» آرشیو » جایگاه لیکک و ابوالفارس در آینده فوتبال کهگیلویه و خوزستان
آرشیو - مقالات - ورزشی
کد خبر:5053 | ۳ تیر ۱۴۰۲ ساعت ۱۹:۲۶

جایگاه لیکک و ابوالفارس در آینده فوتبال کهگیلویه و خوزستان

پرتو جنوب

به قلم: محسن بابادی- کارشناس ورزشی پرتو جنوب

بدون اغراق بایست اعتراف کنم تک تک مناطق خوزستان و حتی کهگیلویه، استعداد فوتبالی خاصی داشته و می توان با برنامه ریزی و سرمایه گذاری بهتر، شاهد خروجی های بیشتری در فوتبال این دو استان باشیم.

اما نبایست فوتبال این دو استان تنها به اهواز و یاسوج و مناطق اطراف آنها محدود شود، چرا که همواره مشاهده شده در تست گیری و استعدادیابی ها، کوتاهی های زیادی درخصوص دیگر مناطق که عمدتا محرومند، صورت می گیرد.

به اعتقاد بنده بهترین جاهایی که می توان در رده های مختلف استعدادیابی و تست گیری کرد، لیکک بهمیی و ابوالفارس رامهرمز هستند و بس. چرا که بازیکنان آن مناطق هم بسیار تکنیکی و تاکتیک پذیرند و هم از لحاظ آمادگی جسمانی و مسایل روحی روانی مرتبط با فوتبال، فاکتور ها و ویژگی های خوبی را از خود نشان داده اند. فوتبال در گوشت، پوست و استخوان مردم لیکک و ابوالفارس ریشه دوانده و در یک کلام، فوتبال را خیلی خوب می فهمند.دقیقا مثل شهرستان های جویبار در کشتی آزاد و اندیمشک در کشتی فرنگی.

سال ها در حال تحقیق و بررسی بوده ام که بهترین و بکرترین نقاط خوزستان و کهگیلویه برای استعدادیابی فوتبال کجاست که به این نتیجه رسیدم لیکک بهمیی و ابوالفارس از توابع رامهرمز مناطقی هستند که اگر روی آنها سرمایه گذاری شود و هر ساله در چند نوبت تست های استعدادیابی از رده های مختلف آنها گرفته شود، قادر خواهند بود با ظرفیت های بالایی که در زمینه فوتبال دارند، در یک بازه زمانی ۵ الی ۱۰ ساله فوتبال خوزستان، کهگیلویه و کشور را سرشار از بازیکنان نخبه کرده و از این طریق کمک شایانی به رونق و چرخش چرخ اقتصاد فوتبال خوزستان، کهگیلویه و خصوصا دهدشت، لیکک، رامهرمز و ابوالفارس کنند.

بدون تردید اگر چنین شود، نقش لیکک و ابوالفارس در فوتبال استان و کشور، همچون جایگاه کشور جاماییکا در دو های سرعت دنیا خواهد بود. به اعتقاد بنده بایست مربیان باشگاه های مطرح این دو استان خصوصا آکادمی فولاد خوزستان، با سرمایه گذاری روی این مناطق به تیم های خود و فوتبال این دو استان خدمت کنند.

حتی توصیه می کنم فولاد، استقلال خوزستان کمپ استعدادیابی در این مناطق احداث نموده تا بتوانند با برنامه ریزی مدون و طولانی مدت به صورت آکادمیک، به اهداف گفته شده برسند. پس بهتر است تا دیر نشده و تیم ها در حال استعدادیابی و بسته شدن هستند، حتما سری به لیکک و ابوالفارس زده و بازیکنان مورد نیاز خود را شناسایی و از توانایی و ظرفیت های آن ها در جهت خدمت به فوتبال استان بهره بگیرند.

Print Friendly, PDF & Email
  • ×