» سیاسی » شوراهای اسلامی شهرها موظف به رعایت ضوابط قانونی در انتخابات هستند
سیاسی
کد خبر:21495 | ۴ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۲۲

شوراهای اسلامی شهرها موظف به رعایت ضوابط قانونی در انتخابات هستند

پرتو جنوب

مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری فارس نقش آفرینی اعضای شوراهای اسلامی شهرها در زمینه جلب مشارکت حداکثری در انتخابات را در چارچوب ضوابط قانونی دانست.
به گزارش پرتو جنوب به نقل از  روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری فارس، سید احسان اصنافی با اشاره به آئین نامه اجرایی انتخابات اظهارداشت: هرگونه اظهار نظر اعضای شورای اسلامی شهرها به نفع نامزدهای انتخابات باید بدون ذکر عنوان و مسئولیت آن ها صورت گیرد.
وی ادامه داد: اعضای شوراهای اسلامی شهر بر اساس قانون، مجاز به دخالت و معرفی لیست های انتخاباتی به نفع یا ضرر نامزد، حزب یا ائتلاف ها در فضای مجازی و حقیقی نیستند.
مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری فارس با اشاره به مواد ۷۳ و ۷۵ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی ، افزود: کارکنان دستگاه های اجرایی موضوع ماده ۲۹ قانون توسعه ششم، اجازه فعالیت در تبلیغات انتخابات در ساعت اداری را نداشته و استفاده از عناوین و موقعیت اداری نیز ممنوع می باشد.
اصنافی با اشاره بر اینکه بر اساس ماده ۷۵ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، مدیران استانی مرتبط با برگزاری انتخابات در طول دوران مسئولیت باید بی طرفی خود را حفظ کنند، تصریح کرد: این افراد که شامل فرمانداران و بخشداران، شهرداران و معاونان و مشاوران آنها هم می شوند در ساعات اداری و غیر اداری مجاز به فعالیت به نفع یا به ضرر نامزدها، گروه ها و احزاب نیستند.
وی تاکید کرد: ابلاغ و نظارت موارد قانونی مرتبط با انتخابات در مجموعه شهرداری بر عهده شورای اسلامی شهر است.

Print Friendly, PDF & Email
  • ×