» آرشیو » نجات قاچاقچی مواد مخدر از میان شعله های آتش
آرشیو - حوادث
کد خبر:17347 | ۲ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۲۴

نجات قاچاقچی مواد مخدر از میان شعله های آتش

پرتو جنوب

تفاوت پلیس جمهوری اسلامی ایران با پلیس سایر کشورها در اینگونه موارد و مواقع مشخص می شود، پلیسی که خود را جان فدای مردم می داند.
به گزارش پرتو جنوب به نقل از خبرگزاری پلیس؛ مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان “فسا” در استان فارس هنگام کنترل خودروهای عبوری در محور اصلی “داراب – فسا”، به یک دستگاه خودرو پراید مشکوک شده و دستور ایست می دهند که راننده بدون توجه، اقدام به فرار می کند.
پس از طی مسافتی تعقیب و گریز، راننده که عرصه را بر خود تنگ می دید، با ریختن بنزین بر روی صندلی عقب اقدام به آتش زدن خودرو می کند ولی به دلیل عجله و قفل شدن درها، خودش نمی تواند از خودرو خارج شود.
در این حین، یکی از افسران وظیفه شناس انتظامی که در تعقیب وی بود، با شجاعتی مثال زدنی راننده را از خودرو و از دل آتش به بیرون کشیده و با خاموش کردن آتش با استفاده از کپسول اطفاء حریق باعث نجان جان این راننده می گردد.
راننده خودرو و افسر انتظامی که از چند ناحیه به صورت جزئی دچار سوختگی شده بودند، با حضور عوامل اورژانس مورد مداوا قرار گرفته و هم اکنون در سلامت کامل به سر می برند.
در بازرسی مأموران انتظامی از این خودرو، ۴۹ کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک کشف و در این خصوص پرونده تشکیل و در دست پیگیری می باشد.
همانگونه که می بینیم رشادت های بی حد و حصر مأموران انتظامی در جای جای میهن عزیزمان نقطه انتهایی ندارد و خدمتگزاران مردم، در هر جایگاه، مقام و موقعیتی از خود ایثار و فداکاری نشان می دهند.
اقدام این افسر وظیفه شناس انتظامی در برخورد با این متهم و نجات جان وی از مرگ حتمی، نشان می دهد که امروز پلیس جمهوری اسلامی ایران به معنای واقعی کلمه “خدمتگزار مردم” است و در این مسیر از هیچ تلاش و کوششی دریغ نمی کند.
در واقع با وجود اینکه این افسر پلیس در مواجهه با یک متهم و حمل کننده مواد مخدر قرار داشته، ولی در عین حال با بصیرتی والا و دیدی انسان دوستانه به نجات جان وی شتافته و از مرگ حتمی نجات داده است.
آری؛ تفاوت پلیس جمهوری اسلامی ایران با پلیس سایر کشورها در اینگونه موارد و مواقع مشخص می شود، پلیسی که خود را جان فدای مردم می داند و برای حفظ جان، مال و ناموس مردم تلاش می کند.
بدون شک؛ رشادت ها، ایثارگری ها، از جان گذشتگی ها و فداکاری های مأموران پلیس بر هیچ کس پوشیده نیست و بر همگان اثبات شده است، با این وصف، این سوال پیش می آید که : ” آیا وقت آن نرسیده که مجموعه انتظامی بیش از پیش مورد حمایت قرار گیرد و مأموران پلیس با امید به این دلگرمی ها، پشتیبانی ها و حمایت ها مأموریت های خود را انجام دهند؟”
در پایان اینکه؛ مأموران پلیس در هر شرایطی و با وجود مشکلات و کمبودهای موجود اقدامات مضاعف خود در راستای ارائه خدمت به مردم و همچنین تأمین نظم و امنیت عمومی انجام می دهند و در این مسیر از شیرین ترین سرمایه خود یعنی جان خود نیز می گذرند، اما بدون شک حمایت ها، پشتیبانی ها، امکانات خوب، مقرهای انتظامی استاندارد و مهمتر از همه اینها حفظ شأن و منزلتشان تأثیر بسزایی در این مسیر خواهد داشت.

Print Friendly, PDF & Email
  • ×