» آرشیو » لزوم تداوم مدارس فوتبال در طول سال تحصیلی
آرشیو - مقالات - ورزشی
کد خبر:15007 | ۸ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۱۴

لزوم تداوم مدارس فوتبال در طول سال تحصیلی

پرتو جنوب

محسن بابادی- کارشناس ورزشی پرتو جنوب

کالبد یک موجود زنده است. طی دو دهه اخیر، مدارس فوتبال در کنار دیگر روش های سنتی همچون فوتبال در زمین های خاکی، محلات و آموزشگاه ها، توانسته اند با تمرینات به روز توسط مربیان آموزش دیده، سهم به سزایی در آموزش اصولی و معرفی استعداد ها داشته باشند. اما متاسفانه هنوز در کشور ما، دیدگاه نسبت به مقوله ورزش آن گونه که باید باشد نیست.

نقش ورزش خصوصا رشته پرطرفدار فوتبال در بهبود شرایط جسمی و روحی روانی بازیکنان آن هم در جامعه کنونی که انواع فساد بیداد می کند، هنوز برای برخی خانواده ها مبهم و غیرقابل باور است. به همین علت دیدگاهشان نسبت به موارد یاد شده، در حد گذران اوقات فراغت و تفریح آن هم تنها در فصل تابستان است و گمان می کنند پرداختن به فوتبال در طول سال تحصیلی، به درس آن ها لطمه می زند. در حالی که این بچه ها سرشار از انرژی بوده و هفته ای دو یا سه جلسه تمرین سبب افزایش روحیه، اعتماد به نفس و متضمن سلامتی جسمی آنها خواهد بود.

چه بسیارند ورزشکاران بزرگی از کشورمان که همزمان در تحصیل و ورزش موفق بوده اند. قطعا پرداختن توامان به این دو مقوله، برنامه ریزی بیشتر و بهتری از جانب بازیکنان و خانواده هایشان را می طلبد. اما در مجموع تحصیل و ورزش مکمل هم بوده و هیچ منافاتی با یکدیگر ندارند. ناگفته نماند پرداختن بیش از حد به هر کدام بدون توجه به دیگری نیز، آسیب های خود در زمینه های مختلف را به دنبال خواهد داشت.

پس می بایست خانواده ها در شرایط آب و هوایی مساعد فعلی خصوصا استان های گرم، دقت نظر بیشتری داشته و فرزندان را از ورزش و آموزش های ورزشی منع نکنند. هرچند بایست در این خصوص اعتدال را رعایت نمود و افراط نکرد. حیف است این همه در تابستان وقت گذاشته و فرزندان خود را به مدارس فوتبال آورده اند و اکنون که در مرحله ای از آموزش و پیشرفت قرار گرفته اند که می بایست آن را ادامه دهند، به یک باره با قطع آموزش و تمرینات، سبب شوند بازیکن به شرایط پیش از آموزش و تمرینات بازگشته و از نظر آمادگی تکنیکی و بدنی افت فاحشی کند.

این موضوع بیش از همه به بازیکنان مستعد و نخبه آسیب خواهد رساند و سبب هرزروی یا کند شدن روند پیشرفتشان می شود. پس خانواده ها همت نموده و حداقل هفته ای دو جلسه فعالیت ورزشی را برای فرزندان خود در نظر بگیرند. با این شرایطی که در جامعه شاهد هستیم، آنچه بدرد آینده این بچه ها می خورد، همین ورزش برای تامین سلامتی جسمی و روحی و همچنین یادگیری یک فن یا هنر برای کسب درآمد و عدم سربار جامعه شدن آن هاست، نه هیچ چیز دیگری.

Print Friendly, PDF & Email
  • ×