» شهرستان »  منتظر دستور وزارت کشور برای زمان دور دوم انتخابات در شهرستان شیراز هستیم
شهرستان
کد خبر:21676 | ۱۳ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۱۱

 منتظر دستور وزارت کشور برای زمان دور دوم انتخابات در شهرستان شیراز هستیم

پرتو جنوب

فرماندار شهرستان شیراز خبر داد؛

مشارکت ۲۶درصدی واجدین شرایط در این دوره انتخابات

به گزارش پرتو جنوب ؛فرماندار شیراز در نشست خبری خود با خبرنگار ضمن اعلام نتایج نهایی انتخابات مجلس شورای اسلامی در شیراز و مجلس خبرگان رهبری و انتخابات اقلیت های دینی ،نرخ مشارکت در این دوره در شهرستان های شیراز و زرقان نزدیک به ۲۶ درصد بر اساس واجدین شرایط شاهد بودیم.

لطف الله شیبانی، گفت:در انتخابات روز ۱۱ اسفند ۱۴۰۲، کل آرای ماخوذه در حوزه انتخابیه شهرستان‌های شیراز و زرقان ۳۴۱ هزار و ۸۲ رای، آرای صحیح ۲۸۹ هزار و ۴۲ رای و مجموع آرای باطله ۵۲ هزار و ۴۰ رای است.

فرماندار شهرستان شیراز تصریح کرد :بر این اساس، روح الله نجابت با ۷۸ هزار و ۳۵۱ رای و جعفر قادری با ۵۹ هزار و ۶۲ رای به عنوان نمایندگان مردم شهرستان‌های شیراز و زرقان برای دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزیده شدند.

شیبانی ادامه داد : علیرضا پاک فطرت ۵۶ هزار و ۳۲۹ رای، ابراهیم عزیزی ۵۲ هزار و ۷۷۳ رای، سید اسماعیل حسینی ۴۹ هزار و ۱۱ رای و رحمت الله مرزوقی ۴۷ هزار و ۳۴۱ رای را از آن خود کردند که برای تعیین ۲ نماینده دیگر حوزه انتخابیه شیراز و زرقان برای ورود به مجلس دوازدهم انتخابات به دور دوم کشیده شده است .

 فرماندار شهرستان شیراز با بیان اینکه ۲ نوع آرای باطله ماخوذه داریم گفت :کآرای سفید، آرای ناخوانا و آرای افراد غیر از داوطلبین باشد، ماخوذه هستند و جز مشارکت محاسبه می شود و آرای باطله غیرماخوذه آرای خرید و فروش شده و یا مازاد بر تعرفه صندوق در شعبه وجود داشته باشد.

شیبانی  گفت: در حوزه انتخابیه شیراز و زرقان، انتخابات همانطور که قبلا عنوان شد، قریب ۲۲ هزار نفر از مجریان انتخابات، ناظرین، عزیزان امنیتی و نظامی، و مجموعه بازرسان ایفای نقش کردند.

وی با اشاره به اینکه در بحث خبرگان رهبری شهرستان شیراز به عنوان مرکز حوزه انتخابیه استان فارس به حساب می آید، گفت: تعداد کل برگ آرای ماخوذه، یک میلیون و ۵۸۰ هزار و ۵۸۰ رای که از این تعداد یک میلیون و ۱۶۰ هزار و ۸۲۳ رای آرای صحیح بوده است و مجموع صندوق اخذ رای در استان سه هزار و ۵۱۴ شعبه داشتیم.

فرماندار شیراز گفت: در انتخابات مجلس خبرگان رهبری، حضرات آیات، لطف الله دژکام با ۷۲۶ هزار و ۸۱۲ رای، احمد بهشتی با ۶۰۷ هزار و ۹۹۵ رای، علی اکبر کلانتری با ۴۳۲ هزار و ۸۱۰ رای، سید محمدعلی مدرسی طباطبایی با ۳۴۵ هزار و ۳۶۵ رای و سید علیرضا دانا با ۳۰۹ هزار و ۴۲۹ رای به مجلس خبرگان رهبری راه یافتند.

وی با اشاره به انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در شیراز و زرقان، گفت: حوزه های فرعی در این ۲ حوزه انتخابیه وجود داشت که در مجموع چهار حوزه فرعی داشتیم که شامل بخشداری ها می شد.

وی گفت: صورتجلسه انتخابات هر ۲ مجلس با حضور اعضای هیات نظارت شهرستان مورد تایید قرار گرفته است و پس از این جلسه این صورتجلسه بارگزاری می شود.

شیبانی اظهار کرد: شیراز میزبان به عنوان حوزه فرعی انتخابیه کلیمیان ایران بوده است که آرای مربوطه به حوزه فرعی شهرستان شیراز است و در این حوزه ۲ نامزد حضور داشتند، همایون سامه یح نجف آبادی با ۶۹۵ رای و امیر دوستان ۴۱۸ رای کسب کردند.

فرماندار شهرستان شیراز افزود: در حوزه فرعی ارامنه جنوب در شهرستان شیراز گغار منصوریان، ۱۴ رای و امیر حوسپ ۲ رای و حوزه فرعی زرتشتیان ایران بهشید برخوردار ۴۸ رای و فرخ ایزدی کلانتری ۱۰ رای کسب کردند.

شیبانی گفت: از امروز داوطلبین و نامزدهایی که معترض باشند ظرف ۴۸ ساعت می توانند به فرمانداری شکایت را تحویل دهند و ظرف مدت هفت روز هیات اجرایی و هیات نظارت نسبت به شکایات اقدام می کند.

وی گفت: ما منتظر دستور وزارت کشور و ستاد انتخابات هستیم که زمان دور دوم را اعلام کند.

Print Friendly, PDF & Email
  • ×