» آرشیو » قرارداد احداث و بازسازی چهار مدرسه در شهرستان کازرون به امضا رسید
آرشیو - شهرستان
کد خبر:7748 | ۴ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۲۲:۱۷

قرارداد احداث و بازسازی چهار مدرسه در شهرستان کازرون به امضا رسید

پرتو جنوب

احداث و بازسازی ۳ مدرسه توسط اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس فارس و ساخت ۱ مدرسه خیرساز در شهرستان کازرون، ماحصل سفر یکروزه مدیرکل سازمان نوسازی مدارس کشور و مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس فارس به کازرون بود.
به گزارش پرتو جنوب به نقل از روابط عمومی مدیریت آموزش و پرورش کازرون، یکصد و هشتاد و نهمین جلسه شورای آموزش و پرورش کازرون با حضور مدیرکل دفتر ساماندهی فضا و تجهیزات سازمان نوسازی مدارس کشور، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس فارس، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری ویژه شهرستان، معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش کازرون و سایر اعضای شورا در محل فرمانداری ویژه این شهر برگزار گردید.

معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش کازرون در این جلسه گفت: موفقیت آموزش و پرورش موفقیت کل جامعه است، زیرا ما تربیت نسلی را بر عهده داریم که می تواند تضمین کننده آینده روشن کشورمان باشد.

در ادامه امیرحسین جمشیدی گزارشی از وضعیت آموزش، مشکلات و نیازمندیهای آموزش و پرورش شهر کازرون را ارائه کرد و افزود : حدود ۶۰ الی ۷۰ درصد از مدارس شهرستان کازرون بافت فرسوده و قدیمی دارد؛ چنانچه می خواهیم که کیفیت آموزشی ارتقا یابد، باید بستر مناسب برای این امر را فراهم کنیم و یکی از مهم ترین گام ها در این زمینه ایجاد فضای آموزشی مناسب و استاندارد است.

سپس محمود میرزایی، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس فارس تاکید کرد: اعتقاد داریم که دستگاه آموزش و پرورش از مهم ترین نهادهای اجرایی کشور است و اگر توجه ویژه ای به این دستگاه صورت پذیرد، ثمره آن کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه است.

محمود میرزایی ادامه داد: امیدوارم که بتوانیم در زمینه‌های مختلف از جمله مسائل آموزشی، ساخت و ساز و نوسازی مدارس و اتمام پروژه‌های عمرانی که قرار است در سطح شهرستان کازرون ساخته شود، با همکاری و همیاری یکدیگر بهترین نتیجه را بگیریم.

در ادامه جلسه محمدامین مهرورز، مدیرکل دفتر ساماندهی فضا و تجهیزات سازمان نوسازی مدارس کشور گفت: شهرستان کازرون دارای ظرفیت ها، استعدادها و زیربناهایی است که اگر به آن توجه لازم صورت گیرد، بسیاری از مشکلات شهرستان رفع می شود.

مهرورز تصریح کرد: مصوب گردیده اعتباراتی از طرف وزارت در اختیار اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس فارس قرار گیرد که با هماهنگی مدیرکل آموزش و پرورش فارس و مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس فارس، قسمتی از این اعتبار به شهرستان کازرون اختصاص داده خواهد شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری ویژه کازرون ضمن تقدیر و تشکر از توجه مسئولان کشوری و استانی به آموزش و پرورش شهرستان کازرون، افزود: خوشبختانه با همدلی و پیگیری های مدوام فرمانداری ویژه و آموزش و پرورش کازرون با مدیرکل سازمان نوسازی مدارس کشور و مدیر کل تجهیز مدارس فارس، اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد تومان طی سال جاری به کازرون تخصیص داده شده است.

هادی صنعتی خاطرنشان کرد: متاسفانه علی رغم قدمت زیاد آموزش و پرورش شهرستان کازرون و نیز داشتن دانش آموزان مستعد و فرهنگیان توانمند، بسیاری از مدارس کازرون فضاهای آموزشی مناسبی ندارد و همچنین پژوهش سراهای دانش آموزی این شهر، از تجهیزات قدیمی در حال استفاده هستند.

در پایان یکصد و هشتاد و نهمین جلسه شورای آموزش و پرورش کازرون، قرارداد احداث و بازسازی ۳ مدرسه توسط اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس فارس و ساخت ۱ مدرسه خیرساز در شهرستان کازرون توسط خیر نیک اندیش، علی اکبر طهماسبی به امضا رسید.

Print Friendly, PDF & Email
  • ×