» اجتماعی » معرفی استان فارس بعنوان هاب پستی جنوب کشور
اجتماعی
کد خبر:24105 | ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۰۷

معرفی استان فارس بعنوان هاب پستی جنوب کشور

پرتو جنوب

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس، از معرفی استان فارس بعنوان هاب پستی جنوب کشور خبر داد.
به گزارش پرتو جنوب به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری فارس، در آئین تکریم و معارفه مدیرکل پست استان فارس که با حضور محمود لیائی معاون وزیر، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت ملی پست ایران برگزار شد، حسن شیخ نیا معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس ضمن تقدیر از خدمات متعدد و مأموریت های شرکت پست استان فارس، به بیان ظرفیت های مجموعه پستی استان پرداختند.
شیخ نیا با اشاره به وجود ۳۷ شهرستان در این استان و همجواری با ۶ استان، موقعیت استان فارس را از لحاظ جغرافیایی بسیار حساس و پر ظرفیت معرفی کرد
وی ضمن اعلام رتبه های برتر ملی استان فارس در حوزه های مختلف صنعتی. معدنی و کشاورزی و صنایع دستی خواستار تسریع در هوشمندسازی پست فارس در راستای رسیدن به جایگاه شایسته این اداره کل با توجه به ارسال روزانه ۵۰ هزار مرسوله پستی در این اداره کل شد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس با بیان اینکه این استان با وجود کسب و کارهای بومی و صنایع دستی دارای ظرفیت های مناسب برای ارسال محصولات و بکارگیری انواع خدمات پستی می باشد؛ تقویت شبکه و خدمات نوین پستی استان عاملی موثر در رشد اقتصاد دیجیتال عنوان کرد.

شیخ نیا با بیان اینکه توسعه شهرکهای مسکونی و نیز استقرار برخی از فعالیت های اقتصادی در محور غرب استان ، نیاز است که اداره کل پست فارس با مشارکت و همراهی شرکت ملی پست جمهوری اسلامی در جهت ایجاد دفاتر پستی با مشارکت بخش خصوصی برنامه ریزی و اهتمام لازم داشته باشد تا مردم و فعالین اقتصادی بتوانند از خدمات شرکت پست استفاده نمایند .
وی اشاره کرد با توجه به اینکه یکی از رویکردهای مهم دولت، تفویض اختیار از مرکز کشور به استان ها می باشد، خواستار توجه بیشتر مدیر عامل محترم شرکت ملی پست به این موضوع شد تا اداره کل پست استان فارس با توجه وسعت و ظرفیت های موجود بتواند با برنامه ریزی لازم در جهت چابک سازی ، برون سپاری . کاهش هزینه ها ، در خدمت رسانی نوین و توسعه همه جانبه استان فارس بیش از گذشته منشای اثر و تحول باشد.
او در ادامه ضمن بیان سیاستگذاری های انجام شده در استان جهت رفع مشکلات معیشتی و مسکن برای هم استانی ها گفت: مدیریت استان آمادگی دارد با همکاری شرکت ملی پست برای کارکنان پست این استان، خدمات مشابهی ارائه دهد.

در این آئین از تلاش های آزادی مدیرکل سابق پست استان فارس تقدیر و روح الله عباسی به عنوان مدیرکل جدید پست استان فارس معرفی گردید.

Print Friendly, PDF & Email
  • ×