» سیاسی » نرخ میانگین مشارکت در انتخابات بیش از ۴۵ درصد در کشور اعلام شده است
سیاسی
کد خبر:21502 | ۱۰ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۶:۰۳

نرخ میانگین مشارکت در انتخابات بیش از ۴۵ درصد در کشور اعلام شده است

پرتو جنوب

رئیس ستاد انتخابات استان فارس خبر داد:

فرایند اخذ رأی در حوزه های انتخابیه راس ساعت ۸صبح است/ تعداد ۳۲۰ نفر از  کاندیداها از فرایند انتخابات انصراف دادند

به گزارش خبرنگار پرتو جنوب؛ رئیس ستاد انتخابات استان فارس گفت: کل واجدین شرایط برای حضور در انتخابات در استان فارس ۳ میلیون و ۷۱۰ هزارو ۸۲۲ نفر است که از این تعداد ۱۷۸ هزار و ۲۵۳ نفر رای اولی ها هستند، واجدین شرایط برای حضور در انتخابات از حوزه شیراز یک میلیون و ۳۵۴ هزار نفر و واجدین شرایط از حوزه زرقان ۳۶ هزار و ۱۹۲ نفر است.

 اسماعیل قزل سفلی _پنجشنبه، دهم اسفند_ در نشست خبری خود با خبرنگاران در تشریح آخرین فرآیند برگزاری انتخابات در استان فارس، اظهار کرد: صبح جمعه یازدهم اسفند در ۳ هزار و ۵۱۴ شعبه اخذ رأی در قالب ۲۵۰۵ شعبه ثابت و ۱۰۰۹ شعبه سیار اخذ رأی پیش‌بینی شده است.

وی افزود: تمام ملزومات انتخابات اعم از تعرفه، دستگاه‌های احراز هویت برای شعبات اخذ رأی تا عصر امروز انتقال پیدا خواهد کرد.

رئیس ستاد انتخابات استان فارس اضافه کرد: برابر برنامه‌ریزی انجام شده در ساعت ۶ صبح عوامل برگزارکننده باید در شعب حضور داشته باشند و رأس ساعت ۸ صبح فرآیند اخذ رأی آغاز خواهد شد.

قزل سفلی خاطرنشان کرد: تعداد ۹ شعبه سیار خارج از پوشش مخابراتی پیش‌بینی شده است تا به صورت آنلاین فرآیند اخذ آرا انجام شود.

به گفته رئیس ستاد انتخابات استان فارس در سطح استان ۸۷ هزار و ۲۰۵ نفر عوامل اجرای انتخابات و در بخش تأمین امنیت ۲۲ هزار نفر عوامل اجرایی پیش‌بینی شده است.

قزل سفلی افزود: در حوزه رقابت انتخابات بر اساس گزارشات میدانی ارسال شده به ستاد، در ۱۵ حوزه انتخابیه رقابت‌های جدی شکل گرفته است و شور و نشاط خوبی ایجاد شده است.

رئیس ستاد انتخابات استان فارس با اشاره به اینکه میانگین حضور و مشارکت بالای ۴۵ درصد در کشور اعلام شده است، گفت: ۵۲ درصد مردم استان فارس در ۱۰ روز گذشته اعلام کرده بودند که قطعا رای نخواهند داد که این آمار به ۲۴.۵ درصد رسیده است.

وی تصریح کرد: در حوزه مشارکت بر اساس گزارشات میدانی و افکارسنجی مشارکت بسیار خوبی را شاهد خواهیم بود.

قزل سفلی تصریح کرد: در آخرین آمار صلاحیت تعداد ۸۸۸ نفر تأیید شدند و در جا به جایی حوزه انتخابیه از استان فارس ۲۷ نفر به سایر استان‌ها رفته‌اند و ۲۶ نامزد به فارس آمده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: تا روز گذشته تعداد ۳۲۰ نفر داوطلب انصراف دادند که بیشترین تعداد مربوط به حوزه انتخابیه شهرستان‌های شیراز و زرقان بوده است و کمترین انصراف مربوط به شهرستان‌های سپیدان و بیضا و پس از آن مرودشت، ارسنجان، پاسارگاد با ۹ نفر داوطلب بوده است

رئیس انتخابات استان فارس در پاسخ به پرسش خبرنگاران نسبت به تخلفات کاندیداها در فضای مجازی اینستاگرام و واتساپ با وجود ممنوع بودن تاکید کرد: مرجع رسیدگی به تخلفات تبلیغات انتخابات در فضای مجازی مربوط به دادستانی است.

خبرنگار: مازیار فتحی

Print Friendly, PDF & Email
  • ×