» آرشیو » مدیرعامل جدید شرکت شهرک های صنعتی فارس معرفی شد
آرشیو - اجتماعی - شهرستان
کد خبر:18359 | ۱۳ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۰۴

مدیرعامل جدید شرکت شهرک های صنعتی فارس معرفی شد

پرتو جنوب

با حکم وزیر صنعت، معدن و تجارت، رئیس هیات مدیره و مدیر عامل جدید شرکت شهرک های صنعتی فارس منصوب شد.
به گزارش خبرنگار پرتو جنوب، دکتر عباس علی آبادی در این حکم با اشاره به شایستگی ،تعهد و تجارب ارزنده، سید مسعود عظیمی را بعنوان رئیس هیات مدیره و مدیر عامل جدید شرکت شهرک های صنعتی فارس منصوب کرد.
آیین تکریم و معارفه رئیس هیات مدیره و مدیر عامل جدید شرکت شهرک های صنعتی فارس برگزار و سید مسعود عظیمی بعنوان مدیر عامل جدید این شرکت معرفی شد.
در مراسمی که با حضور معاون توسعه مدیریت ،منابع و امور استان های سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران،مشاور و مدیر حراست سازمان،معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار فارس،نماینده مردم شهرستان های شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی، مشاور اقتصادی استاندار، رئیس سازمان صمت، رئیس سازمان های بسیج کارگری و کارخانجات و مهندسین صنعت و معدن استان و نیز جمعی از صنعتگران و سرمایه گذاران برگزار شد با تکریم و قدردانی از زحمات مهندس سید مصطفی هاشمی مدیر عامل سابق، سید مسعود عظیمی بعنوان مدیر عامل جدید شرکت شهرک های صنعتی ایران معرفی شد.
معاون توسعه مدیریت، منابع و امور استان های سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران در آیین تکریم و معارفه رئیس هیات مدیره و مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی فارس با اشاره به مزیت ها و ظرفیت های موجود در استان فارس نظیر وجود منابع انسانی و تنوع اقلیمی و جغرافیایی گفت:این استان در بخش هایی نظیر تجهیزات پزشکی ، صنایع برق الکترونیک و مخابرات،صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی ،صنایع فرآوری معدنی و نیز صنایع دستی دارای مزیت است و وظیفه داریم با حمایت و پشتیبانی لازم ،امکان جذب و حمایت از سرمایه گذار را در شهرک ها و نواحی صنعتی فراهم سازیم
محمد صادق محمدیاری در تشریح سیاست های جدید سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی از مهمترین اولویت های این سازمان در سطح کشور را برنامه ریزی برای ایجاد منابع درآمدی پایدار ،راه اندازی واحدهای راکد مستعد، بازسازی و نوسازی صنایع و کمک به تامین مالی آنها، ارائه خدمات توسعه ای و حمایتی و تامین نیازهای فناورانه صنایع مستقر در شهرک های صنعتی با رویکرد حمایت از صنایع دانش بنیان ،ورود فناوری های جدید به واحدهای صنعتی با هدف ارتقای بهره وری و کیفیت محصولات،توسعه و تکممیل زیرساخت های موجود در شهرک های صنعتی و توجه به ایفای تعهدات موجود در قراردادهای منعقد شده با سرمایه گذاران اعلام کرد.
وی در ادامه با اشاره به محدودیت های نظام بانکی برای اختصاص تسهیلات و منابع بر اتخاذ شیوه های نوین برای تامین مالی صنعت و تولید تاکید کرد و گفت:در این زمینه شرکت شهرک های صنعتی استان با هماهنگی با سازمان برای تحقق این موضوع تلاش خواهدکرد.
معاون توسعه مدیریت ،منابع و امور استان های سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران در ادامه با اشاره به مصوبه مجلس شورای اسلامی در برنامه هفتم توسعه مبنی بر ایجاد شهرک های صنفی و کارگاهی توسط این سازمان و شرکت شهرک های صنعتی در محدوده شهرها گفت:این مصوبه مزیت و فرصت مناسبی برای توسعه شهرک های صنفی و کارگاهی فراهم می کندتا باشناسایی اراضی مستعد برای ایجاد این شهرک ها اقدام شود.
محمدیاری با اشاره به مشکل محدودیت و کمبود اراضی صنعتی دربرخی شهرک های صنعتی گفت:برای استفاده بهینه از اراضی صنعتی موجود سیاست جدید این سازمان ساخت واحدهای صنعتی در ارتفاع است که برنامه ریزی های لازم انجام و ضوابط ان نیز تدوین شده و به زودی به استان ها اعلام می شود.
وی همچنین تامین آب از طریق استفاده از پساب و بازچرخانی تصفیه خانه های فاضلاب برای مصارف غیرشرب شهرک های صنعتی را از دیگر برنامه هایی اعلام کرد که در دستور این سازمان قرارگرفته است.
معاون توسعه مدیریت، منابع و امور استان های سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران در پایان با قدردانی از تلاش های مهندس هاشمی مدیر عامل سابق شرکت شهرک های صنعتی فارس برای دکتر عظیمی مدیرعامل جدید این شرکت آرزوی موفقیت کرد.
مدیر عامل جدید شرکت شهرک های صنعتی فارس نیز در این مراسم با اشاره به سابقه خدمتی خود در استان فارس،ادای دین به مردم استان و تلاش درجهت اعتلای بخش صنعت و تولید و شهرک های صنعتی را بعنوان مهمترین اهداف خود اعلام کرد و گفت:استان فارس بهترین بستر برای کار و خدمت است.
سید مسعود عظیمی با اشاره به سهم ۳۱درصدی ارزش افزوده بخش صنعت در استان فارس گفت: باید با تمام توان و بهره گیری از همه ظرفیت ها استان فارس را به نقطه مطلوب و جایگاه اصلی اش برسانیم.
وی با بیان اینکه ۶۳شهرک و ناحیه صنعتی و یک منطقه ویژه اقتصادی در استان فارس ایجاد شده است گفت: تکمیل زیرساخت ها در برخی از این شهرک ها و نواحی صنعتی که از لحاظ زیرساختی وضعیت مناسبی ندارند در برنامه قرار خواهد گرفت.
وی با اشاره لزوم توسعه شهرک های صنعتی تقاضامحور گفت:وجود برخی موانع و بروکراسی ها، مانع از توسعه این شهرک ها شده است .
عظیمی با بیان اینکه شرکت شهرک های صنعتی دستگاهی است که برای ماموریت های خود نیازمند همکاری و تعامل همه دستگاه ها بویژه دستگاه های خدمات رسان است گفت: هماهنگی با سایر دستگاه ها جهت تامین مناسب زیرساخت ها یکی از اولویت های مهم خواهد بود و در خصوص مسائل و مشکلات نیز باید صادقانه با سرمایه گذاران و ذینفعان صحبت کنیم و اگر مسئله ای نیز است باید مدیرعامل مسولیت انرا بپذیرد تا امور به درستی راهبری شود.
وی در ادامه با بیان اینکه استان فارس در جدول تورمی شرایط بهتری نسبت به سایر استان ها دارد گفت: اگر منابع بانکی به بخش تولید و صنعت سوق یابد و دولت نیز منابع مالی را برای زیرساخت های شهرک های صنعتی اختصاص دهد شاهد بهتر شدن وضعیت صنعت در استان خواهیم بود.
مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی فارس شهرک های صنعتی با اشاره به قدمت استان در برخی صنایع و وجود صنای دارای تکنولوژی بالا درفارس گفت:در هیچ استانی به اندازه فارس فضای خلاقانه حاکم نیست ووجود صنایع باقدمت در استان بیانگر این موضوع است.
عظیمی شهرک های صنعتی را جایگاه کارآفرینان و سرمایه گذاران دانست و اظهار امیدواری کرد: با تعامل و همکاری با همه ذینفعان و سرمایه گذاران و صنعتگران و نیز همکاری سایر نهادها و دستگاه ها و با راهبری استاندار و مدیران ارشد استان بتوانیم با تعامل درحوزه تعاملی، فضای کسب و کار استان فارس را ارتقا دهیم.
مدیر عامل سابق شرکت شهرک های صنعتی فارس نیز در این جلسه با اشاره به برخی از اقدامات انجام شده در در حوزه های طرح های توسعه ای و زیرساختی ،راه اندازی شهرک های صنعتی جدید ،توسعه و تکمیل زیرساخت ها و ارائه خدمات حمایتی به صنعتگران، توفیق های حاصل شده را مرهون حمایت و همراهی و تعامل دستگاه های اجرایی و تلاش های موثر همکاران در شرکت شهرک های صنعتی فارس اعلام کرد.
سید مصطفی هاشمی اجرای طرح توسعه شهرک صنعتی بزرگ شیراز،ایجاد شهرک صنعتی صنفی شیراز، ایجاد ناحیه صنعتی تخصصی صنایع دستی و آغاز واگذاری زمین در شهرک های صنعتی بیضا و منطقه ویژه اقتصادی کازرون را از اقدامات انجام شده در ۲۲ماه دوران مسولیت خود اعلام کرد.
وی آغاز عملیات اجرایی ۱۶۰ پروژه زیرساختی با اعتبار۵۵۰ میلیارد تومان، تامین بخشی از کسری های آب و برق شهرک های صنعتی و انعقاد انعقاد ۳۹۴قرارداد با سرمایه گذاران به مساحت ۹۰هکتار را از دیگر اقدامات انجام شده بیان کرد.

Print Friendly, PDF & Email
  • ×