» شهرستان »  نسخه شفابخش جامعه کارگری رایگان بودن خدمات عمومی طبق اصل ۲۹قانون اساسی
شهرستان
کد خبر:23793 | ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۱۱

 نسخه شفابخش جامعه کارگری رایگان بودن خدمات عمومی طبق اصل ۲۹قانون اساسی

پرتو جنوب

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس تاکید کرد ؛

نسخه شفابخش جامعه کارگری رایگان بودن خدمات عمومی طبق اصل ۲۹قانون اساسی

 

نماینده شیراز و زرقان در مجلس یازدهم  در گفتگوی با رسانه  با بیان اینکه در تصویب بودجه های عمومی کشور کمتر به مسایل آمایش سرزمینی و برخورد علمی توجه می شود یادآورشد: اخذ بودجه‌ دولتی  برای بخش های مختلف با چانه زنی همراه است و بیش از ۵۰ درصد به  لابی یک نماینده آنهم به میزان رأی کسب شده او بستگی دارد و ۵۰ درصد به توانایی نماینده وابسته است.

به گزارش خبرنگار پرتو جنوب، علیرضا پاک فطرت با اشتباه خواندن این باور که  افزایش حقوق کارگر بر کاهش تورم اثر گذاری منفی دارد معتقد است  در گام نخست گران شدن اقلام مورد نیاز مردم، اشتباه است  و بنده مخالف  این موضوع هستم چرا که با افزایش تورم، بیشتر ضرر متوجه خانه دولت می شود.

او با تاکید بر اینکه حقوق کارگران باید به میزانی باشد که خرج  و دخل همخوانی داشته باشد تصریح کرد: گران شدن اجناس اثرگذاری منفی دارد بنابراین دولت برای جبران تورم در زندگی  کارگران باید به سمت  کاهش تورم در بخش حمل و نقل اقدام نماید که این مهم از طریق  سوبسید به ناوگان حمل و نقل عمومی رقم می خورد.

پاک فطرت یادآور شد با اختصاص سوبسید به حمل و نقل عمومی، شاهد  کاهش تردد با وسایل شخصی و مصرف سوخت و آلودگی هوا خواهیم بود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس یازدهم عنوان کرد: اگر در حوزه کارگری خرج و دخل باهم همخوانی نداشته باشد کارگران در تامین معیشت و هزینه‌های ابتدایی زندگی خود مستاصل می شوند  که در مرحله نخست  شاهد کاهش بهره وری و رشد اقتصادی و رضایتمندی  وبه دنبال آن  فساد در سیستم اداری در حوزه  کارمندی و کارگری هستیم.

پاکفطرت  یادآوری می کند  دولت در کنار افزایش قدرت پول ملی و ثابت نگه داشتن اقلام  در بازارباید برای نیازهای زندگی قشر کارگر نسخه شفابخش  ارایه دهد و این نسخه می تواند با رایگان بودن هزینه های درمان ،آموزش و مسکن است.

او  با بیان اینکه باید در موضوع کارگران تنها به افزایش حقوق اکتفا نکرد گفت: دولت طبق اصل ۲۹ قانون اساسی  باید برخی نیازهای عمومی جامعه همچون مسکن، درمان و آموزش رایگان ارائه دهد تا حداقل ۵۰درصد هزینه های زندگی کارگری تامین گردد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات ادامه داد:اگر دولت این امکانات را حوزه کارگری انجام دهد کارگران برای  افزایش حقوق خود چانه زنی نمی کنند.

انتخابات باید بصورت حزبی برگزار شود

او با بیان اینکه تعداد رای های مواخذ او در دوره انتخابات  مربوط به عملکرد او بوده با وجود آنکه در تشکل های سیاسی نبوده است بیان داشت:  در کلان شهر ها نبودن  قرار نگرفتن در تشکل های سیاسی و حزب های سیاسی  بر روی تعداد آرا  اثر گذار است.

پاک فطرت با بیان در دوره انتخابات مجلس که در ۲۱ اردیبهشت ماه  با هیچ تشکل سیاسی  اتئلاف نکرده است و بصورت مستقل حضور دارد گفت: یکی از درخواست این است که مردم با حضور در دور دوم انتخابات نماینده اصلح را انتخاب کنند تا نماینده خود را با  قدرت به بهارستان بفرستند.

او در پایان یادآوری کرد: انتخابات باید بصورت حزبی برگزار شود نه تنها بصورت دوره ای این تشکل های سیاسی حضور پیدا کنند.

خبرنگار ؛مازیار فتحی

Print Friendly, PDF & Email

دیدگاهتان را بنویسید

  • ×