» شهرستان » مدیرکل روابط عمومی استانداری فارس تأکید کرد: ضرورت نگاه هنرمندانه به اقدامات رسانه ای
شهرستان
کد خبر:23088 | ۲۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۲۷

مدیرکل روابط عمومی استانداری فارس تأکید کرد: ضرورت نگاه هنرمندانه به اقدامات رسانه ای

پرتو جنوب

عباس فرج زاده، مدیرکل روابط عمومی استانداری فارس در همایش تخصصی مدیران روابط عمومی دستگاه های اجرایی استان فارس از تشکیل قرارگاه خیر و احسان در مجموعه روابط عمومی سازمان ها و دستگاه ها خبر داد و در ادامه بر ضرورت نگاه هنرمندانه و رسا در اقدامات رسانه ای و انتشار محتوا تاکید کرد.
به گزارش پرتو جنوب به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری فارس، عباس فرج زاده عصر یکشنبه در نشست تخصصی مسئولین روابط عمومی سازمان ها و ادارات کل استان، ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات در ماه مبارک رمضان و تبریک آغاز سال ۱۴۰۳ ابراز امیدواری کرد که سال پیش رو پویا، پرنشاط و سرشار از خبرهای خوب و امیدآفرین برای آحاد ملت شریف ایران اسلامی و خانواده بزرگ روابط عمومی باشد.
مدیر کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری فارس با تقدیر از اقدامات کمیته امداد حضرت امام خمینی رحمت الله علیه افزود: خدمات و ابتکارات خوبی در این مدت از جانب کمیته امداد در جهت حمایت، توانمندسازی، اشتغال و.. مددجویان تحت پوشش انجام شده است؛ گزارش اقدامات این نهاد با برکت که به سبب تدبیر بنیان گذار کبیر انقلاب اسلامی در اولین روزهای تشکیل نظام جمهوری اسلامی بنا نهاده شد همواره امید آفرین و رو به جلو بوده است.

عباس فرج زاده در ادامه سخنان خود از تشکیل قرارگاه خیر و احسان با حضور مدیران روابط عمومی سازمان ها خبر داد و افزود: این قرارگاه با هدف مشارکت کارکنان دستگاه های اجرایی در حمایت از نیازمندان و همچنین استفاده کمیته امداد حضرت امام رحمت الله از ظرفیت های سازمان ها در جهت توسعه خدمات ارائه شده به نیازمندان تشکیل می شود و اقدامات صورت گرفته به صورت فصلی مورد ارزیابی و تقدیر قرار خواهد گرفت، به این قرارگاه با نگاه ماموریت اداری نگاه نخواهیم کرد بلکه فعالیت آن را فراتر از مجموعه اداری و زمینه ساز برکت به مال، جان، خانواده و ماموریت های اداری خود خواهیم دانست.
عضو شورای اطلاع رسانی استان فارس در بخش دیگر سخنان خود، سال ۱۴۰۲ را سالی پر از رویدادها، ماموریت های تخصصی و سرشار از فراز و نشیب عنوان کرد و خاطر نشان ساخت: مجموعه روابط عمومی های استان فارس با تلاش های موثر و متخصصانه، مسیر خود را پیدا کرده و امیدواریم روز به روز ارتقا بیشتری یابد و به اهداف خود برسد.
وی از ماموریت و ابلاغ محول شده به مجموعه روابط عمومی ها از ابتدای سال جدید هم سخن گفت و افزود: مقام معظم رهبری در فرمایشات نوروزی خود بر ضرورت نگاه هنرمندانه و رسا و مؤثر در تبلیغات و اطلاع رسانی اقداماتی که انجام می شود تاکید کرده اند که در بخش دولتی همه ما وظیفه داریم با استفاده از ظرفیت های سازمانی، همچنین بهره گیری از توان بخش خصوصی و به کارگیری انواع شیوه ها و سبک های موجود و با داشتن نقشه راه، در تحقق آن نقش اساسی ایفا کنیم.
فرج زاده به ارزیابی های انجام شده در سال گذشته در مجموعه روابط عمومی ها هم گریزی زد و نتایج آن را در ترسیم جایگاه دستگاه ها مهم و اثر گذار خواند و افزود: در این مدت شبکه سازی گسترده و ایجاد ارتباط بیشتر با تمام مخاطبان و عموم مردم استان را در دستور کار قرارداده ایم؛ در تلاش هستیم با همکاری همه دستگاه ها این شبکه سازی توسعه و تکمیل شود.
وی در بخش دیگر سخنان خود بر ضرورت معرفی دستاوردها و اقدامات‌ به زبان غیر رسمی تاکید کرد و افزود: باید به سمت ارتباط گیری با مردم با استفاده از ظرفیت های بیرونی ازجمله انسان رسانه ها برویم، از ظرفیت بخش خصوصی استفاده کنید و برای تمامی اقدامات سازمان نیز پیوست رسانه ای مشخص داشته باشید و مفاهیم و دستاوردهای خود را به شیوه ای که مورد اقبال مخاطبین عمومی و شهروندان باشد، تولید و منتشر نمایید.
مدیر کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری فارس در ادامه به رتبه های ملی اول تا سوم کسب شده توسط دستگاه های اجرایی استان در سال گذشته اشاره کرد و افزود: این اقدامات و مسیر طی شده برای رسیدن به رتبه های برتر باید برای مردم و مخاطبان شفاف و هنرمندانه اطلاع رسانی شود.
فرج زاده در بخش دیگر سخنان خود از ضرورت ارتباط مستمر با خبرنگاران و رسانه ها سخن گفت و خواهان پرهیز از نگاه گزینشی به رسانه ها شد و خاطر نشان ساخت: مدیران باید پاسخگوی رسانه ها باشند و وظیفه مدیران روابط عمومی است که این ارتباط را شکل دهند و اگر مدیری نگران ارتباط با رسانه است، حتماً از سوی مدیران روابط عمومی توجیه و قانع گردد. اصحاب رسانه، روزنامه ها، پایگاه‌های خبری و خبرگزاری ها، هریک جامعه مخاطب گسترده و وسیعی دارند و در استان فارس فضای همدلی و همراهی مناسبی با اصحاب رسانه وجود دارد که از این ظرفیت باید به خوبی و هنرمندانه استفاده نمایید.
وی از تولید انواع محتوا، توسعه سکوهای انتشار و افزایش شبکه توزیع اخبار و اطلاعات بعنوان سه ماموریت اصلی در انتشار اخبار و اطلاعات نام برد و تصریح کرد: در تکمیل و افزایش شبکه توزیع باید ورود بیشتری صورت پذیرد تا در زمان ضرورت عملیات اطلاع رسانی و روایت صحیح و غالب در اختیار مردم قرار گیرد و اقدامات امید آفرین نظام در معرض دید عموم باشد.
مدیر کل روابط عمومی استانداری فارس در انتها بر رعایت اصول انتشار اخبار مادامی که چند دستگاه و سازمان با یکدیگر همپوشانی دارد تصریح کرد و گفت: وظیفه داریم از اقدامات دولت و تلاش های مجموعه ها صیانت کنیم و این صیانت مادامی محقق می شود که از طریق فرآیند های منطقی و تعریف شده اقدام به اطلاع رسانی شود.
وی مشارکت دستگاه ها در فضا سازی شهری را از دیگر موضوعات مد نظر مدیریت استان عنوان کرد و گفت: فضا سازی مقابل اداره و محدوده اطراف سازمان خود در ایام های مناسبتی را برعهده بگیرید و حضور زنده دستگاه اداری را در ایام و مناسبتها، به نمایش بگذارید، قطعا علاوه بر اجرای تکلیف اداری خود، شاهد ارتباط بیشتر مردم و توجه آنان به دستگاه و سایر عملکردهایش خواهید بود.

Print Friendly, PDF & Email
  • ×