» آرشیو » آغاز عملیات اجرایی نخستین ناحیه تخصصی صنایع دستی کشور در شیراز
آرشیو - شهرستان
کد خبر:13989 | ۱۹ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۱۷:۰۹

آغاز عملیات اجرایی نخستین ناحیه تخصصی صنایع دستی کشور در شیراز

پرتو جنوب

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس از بهره‌برداری از ۲۰ طرح زیرساختی و صنعتی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان با اعتبار ۷۵۰۰میلیارد ریال همزمان با دور دوم سفر رئیس جمهور به استان فارس خبر داد و گفت: علاوه بر این طرح‌ها که آماده بهره‌برداری است ،عملیات اجرایی ناحیه تخصصی صنایع دستی شیراز و ۱۰طرح زیرساختی نیز آغاز خواهد شد.
به گزارش پرتو جنوب، سید مصطفی هاشمی افزود: این طرح ها شامل ۴طرح بزرگ صنعتی و ۱۶طرح زیرساختی است که در شهرستان های استان آماده افتتاح و بهره برداری است.
وی با بیان اینکه ۵ طرح بزرگ صنعتی با سرمایه گذاری ۷۰۰۰ میلیارد ریال و اشتغال ۲۰۰نفر آماده افتتاح این گفت:این طرح ها شامل شرکت امیا پارس تولید کننده پودر میکرونیزه با ظرفیت تولید ۲۰۰هزارتن درسال و اشتغال ۵۰ نفر با سرمایه گذاری ۱۰۰۰میلیارد ریال در ناحیه صنعتی تنگ حنا نی ریز،شرکت ایمن جام الماس پارس با ظرفیت تولید سالانه ۳۰۰۰تن شیشه سکوریت و نشکن ،اشتغال ۲۵نفر و سرمایه گذاری ۵۰۰میلیارد ریال در شهرک صنعتی بزرگ شیراز،شرکت دیرگداز مهر آریان با ظرفیت تولید سالانه۱۲۰۰۰تن فیوز منیزیت و ۳۰۰۰تن کلسینه تولید که مواد اولیه آجرهای نسوز هستند با اشتغال۵۵ نفر و سرمایه گذاری۴۵۰۰میلیارد ریال در شهرک صنعتی سروستان۲ و شرکت لوله‌های صنعتی فراپایه دالین با ظرفیت سالانه ۱۲ هزار تن انواع لوله کامپوزیت پلیمری و ظرفیت سالانه ۴۸۰۰تن اتصالات پلیمری با سرمایه‌گذاری ۱۰۰۰ میلیارد ریال و اشتغال ۷۰ نفر در شهرک صنعتی غیردولتی کامپوزیت سازه ماندگار در شهرستان سپیدان است .
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس در ادامه با اشاره به آماده بودن ۱۶طرح زیرساختی در شهرک ها و نواحی صنعتی با اعتبار ۴۰۰میلیارد ریال گفت:همه این طرح ها در دولت سیزدهم اجرایی شده و آماده افتتاح است.
هاشمی از مهمترین این طرح ها را احداث نیروگاه خورشیدی ۵ کیلوواتی شهرک صنعتی بزرگ شیراز، تکمیل شبکه فیبر نوری فاز ۵ شهرک شیراز، تکمیل شبکه فشار متوسط داخل شهرک لار، اجرای شبکه توزیع آب و حفاظ پل جاده دسترس ناحیه صنعتی چنارشاهیجان، زیرسازی،روسازی، جدول گذاری، دال گذاری، و احداث کانال هدایت سیلاب شهرک ارسنجان، تکمیل جدول گذاری و روسازی آسفالت فاز توسعه شهرک بزرگ شیراز، اجرای خط انتقال آب و شبکه توزیع آب فاز عملیاتی شهرک میمند و زیرسازی و جدول گذاری شهرک زرین دشت اعلام کرد و گفت:علاوه بر آن همزمان با دور دوم سفر رییس جمهور عملیات اجرایی ۶طرح زیرساختی با اعتبار ۱۰۰۰میلیارد ریال نیز آغاز می شود.
وی در ادامه از آغاز عملیات اجرایی و کلنگ زنی نخستین شهرک تخصصی صنایع دستی کشور در شیراز خبر داد و گفت: این ناحیه صنعتی در اراضی به مساحت ۴۰هکتار در شمال غرب شیراز ایجاد می شود.
هاشمی گفت:ایجاد شهرک تخصصی صنایع دستی دارای مصوبه سال ۱۳۹۶ از هیات وزیران است که پس از ۱۵سال وقفه ، پیگیری ایجاد آن آن از ابتدای سال ۱۴۰۱ در دستور کار شرکت شهرک های صنعتی فارس قرار گرفت و سرانجام با پیگیری ها و رایزنی های انجام شده در مجاورت نمایشگاههای بین المللی فارس شناسایی و استعلامات تاییدیه کارگروه امور زیربنایی و شورای برنامه ریزی و توسعه استان اخذ شد.
مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی فارس تصریح کرد:این ناحیه صنعتی قابلیت استقرار بیش از ۳۰۰ واحد صنایع دستی در قالب غرفه ها و کارگاههای تولیدی با اشتغال بالغ بر ۱۵۰۰ نفر را خواهد داشت علاوه بر این ایجاد ناحیه صنعتی صنایع دستی در شیراز با توجه به پتانسیل ها و نقاط قوت کلان شهر شیراز در خصوص جاذبه های صنایع دستی و گردشگری نیز باشد.
هاشمی اضافه کرد:پیش بینی می شود که هزینه ای افزون بر ۱۰ هزار میلیارد ریال جهت اجرا و تکمیل زیرساخت های این ناحیه صنعتی هزینه شود.

Print Friendly, PDF & Email
  • ×