» آرشیو » موکب شهدای شاهچراغ در شیراز برپا شد/ توزیع پنج هزار پرس غذا به زائران حرم شاهچراغ(ع)
آرشیو - شهرستان
کد خبر:9458 | ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۸:۳۶

موکب شهدای شاهچراغ در شیراز برپا شد/ توزیع پنج هزار پرس غذا به زائران حرم شاهچراغ(ع)

پرتو جنوب

موکب شهدای شاهچراغ با مدیریت بنیاد بین‌المللی خیریه آبشار عاطفه‌ها در جوار حرم مطهر حضرت احمد بن موسی(ع) برپا شد.

به گزارش پرتو جنوب؛ فرزانه زارع، مدیر بنیاد بین‌المللی خیریه آبشار عاطفه‌ها در استان فارس در این رابطه در جمع خبرنگاران با تاکید بر اینکه پاسداری از خون شهداء و مدافعان حرمین مطهر یک وظیفه همگانی است، مطرح کرد: این تکلیف دینی یک فرصت و اقدام ماندگار در راستای حمایت از شهداء و ایثارگران بوده که امنیت ملی ما به این جامعه ارزشی گره خورده است‌.

وی با اشاره به اینکه فرهنگ ارزشی از خود گذشتگی در جهان شیعه باید محور اصلی فعالیت‌ها باشد، ادامه داد: گسترش و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت می‌تواند زمینه‌ساز تحقق تمدن ایرانی‌اسلامی در این سرزمین باشد که دستیابی به این امر باید در بستر مکانی و زمانی به صورت هدفمند نیز تعریف و پیگیری بشود.

زارع در رابطه با برپایی موکب شهدای حرم شاهچراغ و پذیرایی از زائران سومین حرم اهل بیت(ع) اشاره کرد و گفت: با برپایی این موکب در ورودی حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) بیش از ۵ هزار پرس میان‌وعده و غذای گرم توسط بنیاد بین‌المللی خیریه آبشار عاطفه‌ها به منظور پذیرایی از زائران سومین حرم اهل بیت، تهیه و توزیع شد.

وی با بیان اینکه ترویج و توسعه فرهنگ نیکوکاری یکی از اهداف اصلی فعالیت‌های این بنیاد محسوب می‌شود، اظهار داشت: تلاش داریم با بکارگیری مشارکت‌های اجتماعی در گسترش تعالیم اسلامی و فرائض دینی سهمی اثرگذار داشته باشیم.

مدیر بنیاد بین‌المللی خیریه آبشار عاطفه‌ها در استان فارس در پایان ضمن محکوم کردن این حادثه تروریستی در حرم مطهر شاهچراغ نسبت به اهمیت و ضرورت امنیت ملی در اماکن مذهبی و زیارتی تاکید داشت و خاطرنشان کرد: با تلاش‌های شبانه‌روزی نیروهای نظامی و انتظامی از همان ثانیه‌های اولیه این حادثه، امنیت کامل در حرم شاهچراغ برقرار است و زائران می‌توانند جهت انجام امور زیارتی و دینی به این بارگاه مقدس مشرف بشوند.

Print Friendly, PDF & Email
  • ×