» آرشیو » لزوم جزم نمودن عزم ها برای کمک به تیم های لیگ برتری خوزستان
آرشیو - ورزشی
کد خبر:15681 | ۲۳ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۱۸

لزوم جزم نمودن عزم ها برای کمک به تیم های لیگ برتری خوزستان

پرتو جنوب

به قلم محسن بابادی- کارشناس ورزشی پرتو جنوب

 

با سلام و ادای احترام خدمت تمامی پیشکسوتان، بزرگان، مربیان، دلسوزان، هواداران و زحمت‌کشان فوتبال خوزستان.

دوستان عزیزم چه بخواهیم چه نخواهیم، چه بپذیریم یا نپذیریم، در حال حاضر وضعیت تیم های لیگ برتری خوزستان اسفناک و دور از انتظار بوده و شاید کمتر سالی را به خاطر داریم که یک سوم فصل سپری و چنین نتایجی حاصل شده باشد. حداقل اگر یکی از تیم استان در انتهای جدول بود، یکی دیگر چندین پله بالاتر و آن یکی در میانه مایل به صدر بود. اما آنچه اکنون رخ داده، یک جراحی فوری و یک امداد همگانی از جانب تمامی شما عزیزان و سروران گرامی را می طلبد.

به اعتقاد بنده بایست اکنون اداره کل تربیت بدنی، استانداری، نمایندگان شهر های خوزستان خصوصا اهواز و آبادان، هیات محترم فوتبال و دیگر نهاد های دلسوز استان اکنون دستانشان را در هم گره کرده و با تمام توان پای کار بیایند و طی جلساتی همچون ستاد بحران، از چند تن از پیشکسوتان مطرح استان در زمینه های مختلف تحلیل، آنالیز، طراحی تمرین، بدنسازی، روانشناسی و دیگر مسایل مرتبط با فوتبال در حضور کادر فنی و مدیریت باشگاه های یاد شده دعوت نمایند و راهکار های آن عزیزان صاحب نظر را بشنوند، صورتجلسه کنند و همراه با ارایه راهکار های سازنده در اختیار کادر فنی تیم ها بگذارند تا آنچه مورد نیازشان است را برداشت و استفاده کنند.

بدون تردید چندین فکر مختلف، بسیار بهتر و کارگشاتر از یکی دو فکر خواهد بود و چه بسا در آن جلسات مواردی و نکات ریزی پیدا شده و برایشان ارایه طریق شود که تا کنون از دید کادر فنی تیم ها مغفول مانده اند. به اعتقاد بنده بسیاری از زحمت‌کشان، بزرگان و دلسوزان ورزش استان بدون هیچ گونه چشمداشتی آماده اند از این طریق خدمتی دوباره به فوتبال استان همچون چند دهه پیش نمایند. اما دلیل سکوتشان این است که یا نگرانند با صحبت های پراکنده در فضای واقعی و مجازی حرفشان روی زمین بماند و خریداری نداشته باشد، یا آن گونه که باید و شاید نتوانند دورادور با جزییات و ارایه راهکار بیان کنند یا بستر لازم برای این کار فراهم نباشد و از صحبت هایشان سوبرداشت شده یا دخالت در کار کادر فنی تیم ها تلقی شود. پس می طلبد تا دیر نشده از مدرسین محترم کنفدراسیون آسیا که خوزستانی اند، برخی اساتید دانشگاه جهت مباحث تخصصی، پیشکسوتان و بازیکنان ملی پوش اسبق استان، مربیان صاحب نظر درجه A تا D آسیا ، مدیران عامل اسبق، نخبگان رسانه ای، آنالیزور ها، تحلیلگر ها و…دعوت شود تا در جلسات رسمی و محفلی صمیمی و علمی با حضور کادر فنی تیم های یاد شده، دلسوزانه تبادل نظر نموده تا بدین شکل راهکار های درستی برای آینده تیم های لیگ برتری استان اتخاذ شود.

اگر این کار گروهی و هدفمند برای نخستین بار در فوتبال استان شکل بگیرد و از تلاش ها و دلسوزی های پراکنده جلوگیری شود و همه نهاد ها به صورت متمرکز بدون اتلاف انرژی روی این موضوع مهم کار کنند، قطعا خروجی های خوبی خواهد داشت که سود آن به تمامی فوتبال استان خواهد رسید و می توان این ایده را در فوتسال، لیگ های پایین تر و همچنین بانوان نیز پیاده نمود. چون همه ما هم استانی و برادر هم هستیم و اگر خودمان دلمان به حال یکدیگر نسوزد، آخر فصل همگی حسرت خواهیم خورد چرا می توانستیم و چنین نکردیم. بنده به عنوان برادر کوچک تر اهالی فوتبال این پیشنهاد را خدمت همه عزیزان مطرح نمودم و امیدوارم با غیرت و تعصب خوزستانی که در تک تک شما سراغ دارم، به این کار جامه عمل بپوشانید. امیدوارم در اسرع وقت مدیریت و کادر فنی باشگاه های فولاد، نفت آبادان و استقلال خوزستان نیز در جریان این موضوع مهم قرار گرفته و پای کار بیایند.

باز هم تاکید می کنم؛ فراموش نکنید خطر بیخ گوش فوتبال خوزستان است و خدای ناکرده با سقوط یک یا دو تیم به لیگ دسته یک در فصل جاری، بایست فاتحه فوتبال خوزستان را برای همیشه خواند. اگر خدای ناکرده چنین شود، فوتبال تمامی رده های سنی اعم از بانوان و آقایان، مدارس فوتبال، فوتسال استان و کلا همه چیز فوتبال خوزستان به هم خواهد خورد. پس یک سونامی بزرگ در راه است و بایست آمادگی تقابل با آن را از هم اکنون داشته باشیم. امیدوارم عزیزان هرچه سریع تر دست به کار شوند، زیرا هر یک هفته که بگذرد، ممکن است این کالبد زخمی و رنجور فوتبال استان ضعیف و ضعیف تر شده و بعد از نیم فصل، دیگر هیچ شیمی درمانی نیز نتواند نجاتبخش آن شود.

باتقدیم احترام؛ خدمتگزار فوتبال خوزستان، محسن بابادی

Print Friendly, PDF & Email
  • ×