» گوناگون » مقالات » شنیدن صدای خرد شدن استخوان های فوتبال خوزستان
مقالات - ورزشی
کد خبر:22712 | ۱۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۳۷

شنیدن صدای خرد شدن استخوان های فوتبال خوزستان

پرتو جنوب

به قلم محسن بابادی- کارشناس ورزشی پرتو جنوب

دلم از فوتبال خوزستان خون است. از رده های پایه و مشکلات و مسایلی که به آنها ضربه می زند و افرادی که حاضر نیستند از منافع خود بگذرند تا به رشد بازیکنان کم سن و سال کمک شود. از تیم های لیگ برتری که امسال به معنای واقعی کلمه آبروریزی کردند و حیثیت فوتبال خوزستان را بر باد دادند. از عزل و نصب های بی مورد و غیرضروری در کادر فنی تیم ها، مدیران و حتی آکادمی فولاد. از ضعیف ترین نتایج تاریخ یکصد ساله فوتبال خوزستان. از اینکه هیچ ملی پوشی در تیم فوتبال کشورمان نداریم. از وضعیت چمن ها و مشکلات مالی فوتبال خوزستان و کلا از همه چیز گلایه مندم.

هیچ کدام از مسولین استانی و نمایندگان محترم نیز فکری به حال این مشکلات نکرده و امسال آن قدر همه درگیر انتخابات و تبلیغات بودند که مسأله اصلی و مهم مردم خوزستان یعنی فوتبال فراموش شد و در حقیقت فوتبال خوزستان تکه و پاره شد. آری امسال اولین بار است می بینم فوتبال استان این قدر به قهقرا رفته و هیچ کس پیگیر نیست. تنها در چند مورد هیات فوتبال خوزستان را را پیگیر وضعیت موجود خصوصا تیم های لیگ برتری دیدم که این اصلا کافی نیست. پس بقیه نهاد ها کجا هستند و چرا کمکی نمی کنند؟

فوتبال استان به حال خود رها شده و همچون یک کشتی شکسته در میان آب های متلاطم اقیانوس سرگردان به هر سو در حال حرکت است که یا به کلی غرق خواهد شد و به اعماق اقیانوس خواهد رفت و یا خیلی خوشبینانه در ساحل یک جزیره ناشناخته آرام خواهد گرفت که دیگر این کشتی آن قدر شکسته و خراب است که قادر به حرکت از کنار آن ساحل نخواهد بود.

چه سخت است تماشای غروب فوتبال خوزستان. چه غم انگیز است دیدن نابودی زحمات چند نسل و این همه پیشکسوت، عزیزان از دست رفته و مردم خوزستان تنها طی چند ماه. چه وحشتناک است دورنمای فوتبال خوزستان در میان این همه مشکلات مالی، تورم، گرانی و شرایط اقلیمی خوزستان. اگر امسال قرار بود ۴ تیم به لیگ دسته یک سقوط کند، بدون تردید ۳ تیم آن فولاد، استقلال خوزستان و نفت آبادان بودند. اما خیلی خوش شانس هستیم که تنها دو تیم سقوط می کنند و یک شانس برایمان در فصل بعد باقی می ماند.

آری آقایان. به همین راحتی فوتبال خوزستان در حال انقراض است. فوتبال دیار کارون خیلی وقت است تمام شده و صدای خورد شدن استخوان هایش اکنون بیش از همیشه به گوش می رسد.

آقایان اگر نجنبید، همین تنها دلخوشی مردم خوزستان هم از بین خواهد رفت. هنوز هم دیر نیست و می توان با تشکیل جلساتی در ستاد بحران استان با اقداماتی ضرب الاجل کاری کرد که این تلفات به حداقل ممکن برسد و یا تیمی به لیگ دسته یک سقوط نکند، یا نهایتا یک تیم سقوط کند. از همین الان بایست اقدام نمود. پس از استاندار محترم و نمایندگان محترم اهواز و آبادان تقاضامندم هرچه سریع تر فکری به حال این تیم ها کنند و بهترین زمان همین تعطیلات عید است که پس از آن شاهد تغییر عملکرد تیم های استان در لیگ برتر باشیم. هر هفته غفلت، مصادف خواهد شد با از دست رفتن ۹ امتیاز حساس و این یعنی خودکشی برای فوتبال خوزستان و بلندتر شدن صدای ناقوس نابودی فوتبال استان برای همیشه.

Print Friendly, PDF & Email
  • ×