» شهرستان » مدیرعامل آبفای فارس تصریح کرد؛
شهرستان
کد خبر:9114 | ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۳۲

مدیرعامل آبفای فارس تصریح کرد؛

پرتو جنوب

مدیرعامل آبفای فارس تصریح کرد؛
افتتاح بیش از ٢٠٠ پروژه آبرسانی و فاضلاب با هزینه ۴ هزار میلیارد تومان
رفع مشکل سد رودبال برای آبرسانی به شهرهای تحت پوشش

به گزارش خبرنگارپایگاه پرتو جنوب،در چهلمین سلسله نشست های خبری مدیران پاسخگو با اصحاب رسانه استان فارس مدیرعامل آبفای استان فارس گفت: به مناسبت هفته دولت و دهه فجر امسال بیش از ٢٠٠ پروژه آبرسانی و فاضلاب با هزینه ۴ هزار میلیارد تومان افتتاح می شود.
علی جان صادق‌پور افزود: از جمله این پروژه‌ها؛ ٧٢ پروژه آبرسانی به ۲۶ شهر و ۲۱۰ روستا است که ٨٠٠ هزار خانوار تحت پوشش این آبرسانی قرار می‌گیرند.
این مقام مسول درحوزه آب و فاضلاب استان تصریح کرد: در حوزه فاضلاب ۵ تصفیه خانه با ۱۲۹۳ میلیارد تومان آماده بهره‌برداری است که با افتتاح طرح های جدید مجموع فاضلاب‌های استان به ۱۳ مورد می‌رسد.
صادق پور همچنین یادآور شد: کل مصوبات دور اول ریاست جمهوری به فارس به صورت ١٠٠ درصد اجرایی شده است.
* ۲۰ شهر و ۴۰۰ روستای در تابستان امسال با تنش مواجه شدند
مدیرعامل آبفای فارس با بیان اینکه در حال حاضر ١.۵ برابر نیاز واقعی آب در استان تولید می‌شود، گفت: حدود ۲۰ شهر و ۴۰۰ روستای ما در تابستان امسال با تنش مواجه شدند که سریعا اقدامات جبرانی انجام و وضعیت آن‌ها رو به بهبود قرار گرفت.

وی با بیان اینکه فارس، استانی پهناور با ١٢٠ شهر و بیش از ۲ هزار روستا است، گفت: آبفای فارس، متولی خدمت در ۳۶ شهرستان این استان بجز، شیراز است.
صادق‌پور با اشاره به اینکه تنوع اقلیمی، تنوع منابع آبی و تعدد آن‌ها موجب شده تا آبفای فارس با کار پیچیده‌ای مواجه باشد، گفت: با توجه به برنامه ریزی‌های انجام شده، تابستان نسبتا موفقی پشت سر گذاشتیم و از اکنون برای تابستان سال آینده در حال برنامه ریزی هستیم.
با اشاره به سدهای استان فارس و ابرسانی به شهرهای تحت پوشش افزود: سد رودبال برای آبرسانی به شهر فسا، ایج، داراب، حاجی آباد و تعدادی از شهر‌های وابسته به شهرستان فسا و ۵۰ روستا ساخته شده است که در اثر خشکسالی تیرماه از دسترس خارج شد و در صورت عدم برنامه ریزی مناسب می تواند بحران آبی ایجاد نماید.
صادق‌پور خاطر نشان کردذ: با وجود ذخیره منفی این سد ،توانستیم علاوه بر رفع مشکلات ،آبرسانی را برای نقاطی از شهر فسا، داراب و حاجی آباد تکمیل‌تر کنیم.
مدیرعامل آبفای فارس عنوان کرد: ۱۶۳ حلقه چاه در سال گذشته و طی ماه‌های اخیر حفر و کف‌شکنی و مهندسی مجدد شدند. ٧٠٠ کیلومتر شبکه خط انتقال شامل بازسازی، توسعه و اجرای آن نیز انجام شده است.
صادق پور با بیان اینکه اعتبارات پارسال در مقایسه با سال ١۴٠٠ حدود چهار برابر تامین شد، گفت: در اواسط نیمه دوم تابستان ۱۴۰۲ قرار داریم و توانسته‌ایم بیشترین مشکلات را کنترل کنیم تا رضایتمندی نسبی ایجاد شود.
مدیرعامل آبفای فارس فزود: در طول این مدت۳۰ هزار متر مکعب مخزن جدید احداث شد، اتمام پروژه‌های نیمه تمام در اولویت شرکت آبفا قرار داشت و بعد از آن اجرای پروژه‌های جدید در دستور کار قرار گرفتند.
خبرنگار و عکاس،مازیار فتحی

Print Friendly, PDF & Email
  • ×