» آرشیو » سی ان ان: بایدن از وضعیت واگنر و روسیه مطلع شده است
آرشیو - سیاسی
کد خبر:5006 | ۳ تیر ۱۴۰۲ ساعت ۰۸:۴۱

سی ان ان: بایدن از وضعیت واگنر و روسیه مطلع شده است

پرتو جنوب

سی‌ان‌ان گزارش داد که جو بایدن پس از اظهارات بنیانگذار واگنر، در جریان تحولات اوضاع روسیه قرار گرفته است.

به گزارش پرتو جنوب به نقل از ایسنا، ارین برنت، مجری برنامه زنده شبکه سی ان ان گفت: «ما فهمیدیم که رئیس جمهوری جو بایدن به تازگی یک جلسه توجیهی داشته است.»

پیشتر شورای امنیت ملی آمریکا با بیان اینکه تحولات اوضاع در روسیه را زیر نظر دارد، تاکید کرده بود که بایدن دائما در جریان تحولات روسیه است.

از سوی دیگر، سخنگوی ریاست جمهوری آمریکا روز جمعه گفت که کاخ سفید اوضاع روسیه را در پی شورش گروه واگنر علیه رهبری ارتش روسیه زیر نظر دارد و این نشان می‌دهد که جو بایدن در جریان آنچه در آنجا می‌گذرد، هست.

آدام هاج، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید گفت: ما اوضاع را زیر نظر داریم و با متحدان و شرکای خود درباره این تحولات صحبت خواهیم کرد.

پریگوژین پس از یک حمله ادعا شده به اردوگاه واگنر در اظهاراتی ملتهب وزارت دفاع روسیه را متهم کرد که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه را در مورد تهدیدی که اوکراین پیش از حمله فوریه ۲۰۲۲ داشت، فریب داده است. او همچنین انگیزه‌های روسیه برای جنگ را زیر سوال برد.

اداره امنیت فدرال روسیه پس از اظهارات یوگنی پریگوژین، بنیانگذار شرکت نظامی خصوصی “واگنر” پرونده جنایی را درخصوص تلاش او برای سازماندهی شورش مسلحانه باز کرد.

سرویس امنیت فدرال روسیه تأیید کرد که اظهارات و رفتار بنیانگذار شرکت نظامی “واگنر” نشان دهنده دعوت به درگیری داخلی مسلحانه و خنجر از پشت به سربازان روسی است که با نیروهای طرفدار فاشیست می‌جنگند.

Print Friendly, PDF & Email
  • ×