» سیاسی » مدیرکل دفتر فنی استانداری فارس: فرایند تغییر کاربری شفاف و در چارچوب ضوابط است
سیاسی
کد خبر:23466 | ۲۶ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۲۳

مدیرکل دفتر فنی استانداری فارس: فرایند تغییر کاربری شفاف و در چارچوب ضوابط است

پرتو جنوب

مدیرکل دفتر فنی استانداری فارس گفت: علی رغم برخی اظهارات ناآگاهانه؛ فرایند تغییر کاربری ها، شفاف و در چارچوب ضوابط است.
به گزارش پرتو جنوب به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری فارس، امیرحسین جمشیدی در خصوص برخی مطالب مطرح شده در خصوص کوهخواری و تغییر کاربری، این اظهارات را ناشی از ناآگاهی و عدم داشتن اطلاعات کافی دانست.
وی با اشاره به مطلب منتشر شده در خصوص «کوهخواری در اراضی پارک کوهستانی باباکوهی» این موارد را تکذیب و ناشی از ناآگاهی و عدم پرسش از مراجع قانونی یا فنی دانست و گفت: کلیه فرایندهای تغییر کاربری و کمیسیون ها و کارگروه‌های مرتبط به صورت شفاف و قانونی برگزار می شود و نتایج آن نیز پس از سیر مراحل مربوطه و نهایی شدن، بر روی سایت به صورت عمومی منتشر می گردد و در صورت وجود هرگونه ابهام، مردم و اصحاب رسانه می توانند اطلاعات مورد نیاز خود را از این دفتر دریافت کنند.
مدیرکل دفتر فنی استانداری فارس با اشاره به حساسیت مدیریت ارشد استان و اعضای کارگروه بر حفظ حقوق عمومی، مطالب منتشر شده در خصوص اراضی پارک کوهستانی را غیرواقعی خواند و توضیح داد: اراضی مورد نظر در مجاورت شمالی بلوار جمهوری واقع شده و دارای سند رسمی شش دانگ تک برگی صادره سازمان اسناد و املاک به نام مدرسه علی ابن ابی طالب می‌باشد.
مساحت وضع موجود اراضی مذکور حدود هشت هکتار می‌باشد که نیم هکتار آن در محدوده قانونی شهر و هفت و نیم هکتار دیگر، خارج از محدوده قانونی و در حریم کلانشهر شیراز واقع شده است.
دکتر جمشیدی افزود: مالک اراضی بر طبق ضوابط و مقررات قانونی، نسبت به درخواست الحاق اراضی و تغییر کاربری آن به شهرداری شیراز اقدام کرده و شهرداری شیراز بر اساس اصلاحیه ماده ۱۰۱ قانون شهرداری ها، نسبت به تنظیم و امضای توافقنامه با مالک به صورت ۵۶/۳ سهم مالک با کاربری مسکونی و ۴۳/۷ سهم شهرداری با کاربری خدماتی و شبکه معابر اقدام کرده است.
وی خاطرنشان ساخت: تنظیم و امضای توافقنامه با شهرداری به معنای موافقت با تغییر کاربری و الحاق به محدوده نبوده و حقی برای مالک ایجاد نمی کند.
جمشیدی با اشاره به مراحل قانونی طی شده تاکنون بیان داشت: شهرداری شیراز بر اساس وظایف و اختیارات قانونی خود نسبت به ارسال تقاضای الحاق به محدوده اراضی فوق الذکر به دبیرخانه کارگروه امور زیربنایی، توسعه روستایی، عشایری و شهری واقع در اداره کل راه و شهرسازی استان اقدام می‌نماید و موضوع پس از بازدید در جلسه کمیته فنی کارگروه امور زیربنایی ، توسعه روستایی، عشایری و شهری با حضور کارشناسان خبره و نمایندگان دستگاه‌های اجرایی مرتبط بررسی و با توجه به وضعیت توپوگرافی زمین با تغییر کاربری کلی زمین به مسکونی و انجام ساخت و ساز در کل پهنه مخالفت شده و پیشنهاد می‌شود موضوع توسط مجموعه مشاورینی در رشته‌های شهرسازی، ترافیک، هیدرولوژی، زمین شناسی و ژیوتکنیک و… بررسی و کاربری و میزان بارگذاری ساختمانی متناسب با محل، توسط مشاور مطالعه و ارایه گردد.

بیشتر بخوانید:

 ۴۰ خانه میراثی اطراف حرم شاهچراغ(ع) به اماکن فرهنگی تبدیل می شود

وی ادامه داد: نظریه کمیته فنی در جلسه کارگروه امور زیربنایی ،توسعه روستایی،عشایری و شهری با حضور مدیران و نمایندگان دستگاه‌های اجرایی مرتبط استانی مطرح و مقرر می‌شود؛ مطابق نظریه کمیته فنی ،موضوع توسط مجموعه مهندسین مشاور ذیصلاح بررسی و طرح مناسب توسط مشاور تهیه و در جلسات آتی مطرح گردد.
مدیر کل دفتر فنی استانداری فارس افزود: تصمیم گیری نهایی در ارتباط با الحاق اراضی مذکور به محدوده شهر شیراز در حدود اختیارات استان نبوده و پس از بررسی و اتخاذ تصمیم احتمالی توسط مراجع استانی،جهت تصویب نهایی در شورای عالی شهرسازی و معماری کشور به وزارت راه و شهرسازی ارسال خواهد شد.
جمشیدی افزود: با توجه به دروغ پراکنی انجام شده نسبت به پیگیری قضایی این بداخلاقی و بی تقوایی اقدام خواهد شد تا افراد بدانند که از هر وسیله ای برای کسب وجهه نمیتوانند استفاده کنند.

Print Friendly, PDF & Email
  • ×