» اجتماعی » فارس با ۱۸ کارگروه ستاد خدمات سفر به استقبال نوروز می‌رود
اجتماعی
کد خبر:22095 | ۱۸ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۱۳

فارس با ۱۸ کارگروه ستاد خدمات سفر به استقبال نوروز می‌رود

پرتو جنوب

 آمادگی همه دستگاه های اجرایی و نظارتی استان برای خدمت رسانی مناسب به مردم در نوروز
معاون هماهنگی امور گردشگری و زیارت استانداری فارس از تشکیل جلسات منظم کارگروه های ستاد خدمات سفر به منظور هماهنگی و برنامه ریزی منسجم دستگاه های نظارتی و اجرایی این ستاد خبر داد.
به گزارش پرتو جنوب به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری فارس، محمد فرخ زاده در جلسه ستاد خدمات سفر استان با اشاره به تقارن نوروز و ماه مبارک رمضان اظهار داشت: تدابیر لازم برای بهره‌مندی بیشتر مردم و میهمانان نوروزی از برکات ماه میهمانی خدا در استان اتخاذ شده است.

وی ادامه داد: میزبانی مساجد و بقاع متبرکه از مردم و برگزاری ایستگاه های شادی و سفره های افطاری ساده تا حضور مبلغان مسلط به زبانهای خارجی برای انتقال فرهنگ ایرانی اسلامی به گردشگران و ایجاد غرفه های عرضه سوغات و صنایع دستی فارس در اماکن گردشگری پرتردد را از برنامه های ویژه ستاد خدمات سفر فارس برشمرد.

معاون استاندار فارس همچنین به مصوبات کارگروه حمل و نقل جاده ای ستاد خدمات سفر استان اشاره و خاطرنشان کرد: ایمن سازی نقاط حادثه خیز، حضور فعال پایگاه های اورژانس، آماده باش پنج هزار امدادرسان در سطح استان، ساماندهی فوری ترمینال خارجی فرودگاه، ساماندهی سرویس بهداشتی ها و نمازخانه های بین راهی و آمادگی مجتمع های بین راهی برای خدمات رسانی به مسافران از مصوبات کارگروه های این ستاد است.

فرخ زاده با اشاره به برودت احتمالی هوا در نوروز اظهار داشت: با همکاری شهرداری، آموزش و پرورش، اداره کل ورزش و جوانان، اوقاف و سایر مجموعه های همکار کمپهای زیباشهر، باغ جنت، مسجدجامع شهداء، اقامتگاه سعدی، ۶ سالن نمایشگاه بین المللی، ۱۳ سالن ورزشی متعلق به شهرداری، ۳ سالن ورزشی متعلق به ورزش و جوانان، ۴۲ حسینه، اقامتگاه حضرت ابن حمزه (ع) و کانون فرهنگی رهپویان وصال و مدارس جهت اسکان مسافران در ایام نوروز پیش بینی شده اند.

وی ابراز امیدواری کرد بر طبق مصوبات ستاد خبر مشکلات آزادراه شیراز اصفهان، جاده گویم و کمربندی شیراز نیز تا نوروز برطرف شود.

وی همچنین افزود: به منظور رفاه حال گردشگران ساعت بازدید اماکن تاریخی، مذهبی و فرهنگی توسط دستگاه های متولی برنامه ریزی و فهرست زمانبندی در اختیار مسافرین نوروزی قرار خواهد گرفت.

فرخ زاده گفت: ساعت بازدید از اماکن میان دستگاه‌ها هماهنگ و متعاقبا اعلام خواهد شد و ایجاد غرفه های صنایع دستی در محور حافظیه با مدیریت شهرداری شیراز و همکاری اداره کل میراث فرهنگی استان انجام خواهد شد.

Print Friendly, PDF & Email
  • ×