» آرشیو » گرامیداشت هفته دفاع مقدس در پنج هزار نقطه فارس
آرشیو - شهرستان
کد خبر:12000 | ۲۶ شهریور ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۵۸

گرامیداشت هفته دفاع مقدس در پنج هزار نقطه فارس

پرتو جنوب

 مدیرکل حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس استان فارس عنوان کرد:

دفاع مقدس متعلق به یک ملت است که تابع یک امام بود

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پرتو جنوب، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس در نشست هم اندیشی با خبرنگاران با موضوع سبک زندگی شهدا گفت: هرگونه خط کشی سیاسی در مورد دفاع مقدس و مصادره کردن شهدا به خط کشی های سیاسی، ظلم به مقوله ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

سردار سعید کوشکی ضمن تاکید بر این مطلب که دفاع مقدس، متعلق به یک ملت است که تابع یک امام بود عنوان کرد: ارزش های دفاع مقدس و شهادت رزمندگان فارغ از خط کشی های سیاسی است.

به باور مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس، سبک زندگی شهدا باید با استفاده از سبک‌ها و ابزارهای نو مانند کلیپ‌های کوتاه و گزیده به جوانان و نوجوانان انعکاس داده شود.

کوشکی در بخش دیگری از صحبت های خود در ارتباط با برنامه های هفته دفاع مقدس تصریح کرد: تجلیل و تکریم از همسران ایثارگران و شهدا و بانوان فعال در عرصه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، از رویکردهای اصلی گرامیداشت هفته دفاع مقدس است.

 برگزاری مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس در حدود پنج‌هزار نقطه فارس توام با برپایی جشن و جشنواره تجلیل از یک میلیون پیشکسوت دفاع مقدس در محضر رهبر معظم انقلاب و ۱۱ شب برنامه پخش زنده از شبکه استانی صدا و سیما از محل موزه دفاع مقدس شیراز، از جمله عناوین برنامه هایی بود که مدیرکل حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس به آن پرداخت.

کوشکی همچنین خبرنگاران را فعال‌ترین عنصر در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دانست و خاطر نشان کرد: شهدا برای معرفی شدن به ما نیاز ندارند بلکه این ما هستیم که نیاز داریم این شخصیت‌ها را به نسل جوان و نوجوان خود معرفی کنیم، چرا که با جدی گرفتن فرهنگ ایثار و شهادت؛ آسایش، آرامش، فرهنگ، تمدن و فهم جامعه بهبود پیدا می‌کند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس در پایان گفت: جنگ ترکیبی اخیر، دشوارتر از این جنگ‌هاست اما باز هم پیروزی از آن ملت ایران خواهد بود.

خبرنگار و عکاس: مازیار فتحی

Print Friendly, PDF & Email
  • ×