» آرشیو » سهم دستگاه‌های استانی در اجرای نهضت ملی کاشت نهال مشخص شد
آرشیو - شهرستان
کد خبر:8669 | ۱۷ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۹:۱۲

سهم دستگاه‌های استانی در اجرای نهضت ملی کاشت نهال مشخص شد

پرتو جنوب

از منابع طبیعی تا دانشگاه‌ها؛ دستگاه‌ها و نهادها برای کاشت نهال همراه می شوند

استاندار فارس طرح کاشت یک میلیارد نهال را طرحی ملی و موثر در زمینه های مختلف عنوان کرد و گفت: از ظرفیت سخت افزاری و نرم افزاری همه مراکز بویژه مراکز علمی و پژوهشی برای سرعت بخشیدن به اجرای این طرح ملی استفاده کنید.

به گزارش پرتو جنوب به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری فارس دکتر محمد هادی ایمانیه در جلسه هماهنگی دستگاه های استانی برای تحقق کاشت بیست میلیون نهال در فارس، بر همکاری همه جانبه و جدی دستگاه های استانی با سازمان منابع طبیعی تاکید کرد و گفت: اگر می‌خواهیم هوای شهر قابل نفس کشیدن باشد باید به کاشت نهال و غرس درخت اهمیت ویژه بدهیم.

استاندار فارس با اشاره براینکه طبیعتا کاشت نهال، نیازمند نگهداری و آبیاری است، اظهار داشت: با تقسیم کار صورت گرفته، هردستگاهی قسمتی از سهم استان را در محیط های مربوط به خود اجرا می کند و در ادامه نیز وظیفه حفظ، نگهداری و آبیاری آن‌را برعهده خواهد داشت؛ البته آبیاری این درختان می بایست صرفا از پساب شهرها و در مواردی که پساب وجود نداشته باشد از چاه های غیرقابل شرب تامین شود.

وی بر ضرورت تبلیغ و اطلاع رسانی در این زمینه تاکید کرد و همه دستگاه ها را در این زمینه فراخواند و افزود: بخشی از منابع مالی بسته های تبلیغی این نهضت توسط بنگاه‌های اقتصادی تامین شود.

دکتر ایمانیه به ظرفیت و انگیزه دانشجویان برای همراهی در این طرح اذعان داشت و گفت: از ظرفیت سخت افزاری و نرم افزاری همه مراکز بویژه مراکز علمی و پژوهشی برای سرعت بخشیدن به اجرای این طرح ملی استفاده کنید.

وی یکی از نقاط مهم و قابل توجه در این طرح را، غرس نهال، متناسب با شرایط محیطی عنوان کرد و افزود: مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی موظف است بررسی های لازم را انجام دهد و مناسب ترین نهال را برای کاشت در هر محیط، معرفی نماید.

Print Friendly, PDF & Email
  • ×