» آرشیو » نشست «چگونگی متوازن‌سازی کار و زندگی»، ویژه بانوان شاغل در دانشگاه سلمان فارسی کازرون برگزار شد
آرشیو - شهرستان
کد خبر:11191 | ۱۴ شهریور ۱۴۰۲ ساعت ۰۸:۴۶

نشست «چگونگی متوازن‌سازی کار و زندگی»، ویژه بانوان شاغل در دانشگاه سلمان فارسی کازرون برگزار شد

پرتو جنوب

در ادامه برگزاری ویژه برنامه‌های گرامیداشت هفته دولت و با هدف توان‌افزایی همیاران علمی دانشگاه سلمان فارسی کازرون، نشست «چگونگی متوازن‌سازی کار و زندگی» ویژه بانوان شاغل در این دانشگاه از سوی امور زنان و خانواده دانشگاه سلمان فارسی کازرون و با سخنرانی دکتر نیلا پشنگیان برگزار شد.
به گزارش پرتو جنوب به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه سلمان فارسی کازرون، دکتر غریب فاضل‌نیا، رئیس دانشگاه سلمان فارسی کازرون در ابتدای این نشست که صبح روز یکشنبه ۱۲ شهریورماه و در سالن کنفرانس دانشگاه برگزار شد، ضمن تقدیر از تلاش‌ها و فعالیت‌های تمامی یاوران علمی و به ویژه بانوان شاغل در دانشگاه، از برنامه‌ریزی صورت گرفته از سوی دکتر آرام امامی، مشاور زنان و خانواده دانشگاه سلمان فارسی کازرون برای برگزاری این نشست تقدیر و با مهم توصیف نمودن جایگاه خانواده در نظام اجتماعی، خاطر نشان نمود: خانواده همواره در بین اقوام مختلف ایرانی دارای اهمیت ویژه‌ای بوده است تا آنجا که می‌توان گفت حفظ ارزش‌های خانواده در جامعه، یکی از عوامل بقا تمدن ایرانی ـ اسلامی بوده است. در دورانی که به واسطه پیچیده‌تر شدن نظام اجتماعی، مدیریت خانواده نیز دشوارتر شده است بایستی تا حد امکان با توان‌افزایی و کسب دانش و مهارت بیشتر در راستای متوازن‌سازی کار و زندگی تلاش کرد تا هم نظام بنیادی خانواده دچار آسیب نشود و هم جامعه بتواند مسیر رشد و شکوفایی را با بهره‌گیری از توان تمامی افراد و سرمایه‌های انسانی‌اش به پیش ببرد.
دکتر آرام امامی، عضو هئیت علمی و مشاور امور زنان و خانواده رئیس دانشگاه سلمان فارسی کازرون نیز در این نشست طی سخنانی با بیان ارتباط‌های دو سویه میان کارکنان و سازمان، به تشریح کمک‌ها و پشتیبانی‌های سازمان در جهت تقویت نیروهای شاغل در آن اشاره کرد و در همین راستا پیشنهادهایی را جهت بهینه‌تر شدن فعالیت همیاران علمی دانشگاه سلمان فارسی کازرون مطرح نمود.
دکتر نیلا پشنگیان نیز در این نشست با تشریح برخی تأثیرات روانشناختی فعالیت زنان در محیط کار، به تبیین بیشتر برخی از آنها از جمله استرس‌های زنان شاغل در محیط‌های کار و خانه پرداخت. ایشان در بخش دیگری از صحبت‌های خود راهکارهای عملی که بانوان شاغل بتوانند با استفاده از آنها استرس‌ها را کنترل کرده و رضایت‌مندی بیشتری را در زندگی احساس کنند، تشریح نمود.
در ادامه نیز شرکت کنندگان در این نشست به بحث و تبادل نظر پیرامون موارد مطرح شده پرداختند.

Print Friendly, PDF & Email
  • ×