» آرشیو » مسابقات لیوان چینی استان فارس برگزار شد
آرشیو - ورزشی
کد خبر:12494 | ۲ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۵۴

مسابقات لیوان چینی استان فارس برگزار شد

پرتو جنوب

مسابقات لیوان چینی استان فارس، به مناسبت هفته دفاع مقدس در نی ریز برگزار شد.

به گزارش پرتو جنوب به نقل از روابط عمومی هیات ورزش های همگانی استان فارس، علیرضا غلامیان سرپرست ورزش همگانی استان فارس گفت: مسابقات لیوان چینی گرامیداشت هفته دفاع مقدس به میزبانی شهرستان نی ریز و در سطح دختران و پسران به میزبانی شایسته این شهرستان برگزار شد.

وی افزود: رشته لیوان چینی قدمت ده ساله در استان فارس دارد و این رشته مورد استقبال زیاد نوجوانان و کودکان قرار گرفته است و بیشترین بازیکنان این رشته در این دو رده سنی هستند. این رشته، باعث افزایش تمرکز و هماهنگی بین عصب و عضله و ایجاد افزایش عملکرد دو نیمکره مغز می شود.
کودکانی که دچار کچ نویسی و یا فاصله نویسی هستند و یا دچار مشکل در محاسبات ریاضی هستند با تمرین و فعالیت در این رشته تا حد زیادی اختلال برطرف خواهد شد.
وی گفت: این رشته را به جهت رفع اختلال یادگیری به عموم سفارش می کنیم و در واقع این بازی یک بازی انفرادی، تیمی است که در سن کودکی و نوجوانی باعث می شود حس کار گروهی بالا برود و کودکان در کنار هم بودن را بیشتر حس کنند.
سرپرست هیات ورزش های همگانی استان فارس افزود: ایجاد همدلی و وحدت در این رشته باعث می شود در آینده کودکان و نوجوانان با تمرکز و دقت بالا، هوشمندی داشته باشند و کار گروهی باعث ایجاد وحدت می شود.
نفرات برتر این دوره از مسابقات به مسابقات کشوری اعزام خواهند شد.

غلامیان افزود: نگاه توسعه ورزش همگانی در فارس به سوی گسترش از دورترین نقاط تا مرکز استان است و انتصاب های مسئولین کمیته ها نشان از برنامه ریزی مدون هیئت رئیسه برای ارتقا و توسعه ورزش همگانی است.
همچنین فرهنگ زاده رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان نی ریز گفت: پنجمین دوره از مسابقات لیوان چینی یادواره سرداران شهید نی ریز و قهرمانی فارس به میزبانی نی ریز برگزار شد.
وی افزود: این مسابقات که به مناسبت هفته دفاع مقدس برگزار گردید، با حضور تیم هایی از نی ریز، داراب، خفر، استهبان، کازرون و جهرم برگزار شد.

Print Friendly, PDF & Email
  • ×