» آرشیو » کره‌شمالی مانور حمله هسته‌ای تاکتیکی شبیه سازی شده را انجام داد
آرشیو - سیاسی
کد خبر:10963 | ۱۲ شهریور ۱۴۰۲ ساعت ۰۸:۱۱

کره‌شمالی مانور حمله هسته‌ای تاکتیکی شبیه سازی شده را انجام داد

پرتو جنوب

رسانه‌های دولتی گزارش دادند که کره شمالی اوایل روز شنبه یک مانور حمله هسته‌ای تاکتیکی شبیه سازی شده را انجام داد که شامل شلیک دو موشک کروز دوربرد حامل کلاهک‌های هسته‌ای ساختگی در پاسخ به رزمایش مشترک آمریکا و کره جنوبی بود.

به گزارش پرتو جنوب به نقل از ایسنا، خبرگزاری دولتی کره شمالی KCNA اعلام کرد که این رزمایش‌ها برای «هشدار دادن به دشمنان در مورد خطر واقعی جنگ هسته‌ای» برگزار شد، زیرا پیونگ یانگ بار دیگر متعهد شد بازدارندگی نظامی خود را علیه واشنگتن و سئول تقویت کند.

این در حالی است که روز شنبه خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی گزارش داد که کره شمالی چندین موشک کروز به سمت دریای زرد شلیک کرد.

این خبرگزاری دولتی کره شمالی گزارش داد که پیونگ یانگ دوم سپتامبر، در پاسخ به رزمایش مشترک بین ایالات متحده و کره جنوبی، یک مانور حمله هسته‌ای تاکتیکی شبیه سازی شده را انجام داد.

در بیانیه KCNA آمده است: «نیروی هسته‌ای کره شمالی مواضع جنگی مسؤولانه خود را برای جلوگیری از جنگ و حفظ صلح و ثبات به هر وسیله تقویت خواهد کرد.»

به گزارش خبرگزاری مرکزی کره شمالی، دو موشک کروز راهبردی دوربرد با شبیه سازی کلاهک‌های هسته‌ای پرتاب شد.

این آژانس خبری افزود که این دو موشک در مسیری به شکل ۸ قطعه به مسافت ۱.۵ هزار کیلومتر در ۷۶۷۲ و ۷۶۸۱ ثانیه پرواز کردند و سپس در ارتفاع معینی در ارتفاع ۱۵۰ متری «جزیره مورد هدف» منفجر شدند.

این در حالی است که رزمایش تابستانی مشترک سالانه کره جنوبی و آمریکا معروف به سپر آزادی اولچی، روز پنج‌شنبه پس از یک تمرین طولانی ۱۱ روزه که شامل تمرینات هوایی با بمب افکن‌های B-۱B بود، پایان یافت.

Print Friendly, PDF & Email
  • ×