» آرشیو » استاندار فارس: دانش آموزان قابل مشورت هستند و می توانند مشاور مسئولین باشند
آرشیو - اجتماعی - شهرستان
کد خبر:15219 | ۱۴ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۴۴

استاندار فارس: دانش آموزان قابل مشورت هستند و می توانند مشاور مسئولین باشند

پرتو جنوب

دکتر ایمانیه در پایان دیدار با نمایندگان تشکل های دانش آموزی، دانش آموزان را قابل مشورت دانست و گفت: باید باید تغییر جدی در رویکرد سیستم آموزشی، به استفاده از فکر و اندیشه جوانان و نوجوانان اهمیت بیشتری بدهیم.
به گزارش پرتو جنوب به نقل از اداره کل روابط عمومی و اموربین الملل استانداری فارس؛ دکتر محمد هادی ایمانیه شامگاه شنبه، ۱۳ آبان؛ همزمان با روز دانش آموز در دیداری صمیمانه با نمایندگان تشکل های دانش‌آموزی به گفتگو نشست.

استاندار فارس در پایان این نشست دو ساعته، عمده ترین درخواست تشکل های دانش آموزی را خروج آموزش و پرورش از توجه مطلق به مباحث آموزشی عنوان کرد و گفت: آموزش و پرورش صرفا به مباحث آموزشی اکتفا نکند؛ این امر مورد تاکید مقام معظم رهبری نیز است.

وی افزود: آموزش و پرورش، بر دو بُعد استوار است؛ پرورش بر آموزش مقدم است لذا می بایست توجه ویژه ای به آن شود.

دکتر ایمانیه، توجه به سواد رسانه‌ای دانش آموزان را یکی دیگر از درخواست های مطرح شده از جانب ایشان عنوان کرد و گفت: در هجوم انبوه اطلاعات و داده های متفاوت در جامعه امروزی، آموزش سواد رسانه ای خصوصا برای جوانان و نوجوانان از ضرورت قابل توجه در مراکز آموزشی است.

وی، خواستار اعتماد به دانش آموزان و استفاده از ایشان در مقام مشورت و هم اندیشی شد و تصریح کرد: تشکیل شورای مشورتی متشکل از جوانان و نوجوانان در صدر اسلام و توسط پیامبر اکرم(ص) حاکی از اعتماد رسول خدا به جوانان و نوجوانان بوده است؛ دانش آموزان قابل مشورت هستند و می توانند مشاور مسئولین باشند.
مشورت
ایمانیه خاطر نشان کرد: باید باید تغییر جدی در رویکرد سیستم آموزشی، به استفاده از فکر و اندیشه جوانان و نوجوانان اهمیت بیشتری بدهیم.

نماینده عالی دولت در فارس در ادامه سخنان خود به مباحث سخت افزاری مدارس دولتی نیز اشاره کرد و گفت: می بایست به مسائل سخت افزاری مدارس توجه شود؛ برای تحقق این مُهِم استفاده از قانون مولد سازی و ظرفیت پیش بینی شده در قانون بودجه ۱۴۰۲ باید استفاده کرد تا کمبودها در این زمینه برطرف شود.

وی تصریح کرد: در استان جلسات هفتگی منظمی در این زمینه برگزار می کنیم و اخیرا پیشنهادات استان را به تهران ارسال کرده ایم و ان شاءالله پس از تایید، آن ها عملیاتی خواهیم کرد.

استاندار فارس در ادامه اظهار داشت: افزایش کلاس های مرتبط با پرورش، شُبه شناسی و پاسخگویی به شبهات از دیگر خواسته های دانش آموزان در این جلسه بود که ان شاءالله در جلسه آتی شورای آموزش و پرورش این مسائل را مطرح می کنم.
وی در پایان سخنان خود در پاسخ به استفاده مناسب از دبیران در مدارس گفت: استفاده از دبیران متناسب با دانش آموزان با برنامه ریزی دراز مدت قابل حل است.

در ابتدای این جلسه نمایندگان تشکل های دانش آموزی به بیان مطالب خود پرداختند.

Print Friendly, PDF & Email
  • ×