» آرشیو » تحقق تقویت رشته های مهارتی و کارآفرینی دانش آموزان با همکاری دانشگاه علمی کاربردی فارس
آرشیو - اجتماعی
کد خبر:16568 | ۱۴ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۳۱

تحقق تقویت رشته های مهارتی و کارآفرینی دانش آموزان با همکاری دانشگاه علمی کاربردی فارس

پرتو جنوب

مدیرکل آموزش و پرورش فارس در دیدار رئیس و معاونان دانشگاه جامع علمی کاربردی استان ، بر تحقق تقویت رشته های مهارتی و کارآفرینی دانش آموزان با همکاری با دانشگاه جامع علمی کاربردی استان فارس تأکید کرد.
به گزارش پرتو جنوب به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش فارس، مدیرکل آموزش و پرورش فارس، گفت: با رویکرد مدرسه محوری و تفویض اختیار به مدارس در راستای تفاهم نامه منعقد شده و با هدف تقویت رشته های مهارتی و کارآفرینی دانش اموزان با دانشگاه جامع علمی کاربردی استان همکاری خواهیم کرد.

محمد خلیل عسکری در دیدار با رییس و معاونین دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اظهار کرد: نام این دانشگاه، اشتغال همراه با علم را در اذهان تداعی می کند و کار آفرینی از آن استنباط می شود.
وی افزود: در سال های اخیر و بر اساس برنامه ششم توسعه سیاست آموزش و پرورش هدایت دانش آموزان به سمت رشته های فنی است لذا شعار هر دانش آموز یک مهارت را در دستور کار قرار دادیم.
عسکری تصریح کرد: آموزش مهارت ها موجب می شود تا دانش آموزان در آینده بتوانند زندگی خود را به خوبی اداره کنند.
وی ادامه داد: توسعه هنرستان‌های فنی حرفه‌ای و کاردانش در دستور کار قرار دارد و خوشبختانه جامعه فهم خوبی از اهمیت رشته های فنی دارد.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس خاطرنشان کرد: در بین دانش‌آموزان استقبال خوبی از رشته های مهارتی شده است به طوری که ما در برخی جاها با کمبود فضای ویژه رشته های فنی مواجه هستیم.
وی ادامه داد: با شیب مناسبی برنامه ها باید مدرسه محوری شود و برنامه مدارس به برنامه های دانشگاه جامع نزدیک شوند.
عسکری خاطرنشان کرد: اخیراً شاهد استقبال دانش آموزان دارای معدل های بالا از رشته های فنی هستیم و نسل پیش رو پای کار هستند.
وی ادامه داد: با رویکرد مدرسه محوری و تفویض اختیار به مدارس در راستای تفاهم نامه منعقد شده با دانشگاه جامع علمی کاربردی استان همکاری خواهیم کرد.
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان فارس، نیز با اشاره به انعقاد تفاهم نامه علمی آموزشی پژوهشی با آموزش و پرورش، اظهار کرد: در سال گذشته تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه جامع علمی کاربردی استان و اداره کل آموزش و پرورش فارس منعقد شد لذا در راستای تحقق تعهدات طرفین جلسه امروز را تشکیل دادیم.
شاهرخ جم افزود: بیش از ۷۰ درصد از دروس دانشگاه جامع علمی کاربردی مهارتی است لذا تلاش داریم مخاطبان را به سمت بستر شغل و کارآفرینی هدایت کنیم.
وی تصریح کرد: با توجه به توسعه رشته های مهارتی در مدارس شاهد افزایش دانشجو به دانشگاه جامع علمی کاربردی هستیم.
جم اضافه کرد: با توجه به تغییر نوع نیازهای جامعه در سال های اخیر شاهد ریزش حدود سه هزار رشته تحصیلی در این دانشگاه بوده ایم و رشته هایی نیز بر اساس نیازهای روز جامعه راه اندازی شده است.
وی ادامه داد: عدم اطلاع در بسیاری مواقع مانع پیشرفت فرد در رشته مورد علاقه اش می شود.
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان فارس، افزود: بهره مندی از ظرفیت معلمان در بحث تدریس در دانشگاه جامع علمی کاربردی مورد استقبال ماست لذا از آموزش و پرورش می خواهیم افراد نخبه در رشته های مهارتی و فنی را به دانشگاه جامع علمی کاربردی معرفی کنند.
وی با اشاره به حذف بسیاری از رشته های تحصیلی دانشگاه جامع علمی کاربردی، عنوان کرد: با مشارکت و مشاوره آموزش و پرورش تلاش خواهیم کرد رشته های جدیدی را در دانشگاه جامع علمی کاربردی استان فارس راه اندازی کنیم.
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان فارس تصریح کرد: برگزاری استارت آپ ها می تواند کار مشترک بین دو دستگاه باشد و از نوآوری های معلمان می توانیم حمایت کنیم.
وی ادامه داد: جذب مدرسان با شیوه های مختلف در دستور کار این دانشگاه است لذا مصمم هستیم از بین نخبگان در آموزش و پرورش افرادی را در دانشگاه جامع علمی کاربردی جذب کنیم لذا انتظار داریم آموزش و پرورش افراد دارای شرایط را به دانشگاه جامع علمی کاربردی معرفی کند.
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش فارس گفت: شورای پژوهشی آموزش و پرورش آمادگی همکاری با دانشگاه جامع علمی کاربردی استان فارس را دارد.
فرشید قاسمی افزود: تلاش داریم نیاز مدارس نسل سوم که هم علمی و هم مهارتی هستند را برآورده سازیم بنابراین مدارس آمادگی همکاری در زمینه کار آفرینی و استارت آپ های دانشگاه جامع علمی کاربردی را دارند.

Print Friendly, PDF & Email
  • ×