» آرشیو » شناسایی کاربر ناشناس لینک جعلی در کازرون
آرشیو - حوادث
کد خبر:16919 | ۲۰ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۴۱

شناسایی کاربر ناشناس لینک جعلی در کازرون

پرتو جنوب

فرمانده انتظامی کازرون از نصب نرم افزار جعلی سهام عدالت منجر به دسترسی غیرمجاز به حساب شاکی و کلاهبرداری ۳۷۵ میلیون ریالی خبر داد.
به گزارش پرتو جنوب، سرهنگ “اسماعیل زراعتیان” در گفت‌وگو با خبرگزاری پلیس، اظهار داشت: در پی ارجاع پرونده قضایی مبنی بر کلاهبرداری ۳۷۵ میلیون ریالی از حساب شاکی، رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران پلیس فتا قرار گرفت.
وی افزود: در تحقیقات اولیه مشخص شد پیامکی با مضمون “ضرورت نصب لینک ارسالی جهت سهام عدالت”، توسط کاربری ناشناس به شاکی ارسال شده و وی آن لینک را نصب می‌نماید.
این مقام انتظامی ادامه داد: با نصب این لینک جعلی، کاربر ناشناس به تلفن همراه شاکی دسترسی غیر مجاز پیدا نموده (هک شدن تلفن همراه) و با جمع آوری اطلاعات حساب بانکی‌اش، ۳۷۵ میلیون ریال از حساب وی برداشت کرده است.
سرهنگ “زراعتیان” تصریح کرد: افسران پلیس فتا با بررسی مدارک و مستندات موجود و اقدامات فنی موفق به شناسایی فرد ناشناس شده و مبلغ برداشتی که از فروشگاهی آنلاین جهت خرید گوشی تلفن همراه اقدام شده بود نیز مسدود کردند.
فرمانده انتظامی کازرون با بیان اینکه با دستور مرجع قضایی نسبت به عودت وجه به حساب شاکی اقدام شد، به شهروندان توصیه کرد: کلاهبرداران، با جعل آدرس اینترنتی سهام عدالت و سامانه ثنا؛ پیامکی با محتوا‌یی نظیر ابلاغیه و دریافت سود و … که به یک لینکِ پرداخت منتهی می‌شود ارسال می‌کنند؛ لذا می‌طلبد از اعتماد به این افراد خودداری و هرگز به این پیامک ها توجه نکنید.

Print Friendly, PDF & Email
  • ×