» اجتماعی » قول تامین اجتماعی برای پیوستن به سامانه یکپارچه بیمه سلامت
اجتماعی
کد خبر:21702 | ۱۳ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۰۸

قول تامین اجتماعی برای پیوستن به سامانه یکپارچه بیمه سلامت

پرتو جنوب

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: مقرر شده است که سازمان تامین اجتماعی با فراهم کردن زیرساخت‌های لازم به سامانه یکپارچه بیمه سلامت بپیوندد.
به گزارش پرتو جنوب به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمدمهدی ناصحی٬ مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: طی جلساتی که بین سازمان بیمه سلامت با سازمان تامین اجتماعی برگزار شده اند، مقرر شده است که این سازمان با فراهم کردن زیرساخت‌های لازم به سامانه یکپارچه بیمه سلامت بپیوندد. سازمان تامین اجتماعی قول مساعد داده است تا این امر هرچه زودتر محقق شود.

وی بیان کرد: آخرین پرداختی‌های بخش دولتی و دانشگاهی تا مهر در حال واریز هستند و بخش سرپایی نیز تا آبان پرداخت شده است. منتظر پرداختی‌های آذر خواهیم بود. در داروخانه‌ها نیز سهم سازمان در دی در حال پرداخت است.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران تاکید کرد: هزینه بیماران سرطانی و صعب العلاج تا ۷۰ درصد تحت پوش بیمه سلامت ذیل صندوق بیماران خاص قرار گرفته است.

ناصحی بیان کرد: مراقبت‌های اولیه و پیشگیری از اقدامات اولویت‌دار محسوب می شوند. امیدواریم مصرف غیر منطقی دارو با برنامه ریزی‌های انجام شده کاهش پیداکند.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران اضافه کرد: درمان اتباع خارجی که دارای کارت اقامت هستند٬ رایگان است و در این خصوص دانشگاه‌های علوم پزشکی در هنگام درمان بیماران بستری در بیمارستان‌ها همکاری لازم را داشته اند.

Print Friendly, PDF & Email
  • ×