» آرشیو » افتتاح بزرگترین مرکز جامع طب تسکینی و بخش شیمی درمانی جنوب کشور
آرشیو - اجتماعی - تصاویر - گالری تصاویر
کد خبر:16394 | ۱۱ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۱۹:۳۹

افتتاح بزرگترین مرکز جامع طب تسکینی و بخش شیمی درمانی جنوب کشور

پرتو جنوب

آیین بهره برداری از مرکز مراقبت های درمانی و تسکینی آنکولوژی مهر برگزار شد.

مدیرعامل مجمع خیرین تامین سلامت فارس از مشارکت همیشگی خیران در گسترش زیرساخت های درمانی قدردانی کرد.

به گزارش پایگاه خبری پرتو جنوب به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری فارس، دکتر علی اکبر رامجردی صبح شنبه ۱۱ آذرماه در آیین افتتاح مرکز مراقبت های درمانی و تسکینی آنکولوژی مهر گفت: مرکز مراقبت های درمانی و تسکینی آنکولوژی مهر به عنوان بزرگترین مرکز جامع طب تسکینی و بخش شیمی درمانی جنوب کشور به بهره برداری رسید.

وی افزود: تابحال در مجمع خیرین سلامت استان فارس بیش از ۲۵۰۰ تفاهمانه با خیرین به امضا رسیده و این سعادت را داشتیم که با دو هزار نفر از نیکوکاران در گسترش زیرساخت های درمانی استان همکاری کنیم.

این مقام مسئول اظهار داشت: مرکز آنکولوژی و هاسپیس مهر یکی از زیرساخت های مهم و ضروری چرخه درمان محسوب می شود که نقش ارزنده ای در خدمترسانی به بیماران سرطانی دارد.

او با تقدیر از مشارکت نیکوکارانی که در راستای پاسخگویی به نیازهای چرخه درمان است گام بر می دارند، اظهار داشت: طب تسکینی یکی از ضروریات بیماران سرطانی است که نقش مهمی در بهبود وضعیت آنان و خالی شدن تخت های اورژانس بیمارستان ها دارد.

مدیرعامل مجمع خیرین تامین سلامت فارس با قدردانی از مساعدت های حاج فرهاد مهرپور که این مرکز به همت وی بنا شده، اظهار داشت: کارنامه خیرین نیکنام فارس در گسترش زیرساخت های حوزه سلامت درخشان است.

دکتر رامجردی خطارنشان کرد: مرکز مراقبت های درمانی و تسکینی آنکولوژی مهر با ظرفیت ۸۰ تخت به چرخه درمان پیوسته است و خدمات سرپایی آن به صدها بیمار در روز ارایه می شود. با اقتتاح این مرکز یکی از خلاهای جدی استان و جنوب کشور در حوزه طب تسکینی و کمبود تخت های شیمی درمانی برطرف می شود.

او ظرفیت مرکز آنکولوژی و هاسپیس مهر را در جنوب کشور بی نظیر خواند و اظهار داشت: با افتتاح این مرکز، بزرگترین مرکز جامع طب تسکینی بیماران سرطانی در شیراز به بهره برداری خواهد رسید.

مدیرعامل مجمع خیرین تامین سلامت فارس با اشاره به این موضوع که خدمت رسانی در این مرکز از چندی پیش آغاز شده، افزود: هزینه ساخت این مرکز که توسط حاج فرهاد مهرپور تامین شده به بیش از ۵۰ میلیارد تومان می رسد و دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در زمینه تجهیزات و تاسیسات نقش آفرینی کرده است.

او تصیم خیران عاقبت اندیش را در پاسخگویی به نیازهای جامعه ارج نهاد و از سایر نیکوکاران دعوت کرد تا در حوزه نیازهای اساسی جامعه به ویژه در حوزه درمان مشارکت بیشتری داشته باشند.

استاندار فارس:

خیرین برای فارس، آبرو ایجاد کرده اند

استاندار فارس در آیین بهره برداری از مرکز مراقبت های درمانی و تسکینی آنکولوژی مهر گفت: درس می گیریم از انسان های شریف و خیری که در مسیر رفع گره‌ای از مشکلات مردم پیش قدم می شوند و فرزندان خود را نیز به نحوی تربیت می کنند که از خودشان در کار خیر پیش‌رو تر می شوند. وی همچنین از خیرین استان بویژه خیرین عرصه سلامت تقدیر کرد و گفت: خیرین برای استان برکت آوردند و آبرو ایجاد کردند، در هر جایی که هستیم به شما افتخار می کنیم.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز به نقل از  دکتر «محمد هادی ایمانیه» صبح امروز در آیین بهره برداری از مرکز مراقبت های درمانی و تسکینی آنکولوژی مهر واقع در بیمارستان شهید دکتر چمران شیراز، ضمن تقدیر از خیر این مرکز، مسئولین دانشگاه علوم پزشکی شیراز، مجمع خیرین سلامت، مدیران بیمارستان شهید دکتر چمران، گفت: بسیار خرسندیم که امروز شاهد به نتیجه رسیدن یکی از اقدامات بسیار خوب، ارزشمند، مفید و اولویت دار حوزه سلامت استان هستیم که ان شاءالله الگویی برای سایر استان ها خواهد بود. از همه دلسوزان که قدم قدم پیش آمدند تا امروز این بنای تاثیر گذار ومفید بهره برداری شود، متشکرم.

وی از خیرین استان بویژه خیرین عرصه سلامت تقدیر کرد و گفت: خیرین برای استان برکت آورده و آبرو ایجاد کردند، در هر جایی که هستیم به شما افتخار می کنیم.

استاندار فارس در ادامه برای همسر آقای مهرپور که بانی احداث این مرکز تسکینی هستند طلب مغفرت کرد و گفت: درس می گیریم از انسان های شریف و خیری که در مسیر رفع گره‌ای از مشکلات مردم پیش قدم می شوند و فرزندان خود را نیز به نحوی تربیت می کنند که از خودشان در کار خیر پیش‌رو تر می شوند.

وی، با تاکید بر اینکه کار خیر استمرار لازم دارد، افزود: حرکت در مسیر رضایت خداوند قطعا با پاداش همراه است و علاوه بر بهره اخروی، خداوند به زندگی های معمولی و دنیوی ایشان نیز برکت می دهد.

دکتر ایمانیه با اشاره به سخنان چهره ماندگار کشور دکتر تابعی، تصریح کرد: بر اساس شواهد موجود، دوره اهمیت دادن به بیمارستان ها به شکل قبلی پایان یافته است و می بایست طب متعالی و طب در منزل و طب در کنار خانواده به عنوان یک مرحله میانی رونق بیشتری یابد.

وی ادامه داد: بین بستری بودن در بیمارستان ها و شرایط ویژه بستری بودن در بخش های بیمارستانی و بازگشت به خانه، یک مرحله ای لازم است که بعنوان طب متعالی می توان از آن نام برد؛ برخی افراد امکان ماندن در منازل را ندارند و نیاز به یک مرحله بینابینی دارند که باید سپری شود. با تحقق این مهم از یک طرف تخت های بیمارستانی برای بیمارهای اورژانسی و حاد تخلیه می شود و از طرف دیگر شرایط منزل برای حضور بیمار مهیا نیست که از این مراکز استفاده می شود.

شایان ذکر است مرکز مراقبت های درمانی و تسکینی آنکولوژی مهر به همت خیر بزرگوار، حاج فرهاد مهرپور در فضایی به سماحت ۳۷۰۰ متر مربع و در هفت طبقه در بیمارستان شهید دکتر چمران به بهره برداری رسید.

Print Friendly, PDF & Email
  • ×