شد.

Print Friendly, PDF & Email
  • ×