» آرشیو » فعالیت ۱۳ صندوق اعتبار خرد زنان روستایی در شهرستان کازرون
آرشیو - شهرستان
کد خبر:15918 | ۲۸ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۴۹

فعالیت ۱۳ صندوق اعتبار خرد زنان روستایی در شهرستان کازرون

پرتو جنوب

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون گفت: ۱۳ صندوق اعتبار خرد زنان روستایی با عضویت ۵۴۸ نفر از بانوان در این شهرستان فعال است.
به گزارش پرتو جنوب به نقل از روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کازرون، حمید رشیدی بیان کرد: داشتن پتانسیل های تولید، امکان ایجاد مشاغل خانگی، تمایل به مشارکت، وضعیت اقتصادی، وجود زنان سرپرست خانوار و افراد کم درآمد، زمینه ایجاد و تشکیل صندوقها را فراهم می کند. در همین راستا با استفاده از تسهیلگر محلی، برگزاری جلسات توجیهی و جلب مشارکت جامعه محلی تاسیس صندوق ها انجام می گیرد.

این مقام مسئول اظهار داشت:تلفیق دانش بومی و دانش روز، شناسایی زنان کارآفرین و فعال اقتصادی، اجرای کارهای گروهی ،جلب مشارکت افراد و اعتمادسازی،تشویق و ترغیب زنان روستایی به مسئولیت پذیری در طرح ها از اهداف تشکیل این صندوقها می باشد.
وی با تاکید بر اینکه محصولات تولید شده توسط زنان روستایی کازرون طبیعی، ‌سالم و در بالاترین سطح کیفیت هستند اظهار داشت: صندوق اعتبارات خرد به ایجاد اشتغال متناسب با روستا برای زنان روستایی کمک می‌کند و مهاجرت روستائیان را کاهش می د‌هد.

وی افزود:با برگزاری جلسات آموزشی و ارتباط تسهیلگران و اعضای صندوق انتظار می رود توسعه و اشتغال و کسب و کارهای جدید در آینده رونق بیشتری یابد.

در همین راستا با ایجاد صندوق های اعتبار خرد زنان روستایی مشاغل جانبی ازجمله دامپروری، صنایع دستی، خیاطی، گلخانه، پرورش زنبور عسل، قارچ، گاو شیری، مرغ بومی، پخت انواع نان سنتی، شیرینی پزی و بسته بندی محصولات ایجاد شده است.

Print Friendly, PDF & Email
  • ×