» آرشیو » مدیر کل راه و شهرسازی فارس: فارس رتبه نخست تامین زمین نهضت ملی مسکن را دارد
آرشیو - شهرستان
کد خبر:3905 | ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۷:۳۸

مدیر کل راه و شهرسازی فارس: فارس رتبه نخست تامین زمین نهضت ملی مسکن را دارد

پرتو جنوب

مدیر کل راه و شهرسازی فارس گفت: این استان در بحث تامین زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در کشور جایگاه نخست را دارد.

به گزارش پرتو جنوب به نقل از ایرنا، محمود رضا طالبان، روز یکشنبه در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز افزود: در استان فارس در مجموع تاکنون افزون بر سه هزار و ۷۰۰ هکتار زمین برای اجرای این طرح تامین شده که ۲ هزار و ۶۰۰ هکتار آن مربوط به اراضی دولتی و یک هزار و هشت هکتار نیز از مربوط به توافق انجام شده با مالکین بخش خصوصی و دولتی است.
وی ادامه داد: از یک هزار و هشت هکتار مذکور افزون بر ۳۰۰ هکتار در شیراز شامل ۲۰۰ هکتار کمیل آباد، ۷۰ هکتار بولوار ولایت و حدود ۴۰ هکتار نیز اکبرآباد است.
او اظهار داشت: مابقی آن نیز مربوط به شهرهای فسا، جهرم، بیضا و کوار است.
مدیر کل راه و شهرسازی فارس افزود: از ابتدای آغاز ثبت نام در طرح نهضت ملی مسکن در این استان، افزون بر ۴۳۹ هزار نفر اقدام به نام نویسی کردند که از این تعداد افزون بر ۱۴۷ هزار نفر به تایید نهایی رسیده و واجد شرایط دریافت مسکن شناخته شدند.
طالبان گفت: همچنین تاکنون برای ۷۲ هزار متقاضی پروژه مسکن تعریف شده که از این تعداد نیز ۵۶ هزار نفر واریز وجه اولیه را انجام داده اند که پروژه های مربوط به آنها در حال وارد شدن به فاز اجرایی است.
وی، ضمن قدردانی از همکاری شهرداری ها و فرمانداری های استان در اجرای طرح نهضت ملی مسکن ادامه داد: از مقطعی که استاندار فارس، فرمانداران شهرستان های این استان را متولی مسکن دانست، روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان شتاب گرفته است.

برقراری ارتباط بین شاهچراغ (ع) و سید علاالدین حسین (ع) در یک فضای منطقی

مدیر کل راه و شهرسازی فارس، با اشاره به اینکه اساس تصویب طرح احیای بافت تاریخی شیراز به استان واگذار شده گفت: معتقدیم که ارتباط بین حرم مطهر شاهچراغ (ع) و سید علاالدین حسین (ع) باید با یک فضای معنادار و منطقی برقرار شود.
طالبان افزود: این اتفاق قرار است که در یک فضای یک و سه دهم هکتاری روی دهد و این مساله هب تصویب دستگاه های ذیربط و متولیان امر هم رسیده و در طول مسیر تمام خانه‌های تاریخی و ثبتی نیز حفظ خواهند شد.
وی، ضمن تاکید بر لزوم حفظ بافت تاریخی شیراز و استان ادامه داد: باید از ایجاد نقاط و فضاهایی که جاذبه تردد با خودرو در این بافت ها را فراهم می کند خودداری کنیم.

Print Friendly, PDF & Email
  • ×