» آرشیو » نسل آینده چارجر و چلنجر فقط بصورت برقی عرضه می‌شود
آرشیو - تکنولوژی
کد خبر:1 | ۱۰ تیر ۱۴۰۱ ساعت ۱۷:۴۲

نسل آینده چارجر و چلنجر فقط بصورت برقی عرضه می‌شود

پرتو جنوب زمان مطالعه: 15 دقیقه

همه ما می‌دانیم که صنعت خودرو با سرعتی بالا به سمت برقی شدن در حرکت است. با چنین روندی، دو راه پیش روی خودروهای مجهز به موتور V8 حجیم وجود دارد. این دسته از خودروها یا باید بطور کامل از چرخه حذف شوند و یا با پیشرانه‌های برقی به فروش برسند. کمپانی داج راه دوم را انتخاب کرده و قصد دارد نسل بعدی دو مدل محبوب چارجر و چلنجر را فقط با پیشرانه الکتریکی راهی بازار کند.

هر چند شایعات قبلی حکایت از آن داشتند نسل بعدی داج چارجر و چلنجر در دو نسخه بنزینی و برقی تولید خواهد شد، اما گزارش اخیر نشریه Motor1 تمامی آنها را باطل می‌کند. این نشریه مدعی شده یکی از سخنگوهای داج در پاسخ به ایمیل ارسالی تایید کرده پلتفرم نسل بعدی دو مدل مذکور فقط برقی خواهد بود.

پلتفرم نسل فعلی داج چارجر و چلنجر با نام LX شناخته می‌شود. این پلتفرم فول‌سایز در حقیقت متعلق به کرایسلر بوده و ریشه در سال ۲۰۰۵ دارد. نسخه به کار رفته در چلنجر LA و نسخه اختصاصی چارجر LD نامگذاری شده است. با توجه به عمر بالایی که این پلتفرم دارد، انتخاب یک پلتفرم جدید برای نسل بعدی محصولات از سوی داج کاملا منطقی به نظر می‌رسد.

داج پیش از این با انتشار تیزرهایی، از ورود به دنیای خودروهای برقی خبر داده است. این کمپانی آمریکایی سال گذشته اعلام کرد خود را برای رونمایی از یک کانسپت الکتریکی آماده می‌کند. احتمال می‎‌رود این کانسپت در هفته‌‎های آتی رونمایی شود.

کانسپت برقی داج در حقیقت پیش‌نمایشی است از یک خودروی تمام الکتریکی برای سال ۲۰۲۴. به گفته مدیرعامل کمپانی یعنی آقای تیم کونیسکیس، عرضه این خودرو به معنای پایان عمر موتورهای بنزینی نیست. با توجه به این اظهارنظر، برخی گمان می‌کنند داج با عرضه نسل جدید، کماکان تولید نسل‌ کنونی چلنجر و چارجر را برای مدتی بصورت همزمان ادامه خواهد داد.

ناگفته نماند داج یک خداحافظی باشکوه را برای موتور V8 تدارک دیده است. طبق شنیده‌ها این کمپانی در نظر دارد نسخه‌ای ارتقا یافته از موتور معروف به هلکت را توسعه دهد. این نسخه با سوخت E85 سازگار بوده و ۹۰۰ اسب بخار قدرت را برای آخرین بازمانده از چلنجر بنزینی به ارمغان خواهد آورد.

Print Friendly, PDF & Email
  • ×