» سیاسی » ضرورت استفاده از منابع تجدیدپذیر برای تامین برق توسط تولیدکنندگان صنایع بزرگ
سیاسی
کد خبر:26130 | ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۴۸

ضرورت استفاده از منابع تجدیدپذیر برای تامین برق توسط تولیدکنندگان صنایع بزرگ

پرتو جنوب

استاندار فارس گفت: استفاده از منابع تجدید پذیر برای تامین برق توسط تولید کنندگان صنایع بزرگ استان یک امر ضروری است.
محمد هادی ایمانیه در دیدار با برخی سرمایه گذاران با اشاره به آغاز فصل گرما و افزایش مصرف برق از صاحبان صنایع و تولیدکنندگان بزرگ استان خواست با استفاده از انرژی های تجدید پذیر و همچنین تهاتر برق، در جهت تامین برق پایدار در شبکه های مختلف کمک کنند.
به گزارش پرتو جنوب به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری فارس؛ محمدهادی ایمانیه شنبه نوزدهم خرداد با حضور در قرارگاه جهادی سرمایه‌گذاری کوثر با تعدادی از سرمایه‌گذاران صاحبان سرمایه و صنایع دیدار و گفتگو کرد. استاندار فارس در این دیدارهای جداگانه بر ضرورت حل مشکلات سرمایه‌گذاران تاکید کرد و از تامین منابع مالی و اختصاص تسهیلات به عنوان یکی از دغدغه‌های اصلی و مشکلات پیش روی صاحبان صنایع نام برد و اظهار داشت: یکی از بهترین راه‌های تامین مالی، مشارکت سرمایه‌گذاران با یکدیگر است؛ برای تکمیل یک پروژه صنعتی و یا یک واحد تولیدی می‌توان از همکاری چند سرمایه‌گذار با یکدیگر بهره برد تا ضمن هدایت منابع مالی، مشکل تامین نقدینگی واحدهای تولیدی نیز مرتفع شود.


وی مراجعه کنندگان فعال در حوزه بهداشت و درمان را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان ساخت: در اجرای پروژه‌های درمانی به ویژه طرح‌های بخش خصوصی نباید شاهد اقدامات جزیره‌ای باشیم چرا که زیرساخت‌های متعددی در شهر بین‌المللی سلامت شیراز فراهم شده است تا سرمایه‌گذاران و علاقمندان به سرمایه‌گذاری در حوزه بهداشت و درمان در این شهر بین‌المللی که امکانات ویژه‌ای هم دارد، سرمایه گذاری کنند.
نماینده عالی دولت در فارس در بخش دیگر سخنان خود با تاکید بر اینکه هیچ پروژه‌ای در سطح استان به دلیل پرداخت‌های مالیاتی و عوارض مالی نباید تعطیل شود، تصریح کرد: جلوگیری از عدم توقف پروژه‌های اقتصادی در دستور کار دستگاه‌های ذرببط باشد؛ موضوعات مرتبط با پرداخت‌ها باید سریع‌تر تعیین تکلیف و به اطلاع سرمایه‌گذاران رسانده شود.
استاندار فارس در ادامه به آغاز فصل گرما و افزایش مصرف برق در حوزه‌های گوناگون هم اشاره کرد و گفت: اولویت ابتدایی، طبیعتاً و منطقاً تامین کامل برق شبکه خانگی است به همین سبب طبق دستورات کشوری برق در سایر شبکه‌ها دارای محدودیت می‌شود.
وی افزود: برای تولید کنندگان این موضوع قطعاً نگران کننده است اما راه‌های متعددی برای جبران این ضعف وجود دارد، از جمله استفاده از انرژی‌های تجدید پذیر توسط صنایع بزرگ استان.
ایمانیه در پایان از آمادگی دولت برای تهاتر برق هم سخن گفت و افزود: صنایع بزرگ می‌توانند با استفاده از ژنراتورها و تزریق برق به خطوط برق سراسری تا حدودی کمبود برق صنعت خود را تامین کنند.

Print Friendly, PDF & Email
  • ×