» آرشیو » کلاهبرداری ۹۹۰ میلیونی با نصب نرم افزار جعلی ثنا
آرشیو - حوادث
کد خبر:16062 | ۲۸ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۲۳:۱۴

کلاهبرداری ۹۹۰ میلیونی با نصب نرم افزار جعلی ثنا

پرتو جنوب

فرمانده انتظامی شهرستان فسا گفت: نصب نرم افزار جعلی سامانه ثنا منجر به دسترسی غیرمجاز به حساب شاکی و کلاهبرداری مبلغ ۹۹۰ میلیون ریالی شد.
به گزارش پرتو جنوب، سرهنگ “فرهاد آراوند” در گفت‌وگو با خبرگزاری پلیس، اظهار کرد: در پی ارجاع پرونده قضایی مبنی بر کلاهبرداری ۹۹۰ میلیون ریالی از حساب شاکی، رسیدگی به پرونده در دستور کار ماموران پلیس فتا قرار گرفت.
وی افزود: در تحقیقات اولیه مشخص شد پیامکی با مضمون “ضرورت نصب لینک ارسالی سامانه ثنا جهت دریافت ابلاغیه های مربوطه”، توسط کاربری ناشناس به شاکی ارسال شده و شاکی آن لینک را نصب می‌نماید.
این مقام انتظامی ادامه داد: با نصب این لینک جعلی، کاربرناشناس به تلفن همراه شاکی دسترسی غیر مجاز پیدا نموده (هک شدن تلفن همراه) و با جمع آوری اطلاعات حساب بانکی‌اش ، ۹۹۰ میلیون ریال از حساب وی برداشت کرده است.
سرهنگ “آراوند” تصریح کرد: افسران پلیس فتا با بررسی مدارک و مستندات موجود، متهم که اهل یکی از استان ها غربی کشور است را شناسایی و مبلغ برداشتی که از فروشگاهی آنلاین خرید شده بود نیز مسدود کردند.
فرمانده انتظامی فسا به برگشت مبلغ کلاهبرداری به حساب شاکی اشاره کرد و به شهروندان توصیه کرد: کلاهبرداران، با جعل آدرس اینترنتی از جمله سامانه ثنا؛ پیامکی با محتوا‌یی نظیر ابلاغیه، ثبت شکایت در سامانه و … که در نهایت به یک لینکِ پرداخت منتهی می‌شود، برای مردم ارسال می‌کنند؛ از اعتماد به این چنین پیامک ها و هرگونه اقدام و نصب لینک خودداری فرمائید.

Print Friendly, PDF & Email
  • ×