» شهرستان » فعالیت کاروان ترویجی آموزشی در ۵ مرکز کازرون به مناسبت هفته جهاد کشاورزی
شهرستان
کد خبر:26287 | ۲۲ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۲۹

فعالیت کاروان ترویجی آموزشی در ۵ مرکز کازرون به مناسبت هفته جهاد کشاورزی

پرتو جنوب

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کازرون از برگزاری کاروان ترویجی آموزشی در دومین روز از هفته جهاد کشاورزی در این شهرستان خبر داد و گفت: این برنامه همزمان در پنج مرکز جهاد کشاورزی این شهرستان با موضوعات مختلف برگزار شد.

به گزارش پرتو جنوب به نقل از روابط عمومی معاونت سازمان و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کازرون، صابر پرویزی بیان کرد: بیش از ۲۵۰ نفر از بهره برداران و کارشناسان در این کاروان ترویجی یک روزه که با موضوعات مبارزه با مگس میوه انبه،حفظ بقایای گیاهی و جلوگیری از آتش زدن کاه و کلش، توسعه و کشت گیاهان دارویی برگزار شد حضور و مشارکت فعال داشتند.

این مقام مسئول با تاکید بر پلی فاژ بودن آفت مگس میوه انبه و خسارت ۱۰۰ درصدی به محصولات افزود: مدیریت تلفیقی با استفاده از روشهای به باغی، شکار انبوه، جلب کننده های اختصاصی آفت و مبارزه شیمیایی در مناطق با جمعیت بالا از مهمترین عناوین آموزشی است.

پرویزی افزود: یکی از راهکارهای حفظ منابع آبی و پایداری تولید تغییر الگوی کشت در بخش کشاورزی می باشد و کشت گیاهان دارویی گزینه مناسبی می باشد.در حال حاضر شهرستان دارای ۴۰ هکتار سطح زیر کشت انواع گیاهان دارویی از جمله آویشن باغی، مورینگا، به لیمو، رزماری، ،زعفران و… است.

وی گفت: برنامه های مذکور در مراکز جهاد کشاورزی حومه، جره و بالاده، فامور، خشت و کنار تخته و شاپور به صورت آفلاین به شکل کارگاه آموزشی و روز مزرعه برگزار گردید.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کازرون گفت: سوزاندن کاه و کلش موجودات زنده و مفید خاک را از بین برده رطوبت خاک را کاهش داده و خاک زراعی را فشرده و سفت کرده، حاصلخیزی خاک را کاهش می‌دهد و لطمه‌های جبران ناپذیر به مزارع و خاک‌های کشاورزی و مواد آلی خاک وارد می‌کند و جرم است.

Print Friendly, PDF & Email
  • ×